Tutaj jesteś: Zdrowie > Medycyna Alternatywna > Ziołolecznictwo > Werbena pospolita - właściwości lecznicze

Werbena pospolita - właściwości lecznicze

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.2/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 11 
Werbena pospolita (Verbena officinalis), zwana też werbeną lekarską jest rośliną szeroko wykorzystywaną w celach leczniczych. W medycynie ludowej znana jest od stuleci. Nasze prababki przyjmowały ją w formie herbaty, aby wyleczyć szereg chorób i dolegliwości. Wywar z werbeny stymuluje wątrobę, działa zbawiennie na układ oddechowy i uspokaja nerwy. A to dopiero początek. Przeczytaj artykuł i poznaj więcej właściwości leczniczych werbeny.
1
stres
Poprawia nastrój

Wypicie filiżanki herbaty z werbeny łagodzi napady lękowe i pomaga pokonać stres. Werbena ma kojący wpływ na ośrodkowy układ nerwowy. Po wypiciu takiej herbaty czujemy się spokojni i zrelaksowani. Roślina ta jest zatem szeroko stosowana do wspomagania walki z depresją. Werbenę uważa się również za remedium na stres pourazowy i bezsenność. Na dobry sen wystarczy wypić filiżankę ciepłej herbaty z werbeny pół godziny przed położeniem się do łóżka. Jako że jest to naturalny środek uspokajający, bez obaw stosować go można w przypadku uczucia niepokoju lub rozdrażnienia.
2
ból brzucha
Leczy układ pokarmowy

Werbena w postaci herbaty może być wykorzystywana jako naturalny środek niwelujący zaburzenia trawienne i utrzymujący jelita w dobrym zdrowiu. Przydaje się w leczeniu wielu problemów z żołądkiem, takich jak np. skurcze czy wzdęcia. Jest to również naturalne remedium na nudności, wymioty i biegunkę. Wpływa na zwiększenie wchłaniania składników pokarmowych. Pomaga pozbyć się robaków i toksyn z żołądka. Werbenę można stosować jako skuteczny środek przeczyszczający. Badania sugerują, że picie wywaru (proporcje: 60 g suszonej werbeny na 1 litr wody) uwolni nas od bólu żołądka i złagodzi wymioty. Zewnętrznie werbenę wykorzystuje się w naturalnym leczeniu hemoroidów.
3
zdrowa jama ustna
Poprawia zdrowie jamy ustnej

Jeśli chcesz mieć zdrowe dziąsła oraz zęby, regularnie żuj liście werbeny. Roślina ta należy do skutecznych leków naturalnych na krwawiące dziąsła. Poza tym pomoże ci złagodzić ból i zaczerwienienie towarzyszące owrzodzeniu jamy ustnej.
4
gorączka
Działa przeciwzapalnie i przeciwbólowo

Werbena posiada właściwości przeciwbólowe i przeciwzapalne. A to oznacza, że jest skutecznym lekarstwem na przeziębienie i gorączkę. Herbata z werbeny przyczyni się również do wyeliminowania śluzu z gardła, a co za tym idzie, uwolni nas od ciągłych napadów kaszlu. Pomaga także w złagodzeniu migrenowych bólów głowy oraz objawów zapalenia zatok. Werbenę uważa się także za naturalny środek pobudzający i rewitalizujący. Dlatego też herbatę z werbeny warto pić nie tylko w trakcie przeziębienia, ale też po nim. Dzięki niej szybciej wrócimy do pełni sił po przebytej chorobie.
5
skurcz mięśni
Łagodzi skurcze i nerwobóle

Od dawna werbena znana jest ze swych właściwości przeciwskurczowych. Z tego też względu lekarze zalecają ja w przypadku skurczów mięśni oraz bólów i skurczów brzucha. Jako okład mogą ją stosować osoby cierpiące na nerwobóle ucha oraz reumatyzm.
6
karmienie piersią
Pomaga kobietom

Jako że herbata z werbeny poprawia nastrój, jest ona doskonałym sposobem na złagodzenie wahań nastrojów w okresie napięcia przedmiesiączkowego. Warto również wspomnieć, że werbenę stosuje się też jako naturalny środek wywołujący miesiączkę w wypadku przedłużającego się cyklu. Werbenę wykorzystuje się także do wywołania opóźniającego się porodu. Badania wykazują również, że picie herbaty z werbeny naturalnie wzmaga laktację po porodzie.
7
ból wątroby
Uzdrawia wątrobę

Picie herbaty z werbeny jest wręcz zbawienne dla naszej wątroby. Dzięki swym przeciwzapalnym i rozkurczowym właściwościom stosuje się ją jako środek oczyszczający i detoksykujący ten organ. Werbenę wykorzystywać można w leczeniu żółtaczki.
8
malaria
Antidotum na malarię

Starożytna chińska medycyna zaleca stosowanie korzeni werbeny jako naturalnego lekarstwa na malarię.
9
ukąszenie owada
Leczy zakażenia skóry

Dzięki właściwościom ściągającym i przeciwzapalnym, werbenę stosuje się jako naturalny środek w przypadku różnych zakażeń skóry. Badania wykazują również, że roślina ta pomaga pozbyć się toksyn, które dostały się do organizmu po ukąszeniu owadów. Okłady z werbeny chronią rany przed infekcjami.
10
infekcja pęcherza
Uzdrawia pęcherz i nerki

Zalej 1 łyżkę suszonych liści werbeny ½ l wrzącej wody i zaparzaj przez 10 minut. Zażywaj po ok. 6 łyżek dziennie takiego naparu (rozłożone na 6 dawek), aby pobyć się infekcji pęcherza moczowego i kamicy nerkowej.
Ostrzeżenia
  • Nadmierne spożycie może wywołać wymioty i prowadzić do odwodnienia organizmu.
  • Werbena wywołuje skurcze macicy i laktację, dlatego nie mogą jej pić kobiety w ciąży (wyjątkiem jest sytuacja, kiedy chcą przyspieszyć poród, ale i wtedy trzeba to najpierw skonsultować ze swoim lekarzem ginekologiem).
 3.2/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Na rynku mamy bardzo dużo odmian tej rośliny. Mieszance cyklamen kwitną o dowolnej porze. Te piękne kwiaty mają barwę...
Jak pielęgnować cyklamen perski?
Na rynku mamy bardzo dużo odmian tej rośliny. Mieszance...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt