Tutaj jesteś: Zwierzęta > Rybki > Karmienie Rybek Akwariowych > Jak karmić bojownika?

Jak karmić bojownika?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (203 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Jeżeli chcesz hodować bojowniki musisz przede wszystkim zapamiętać, że są to ryby mięsożerne. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak i czym należy karmić bojownika.
1
Przodkowie bojowników hodowlanych, żyjący w zbiornikach naturalnych żywili się larwami małych owadów, które rozwijały się w wodzie lub przypadkowo do niej wpadły. Jeżeli możesz pozyskać taki naturalny pokarm twój bojownik będzie zapewne zachwycony.
2
Jeżeli podobnie jak większość akwarystów pokarm kupujesz w sklepie zoologicznym spróbuj karmić bojowniki larwami komarów, rurecznikami, wodzieniami i rozwielitkami. Dostępne są one w postaci żywej lub zamrożonej. Doskonałe pokarmy dla ryb oferuje Tetra.
3
Najlepiej podawać pokarm bojownikom dwa razy dziennie po małej porcji. W naturze ryby odżywiają się różnorodnym pokarmem i dobrze jest zapewnić im to również w niewoli. Najlepiej, więc jeżeli będziesz mieć różne rodzaje larw i będziesz je podawać na zmianę.
4
Pamiętaj, że nadmiar pokarmu rozkłada się i powoduje zanieczyszczenie wody związkami toksycznymi i amoniakiem, nie należy, więc dawać rybom zbyt dużych ilości pokarmu. Aby dowiedzieć się ile dokładnie pokarmu potrzebują ryby trzeba zyskać odrobinę doświadczenia. Na początku wsyp bojownikom pokarm i daj im 10 minut na jego zjedzenie, nie zjedzone resztki postaraj się wyłowić. Po pewnym czasie będziesz dokładnie wiedzieć ile pokarmu potrzebują twoje rybki.
Jak wyczyścić akwarium?
Jak przygotować akwarium dla bojownika?
Jak uniknąć glonów w akwarium?
Jak przygotować korzeń do akwarium?
 4.9/5 (203 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

cobra - 2015-08-17
Cześć, jaka jest najlepsza karma dla bojowników? I z jakim żywym pokarmem go podawać (naprzemiennie)? Z góry dzięki za info; )
Mania08 - 2010-01-31
Bojownikom trzeba podawać suchą karmę pod tytułem Betta lub Betta Extra, ale nie radzę Betta Extra bo mój od niej zachorował i zdechł.Również bojowniki są zachwycone żywymi larwami i suche larwy ochotki i kryla.
Powietrze w akwarium jest niezwykle ważne. Bez niego nie ma mowy by ryby prawidłowo rosły. Im więcej jest rybek w...
Jak napowietrzać akwarium?
Powietrze w akwarium jest niezwykle ważne. Bez niego nie ma mowy by ryby prawidłowo...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Kasia Szyszka
  • Olga Kosiec
  • Halina Otto
  • Jacek Zarzycki
  • Anna Blacha
  • Jerzy Krystkowiak
  • Edward Gruszka
  • Bożena Szymczak
  • Iwona Łatwińska
  • Rafal Domino
  • Lidia Dziwak
pasożyt