Tutaj jesteś: Zwierzęta > Koty > Zdrowie Kotów > Jak leczyć koci katar?

Jak leczyć koci katar?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.6/5 (78 ocen)
Oceń 
Koci katar wywołany jest najczęściej przez dwa rodzaje wirusów: herpesvirus (FHV-1) oraz calicivirus (FCV). W odpowiednim zdiagnozowaniu tej dolegliwości pomoże ci lekarz weterynarii. Diagnozę może postawić na podstawie objawów lub też może pobrać wymaz z gardła kota i wysłać go do laboratorium. Zapewne zastanawiasz się, jak leczy koci katar? Przeczytaj poniższe wskazówki.
1
Jeśli zauważysz, że twój kot jest chory, musisz niezwłocznie skontaktować się z lekarzem weterynarii i zasięgnąć jego rady.
2
Nie ma lekarstwa na koci katar. Jednakże możesz w tym czasie trzymać swojego ulubieńca w bardziej komfortowych warunkach, zapewniając mu ciepło i lecząc objawy choroby. Lekarz weterynarii może przepisać krople do oczu lub maść na zapalenie spojówek.
3
Owrzodzenie rogówki musi być niezwłocznie zbadane przez lekarza weterynarii, który zleci odpowiednie leczenie.
4
Wydzielinę z oczu i nosa swojego kotka należy często wycierać i przemywać ciepłą wodą z solą fizjologiczną.
5
Ponowne zakażenie bakteryjne może być leczone antybiotykami, które lekarz weterynarii przepisze dla twojego kota.
6
Owrzodzenie jamy ustnej może być bardzo dotkliwe dla twojego kota i spowoduje, że przestanie on jeść. Jeśli więc twój kot przestanie jeść i pić, natychmiast skonsultuj się z weterynarzem. Czasami kot musi być hospitalizowany i specjalnie karmiony, ponieważ owrzodzenie jest tak bolesne, że kot nie będzie mógł nic przełknąć.
Jak podać kotu tabletkę?
Jak rozpoznać ruję u kotki?
Jak leczyć świerzb u kota?
Jak nauczyć kota chodzić na smyczy?
Ostrzeżenia
  • Koci katar (kocia grypa), tak jak ludzka grypa jest chorobą zakaźną.
Wskazówki
  • Koci katar nazywany jest często kocią grypą.
strona 1 z 2następna >
 4.6/5 (78 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (5)

viola - 2015-02-26
Panie Adamie (wpis o 1/3 tabletki sinupretu), czy moge prosic o jakiś kontakt ? Moja kotka ma niecałe 4 miesiące i jest cierpi prawdopodobnie na chroniczny koci katar. Przyjęła już dwa antybiotyki, ale nie pomaga. Lekarze rozkładaja ręce i mówią, że nic nie da się zrobić. Po prostu co jakis czas będzie musiała brać antybiotyk i dodatkowo bioimmunex. Ile lat miał Pana kot w chwili przyjęcia sinupretu?
adam - 2015-01-28
Czytam i od razu coś mi tu nie gra: "Ponowne zakażenie bakteryjne może być leczone antybiotykami, które lekarz weterynarii przepisze dla twojego kota" - przecież koci katar spowodowany jest dwoma wirusami, więc po co weterynarze dodatkowo osłabiają nam zwierzaki antybiotykami?
Ja ze swoim kotem chodziłem od jednego weterynarza do drugiego. Każdy oczywiście szpikował go drogimi antybiotykami, które oczywiście nic nie pomagały. Przejrzałem na oczy jak się okazało, że jeden z antybiotyków, które miałem kotu podawać w tabletkach, był zwykłym ludzkim lekiem, a nie jakimś wyszukanym kocim specjałem.
Skoro tak, a nie miałem już nic do stracenia, zważyłem kota i zacząłem mu podawać 3x dziennie 1/3 tabletki sinupretu i pól rutinacei. Cztery dni i po katarze. Z sinupretem o tyle ciekawie, że w ciągu godziny od podania, wszystko co kot miał w nosie wychodziło mu samo. Zwisały mu po prostu wielkie gile. Dopilnowalem tylko, żeby tego ponownie nie zlizywał i nie zjadał. I tak wyleczyłem niewyleczalne. A te wszystkie wizyty u weterynarzy, zastrzyki, tabletki i oczywiście rewizyty kontrolne i kolejne tabletki... moim zdaniem nastawione są na wyłudzanie od ludzi kasy.
ewa - 2013-05-06
Jedyny ratunek na koci katar to oksyteracyklina. Koty zdychają na tą chorobę i leczenie jest dość długie
Jacus - 2011-02-21

Z kotem należy iść do weterynarza. Nie ma domowych sposobów na koci katar.

laza96 - 2011-02-19
mój kot mial spuchniete oko pojechalismy do weterynarza i dal 2 zastrzyki (po zapachu to jakies antybiotyki). Okonie jest juz spuchniete kot ma wszystkie zmysly tylko swedzą go uszka i smarka katarem i nie wiem jak pozbyc sie tego kataru do weterynarza bede jechal prawdopodobnie w poniedzialek i chcialbym cos o tym wiedziec
Świerzb jest chorobą zakaźną ludzi i zwierząt spowodowaną przez świerzbowce, które są pasożytami i należą do roztoczy....
Jak leczyć świerzb u kota?
Świerzb jest chorobą zakaźną ludzi i zwierząt spowodowaną przez świerzbowce, które...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub