Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Zaburzenia Snu > Jak leczyć chrapanie?

Jak leczyć chrapanie?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.7/5 (14 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Prawie wszyscy chrapią od czasu do czasu. Nawet niemowlę lub ukochany pies może chrapnąć. Jednak chrapanie ma wpływ na ilość i jakość snu. Słaby sen może prowadzić do zmęczenia, drażliwości i wzrostu problemów zdrowotnych. Jeśli chrapanie jest zbyt głośne, powoduje ono, że twój partner również się nie wysypia lub zostajesz wypędzony z sypialni. Spanie w osobnej sypialni nie musi być lekarstwem na twoje chrapanie. Przeczytaj poniższe wskazówki, a dowiesz się, jak wyleczyć chrapanie.
1

Zrzuć kilka kilogramów.

Utrata wagi jest często bardzo skutecznym lekarstwem, które pomaga w złagodzeniu chrapania o umiarkowanym nasileniu. Nawet niewielka utrata wagi pomoże zredukować tkankę tłuszczową w tylnej części gardła i zmniejszyć chrapanie. Poszukaj w Internecie odpowiedniej diety i ćwiczeń a następnie przystąp do działania.

2
spanie na boku

Śpij na boku.

Jeśli podczas snu na plecach lekko chrapiesz, przekręć się na bok. Spanie na boku może w tej sytuacji całkowicie wyleczyć twoje chrapanie. Możesz wykorzystać sztuczkę z piłką tenisową. Kieszeń z piłeczką przyszyj na plecach piżamy. Za każdym razem, gdy obrócisz się na plecy będzie ci niewygodnie i odruchowo przewrócisz się na bok. Po pewnym czasie rozwiniesz nawyk spania na boku i piłeczka nie będzie już potrzebna.

3

Podczas snu trzymaj głowę nieco wyżej.

Spróbuj podnieść swoją głowę o kilka centymetrów, ułatwi ci to oddychanie i sprawi że szczęki i język będą skierowane do przodu. Śpij bez poduszki lub na specjalnie zaprojektowanych poduszkach, upewnisz się, że twoje mięśnie szyi nie są ściśnięte.

Jak zrobić łapacz snów?
Jak się rozbudzić rano?
Domowe sposoby na zmęczenie
Jak wyleczyć katar?
Wskazówki
  • Jeśli chrapiesz z zamkniętymi ustami najprawdopodobniej jest to wina języka.
  • Jeśli chrapiesz z otwartymi ustami najprawdopodobniej jest to wina tkanki tłuszczowej w gardle.
  • Jeśli chrapiesz wyłącznie leżąc na plecach - poprawa nawyków snu i zmiana stylu życia mogą być skuteczną kuracją.
  • Jeśli chrapiesz we wszystkich pozycjach - leczenie może okazać się bardziej skomplikowane.
Przeczytaj teraz: Jak ograniczyć chrapanie?
 2.7/5 (14 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Maarcin - 2010-09-28
Nic mi nie pomagalo i uznalem ze nie ma co odwlekac wizyty u lekarza. Poszedlem i lekarz powiedzial mi ze grozil mi bezdech. Lekarz poinformowal mnie jakie sa rozwiazania i skorzystalem z metody Pillara. Pomoglo i teraz mam jedno zmartwienie mniej
Chrapanie, czyli wibracje i drgania podniebienia miękkiego, powstaje w wyniku niedrożności lub zwężenia dróg...
Sposoby na chrapanie
Chrapanie, czyli wibracje i drgania podniebienia miękkiego, powstaje w wyniku niedrożności...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Agnieszka Chwałowska
  • Wanda Zwiewka
  • Krystyna Zykus
  • Piotr Kołodziej
  • Max Polander
  • Janina Domaradzka
  • Beata Marcin Gadomscy
  • Henryk Cieślak
  • Anna Frąckowiak
  • Jan Bałazy
  • Anna Boguszewska
  • Basia Wójcik
pasożyt