Tutaj jesteś: Praca i Kariera > Szukanie pracy > Rozmowy Kwalifikacyjne > Jak rozmawiać na rozmowie kwalifikacyjnej?
Jak rozmawiać na rozmowie kwalifikacyjnej?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij

Nie ważne jakie masz talenty i jak wygląda twoje CV, jeśli nie wypadniesz pozytywnie na rozmowie kwalifikacyjnej to nie dostaniesz pracy. Aby dostać pracę, szczególnie teraz - w dobie kryzysu, musisz zadbać o każdy szczegół rozmowy kwalifikacyjnej. Musisz również pamiętać o tym, że chcesz zostać polubionym przez osoby rekrutujące a nie znienawidzonym.

Poniżej znajdziesz 10 prostych rzeczy, które zwiększą twoje szanse na zatrudnienie: od prawidłowego wyrażania się, poprzez świadomość tego co można powiedzieć a czego nie, aż do pocenia się.

1

Nie uśmiechaj się cały czas

Nadmierne uśmiechanie się podczas rozmowy kwalifikacyjnej oznacza nerwowość oraz brak pewności siebie. Ciągłe uśmiechanie się powoduje, że zaczynasz brzmieć i wyglądać sztucznie, co szybko zostanie zauważone przez osoby prowadzące rekrutację. Śmiej się tylko wówczas, gdy będzie się z czego śmiać i cieszyć.

2

Nie mów o byle czym

Twoim zadaniem domowym było zdobycie wiedzy na temat firmy w której starasz się o pracę. Wiadomości na temat ostatniego odcinka "Tańca z gwiazdami" nie pomogą ci dostać pracy. Nigdy nie staraj się zapełniać czasu rozmowy kwalifikacyjnej rozmowami na temat nieistotnych rzeczy. Rozmawiaj na temat poważnych spraw związanych z firmą oraz jej działalnością. Chwile ciszy będą lepsze niż pusta gadanina.

3

Nie poć się

Możesz stracić pracę przez to, że ubrałeś się za ciepło. Spocone dłonie i kropelki potu na czole nie zrobią dobrego wrażenia. Nie starasz się o pracę osobistego trenera. Pocenie się jest znakiem twojej słabości i nerwowości.

Jak odpowiadać na rozmowie kwalifikacyjnej?
Jak zachować się na rozmowie kwalifikacyjnej?
Jak zabłysnąć na rozmowie kwalifikacyjnej?
Jak zrobić dobre wrażenie na rozmowie kwalifikacyjnej?
4

Nie bądź kamieniem na drodze

Osoby rekrutujące szukają kandydatów chętnych do podjęcia ambitnych projektów i zadań. Niezdecydowanie i mówienie "może" będzie dla ciebie jak czerwona kartka. Nawet jeśli normalnie zastanawiałby się nad odpowiedzią to na rozmowie kwalifikacyjnej mów zawsze "tak".

5

Nie bądź drobiazgowy

Pytanie o lokalizację stołówki czy sali konferencyjnej będzie dla rekrutera wskazówką o twoim braku przygotowania i inicjatywy. Przygotuj się. Nie pytaj się o takie rzeczy jak wielkość pokoju w którym miałbyś pracować, długość przerw śniadaniowych itp.

6

Nie kłam

Badania dowodzą, że ludzie bardzo często kłamią w miejscu pracy. Kłamstwo nie pomoże ci dostać pracy. W rozmowie o pracę nie przejdzie nawet najbardziej niewinne kłamstewko. Nigdy nie naciągaj prawdy dotyczącej twojego CV czy swoich dokonań i osiągnięć. Jedno kłamstwo może zaćmić całą rozmowę a rekruter wskaże ci drzwi wyjściowe.

7

Nie bądź złym komikiem

Humor jest bardzo subiektywny. Pomimo, iż może być kuszące zażartowanie na jakiś temat to musisz być bardzo ostrożny. Twój rozmówca może nie mieć poczucia humoru. Z drugiej strony nic nie rozładowuje tak napięcia na rozmowie kwalifikacyjnej jak mały żarcik, więc możesz spróbować zaskarbić sobie kilka punktów drobną uwagą w stylu "doskonała pogoda na rozmowę o pracę".

8

Nie miej wygórowanych wymagań

Jeśli zaczniesz mówić o idealnej temperaturze w biurze, idealnym krześle dla twoich bolących pleców i w jaki sposób butle na wodę powinny być napełniane, istnieje prawdopodobieństwo, że rekruterzy ostatni raz się do ciebie uśmiechną i pożegnają, bez względu na twoje wspaniałe doświadczenie i umiejętności. Żaden pracodawca nie będzie tolerował tego typu wydziwiań na temat miejsca pracy.

9

Nie marnuj czasu

Na każdej rozmowie kwalifikacyjnej rekruterzy mają w planie zadać kilka określonych pytań w określonym czasie. Pozwól im zatem na to i nie przeciągaj czasu na zadawanie nieistotnych pytań i wdawanie się w dyskusje. Szanuj czas ludzi, którzy przeprowadzają z tobą rozmowę kwalifikacyjną. Z pewnością będzie to dobrze odebrane.

10

Nie obgaduj

Na rozmowie kwalifikacyjnej możesz spodziewać się pytania dotyczącego twojej przeszłej pracy oraz powodów, dla których chcesz ją zmienić (lub powody dla których już tam nie pracujesz). Nigdy nie mów nic złego na poprzedniego pracodawcę. Wyrażaj się o nim z respektem i poszanowaniem. Twój przyszły pracodawca wie, że w przyszłości będziesz wyrażać się o nim w taki sam sposób i chciałby, aby bez względu na wszystko zostać wobec niego lojalnym.

 5/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Kolejny, długi dzień bezrobotnego, aż tu nagle ostry dźwięk telefonu i nareszcie! Zostaliśmy zaproszeni na rozmowę w...
Jak wygląda rozmowa kwalifikacyjna?
Kolejny, długi dzień bezrobotnego, aż tu nagle ostry...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt