Tutaj jesteś: Zdrowie > Ugryzienia i Ukąszenia > Ugryzienia Kleszcza > Jak leczyć boreliozę?

Jak leczyć boreliozę?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.2/5 (6 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Borelioza może być zwykle wyleczona po całkowitym ustąpieniu objawów, oczywiście jeśli leczenie podjęte zostało we wczesnych stadiach choroby. Im dłużej będziesz zwlekać z leczeniem, tym większe szanse na długotrwałe i nawracające objawy. Jeśli choroba nie jest leczona, może dojść do poważnych powikłań i prowadzić nawet do śmierci. Przeczytaj poniższe wskazówki, a dowiesz się jak wyleczyć boreliozę.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Leki przeciwbólowe, Zastrzyki z kortyzonem, Antybiotyki
1
Rumień wędrujący
Pierwszym krokiem, który podejmuje się podczas walki z boreliozą jest przyjęcie serii antybiotyków. Często stosowane antybiotyki zawierają doksycyklinę, amoksycyklinę lub cefuroxime axetil. Często są one przepisywane profilaktycznie na 10-dniowa kurację, kiedy odkryjemy, że ukąsił nas kleszcz.
2
Przygotuj się na przyjmowanie antybiotyków, takich jak Rocephin, który podawany jest dożylnie. Stosuje się go wówczas, gdy nastąpi rozpoznanie choroby, która zaczyna zajmować układ nerwowy.
3
Kobiety w ciąży, u których rozpoznano objawy choroby, powinny przyjąć specjalne antybiotyki bezpieczne dla ciężarnych, gdyż borelioza może stanowić poważne zagrożenie. Istnieją bowiem dowody, że borelioza może zostać przeniesiona na płód i spowodować poważne komplikacje.
4
Rozważ możliwość zastosowania zastrzyków z kortyzonem na obrzęknięte stawy, jeśli choroba rozwinęła się w schorzenie artretyczne. Leki doustne, takie jak ibuprofen, mogą być stosowane do zmniejszenia obrzęku i zwiększenia ruchliwości.
5
Zwróć uwagę na wystąpienie wysypki u twojego dziecka, jest to jeden z głównych objawów boreliozy. Ustępuje ona zazwyczaj po kilku dniach leczenia antybiotykami.
6
Jeśli odkryjesz miejsce ukąszenia kleszcza, skontaktuj się z lekarzem. Jeśli w tym czasie masz jeszcze inne problemy ze zdrowiem, jak choroby serca lub nerek lub jesteś w trakcie leczenia raka, niezwłocznie musisz rozpocząć leczenie na boreliozę, przyjmując leki zapobiegawczo. Lepiej przyjąć, że jesteś nosicielem tej choroby i walczyć z nią, niż czekać, aż pojawią się pierwsze objawy. Zbyt późne zdiagnozowanie może być śmiertelne w skutkach.
Jak obniżyć gorączkę u małego dziecka?
Jak usunąć kleszcza?
Jak założyć podpaskę?
Jak pozbyć się wszy?
Wskazówki
  • Podejmij wszelkie środki ostrożności, aby uniknąć ukąszenia kleszcza.
  • Jeśli jednak sytuacja taka zdarzy się, poddaj się leczeniu.
  • Dożylne podawanie antybiotyków w zaawansowanym stadium choroby może powodować działania niepożądane, takie jak kamienie żółciowe, biegunkę czy obniżenie liczby białych krwinek.
  • Przed zastosowaniem jakichkolwiek leków skonsultuj się z lekarzem.
 3.2/5 (6 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Magneto - 2014-07-31
Można w łatwy sposób sprawdzić, czy kleszcz, który nas ugryzł był nosicielem Boreliozy. Robi się to za pomocą czułego i specyficznego testu BoTick produkowanego przez niemiecką firmę. Jeśli Kleszcz był chory to trzeba udać się szybko do lekarza i zniszczyć chorobę w zarodku, zanim się rozwinie i będzie ją można wykryć u człowieka. informacje na botick.pl
annqq - 2012-04-23
Na boreliozę oczywiście przepisuje się zazwyczaj szereg antybiotyków, które niestety strasznie niszczą nasz organizm. Z naturalnych metod dobrze robią kąpiele w soli znad Morza Martwego, która nie tylko świetnie relaksuje, ale tez leczy. dodatkowo reumoseen i okseen.
annqq - 2012-04-22
Przez wiele miesięcy, ale zwłaszcza latem jesteśmy narażeni na atak kleszczy. Jest to o tyle niebezpieczne, że kleszcze...
Jak wyciągnąć kleszcza?
Przez wiele miesięcy, ale zwłaszcza latem jesteśmy narażeni na atak kleszczy. Jest...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Czesław Zawłocki
  • Basia Sochacka
  • Siegfried Hohenstauf
  • Antoni Gorzynik
  • Wioletta Szprengel
  • Radosław G-r
  • Anila FA Anila FA
  • Jurek Borzęcki
  • Lilianna Kwiecińska
  • Paulina Wisniewska
  • Glowicka Genowefa
pasożyt