Tutaj jesteś: Zwierzęta > Gady, Gryzonie i Małe Zwierzęta Domowe > Małe Ssaki > Jak karmić jeża?

Jak karmić jeża?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.6/5 (128 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Jeże są dość łatwe w hodowli, ale należy pamiętać, że podstawą ich pożywienia są owady, po stanowią około 70% diety. Nigdy nie należy ich tez traktować jak małych ludzi. Jeży nie można karmić chlebem i krowim mlekiem, ponieważ składniki te wywołują u nich biegunkę, która prowadzi nawet do śmierci. Poniżej znajdziesz wskazówki jak karmić jeża.
1
menu jeża
Główne menu jeża składa się z chrząszczy, gąsienic, dżdżownic, ptasich jaj, małych ssaków, ślimaków, stonóg, skorek, pszczół i małych ptaków.
2
Jeża można śmiało karmić konserwami dla psów i kotów. Najbardziej lubią te o smaku kurczaka, natomiast nie przepadają za smakiem ryb.
3
Bardzo dobrym pożywieniem dla jeża są także mięsne herbatniki dla kotów i kociaków. Jeżeli zdecydujesz się na herbatniki staraj się wybierać lepsze marki, tańsze zawierają więcej zbóż niż mięsa i nie są tak pożywne.
4
W sklepach zoologicznych można także niekiedy kupić gotowe mieszanki żywnościowe lub suchą karmę przeznaczoną specjalnie dla jeży.
5
Jeża można także karmić resztkami mięsa z naszych stołów (zwłaszcza kurczakiem), należy jednak pamiętać by mięso zemleć lub pokroić na drobne kawałki, ponieważ z dużymi jeż może sobie nie poradzić. Jako dodatek do mięsa jeż chętnie zje lekko posiekany ser cheddar, orzeszki ziemne i rodzynki.
6
Jeżeli to możliwe jeża można karmić również produktami występującymi naturalnie w przyrodzie, z licznych owadów jeże najbardziej rozsmakowały się w rozmaitych chrząszczach. Niekiedy zjadają także ślimaki bazskorupkowe, ale tylko, gdy nie ma akurat niczego innego.
7
Należy także pamiętać, że jeże potrzebują dużo czystej wody, zwłaszcza podczas upałów.
8
Posiłki jeżom należy podawać późnym wieczorem lub nocą i jeżeli wszystkiego nie zjedzą resztki trzeba zabrać nad ranem.
Jak opiekować się świnką morską?
Jak dbać o chomika?
Jak dbać o szynszylę?
Jak karmić królika?
Wskazówki
  • Jeża nie należy karmić słonym bekonem, wołowiną, boczkiem lub konserwową.
  • Ślimaki są przenosicielami groźnych nicieni, które u jeży mogą wywoływać zapalenie płuc lub krwawienia płuc prowadzące do śmierci.
  • Kiedy na dworze jest bardzo zimno dawaj jeżowi herbatniki lub ser ponieważ zamarzają wolniej niż mięso.
 4.6/5 (128 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (6)

sopello - 2016-11-07
ser? orzechy? myślałem że im to szkodzi...
Doris111 - 2016-11-02
Z jeżem najlepiej udać się do weterynarza i zapytać o radę i adres specjalnego schroniska dla jeży lub leśnych zwierząt.
Wbrew temu co wszyscy piszą (a każdy pisze co innego)opieka nad jeżem nie jest łatwa. Uwierzcie mi. Tu chodzi o życie! To nie jest pluszak
Doris111 - 2016-11-02
Kto wypisuje takie bzdury!? Ludzie! Sprawdźcie najpierw i douczcie się! Nie przekazujcie takich bzdur innym!
Tu nie chodzi o wymadrzanie się! Tu chodzi o życie zwierząt!
B - 2016-09-01
Moja jezynka ma juz 3 miesiace i wcina sucha karme dla kociat z czego upodobala sobie kolor zielony i brazowy a czerwone granulki zostawia i uwielbia zywe robale ktore kupuje dla niej w sklepie zoologicznym. A dzisiaj podbierala mi zelki ale nie jadla :-P
lilka.07 - 2014-10-20
Też mąz przyniósł jeża młodego wchodząc na rózne strony jak karmić każda co innego pisze, i wco wierzyć/
kierownica323 - 2013-09-12
Witam.Na działce pozostał jeżyk...mama i rodzeństwo zaginęły...Przygarnęłam jeżyka i niestety mam problem..Wyczytałam już chyba wszystkie mądrości z internetu na temat czym karmić jeżyka-niestety jeżyk nie jest internetowym przykładem i je a właściwie pije tylko mleko z kartonu 1,5 procent tłuszczu zaś całą resztę typu mięso kurczaka,cielęcinka,kocia karma,dżdżownica,marchewka czy jabłko-nawet na to nie patrzy...Pomocy,chciałam go ocalić i nie chcę go zabić tym mlekiem...Jednak już nie mam ani sił ani pomysłów...
 
Z początkiem zimy, kiedy temperatura spada poniżej 15 stopni jeże zapadają w sen zimowy. Zanim jednak to zrobią muszą...
Jak zrobić dom dla jeża?
Z początkiem zimy, kiedy temperatura spada poniżej 15 stopni jeże zapadają w sen...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt