Tutaj jesteś: Sport i Fitness > Sporty > Snowboarding > Jaki rozmiar deski snowboardowej?

Jaki rozmiar deski snowboardowej?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.2/5 (51 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Sezon narciarski i snowboardowy właśnie się rozpoczął. Pogoda zachęca nas do spędzenia wspaniałego weekendu śmigając na białym puchu po stokach. Niektórzy jednak dopiero zaczynają swoją przygodę ze snowboardem. Jaki rozmiar deski snowboardowej wybrać? Jaka długość i szerokość będzie dla nas najodpowiedniejsza? Wybór odpowiedniego snowboardu jest bardzo ważny - szczególnie dla początkujących i niedoświadczonych miłośników tego sportu.
1

Długość snowboardu

Długość mierzona jest w centymetrach, jednak często miara ta jest skrócona i podawana w ostatnich dwóch cyfrach. Tak na przykład rozmiar 56 deski firmy Burton oznacza że ma ona długość całkowitą 156 cm. Najkrótsze deski snowboardowe mają długość nawet od 95 cm (dla dzieci), zaś deski najdłuższe przekraczają 180 cm.

2

Aby dobrać odpowiednią długość snowboardu należy przyrównać ją do swojego wzrostu.

1. Snowboard ustawiony pionowo, sięgający do brody. Takimi deskami łatwiej manewrować przez co są doskonałe do nauki jazdy. Deski tego rozmiaru są również preferowane przez snowboardzistów, którzy lubią wykonywać różne tricki i zabawę w snowparkach oraz na rurkach.

2. Średnia długość snowboardu. Deska ustawiona pionowo powinna kończyć się na wysokości sięgającej pomiędzy brodą a nosem. Ta długość zalecana jest dla osób średnio zaawansowanych i zaawansowanych w jeździe na desce. Osoby takie powinny mieć już doświadczenie w jeździe po różnych terenach włączając w nie parki snowboardowe.

3. Długość deski sięgająca od wysokości oczu do kilku centymetrów ponad głową. Długie deski służą do bardzo szybkiej jazdy oraz do jazdy w terenach wysokogórskich.

Jak nauczyć się pływać?
Jak oddychać podczas pływania?
Jaki kask na snowboard?
Jak zrobić Crazy na rolkach? Nauka trików Freestyle Slalom.
Wskazówki
  • Gdy już wiemy jakie parametry powinna mieć deska snowboardowa, warto rozejrzeć się za wybranym modelem w internecie (np. na Ceneo). Pozwoli nam to zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy.
3

Twardość deski

Snowboardziści z nadwagą (waga w stosunku do wzrostu) mogą kierować się powyższymi wytycznymi jednak powinni się rozglądnąć za twardszą deską. Snowboardziści z niedowagą powinni mieć deskę bardziej miękką.

4
Burton - deski snowboardowe

Szerokość deski

Szerokość deski musi być dopasowana do rozmiaru stopy. Osoby o małych stopach potrzebują wąskiej deski natomiast ci z dużymi stopami - szerokiej.

Szerokość deski jest wyrażana w centymetrach lub milimetrach. Szerokość tą można znaleźć w specyfikacji pod nazwą waist width - talia deski oraz w katalogu producenta, który umieszczony jest zazwyczaj w Internecie. Najlepszym sposobem dobrania poprawnej szerokości jest stanięcie na desce, na równej powierzchni. Należy wówczas zapiąć wiązania lub umieścić stopy dokładnie w takiej pozycji w jakiej zamierzamy jeździć. Jest to ważne, gdyż im większy kat nachylenia, tym mniejsza rozpiętość.

Podczas stania w pozycji do jazdy buty powinny wychodzić delikatnie poza szerokość deski. Jeśli palce u nóg oraz pięty są oddalone od krawędzi wówczas będziemy mieć duży problem z zakręcaniem. Ważne także, żeby palce lub pięty nie wystawały za bardzo za deskę, gdyż będą zahaczać o śnieg i hamować jazdę.

5
Poniżej przedstawiam tabelę doboru deski dla osób szczupłych. Jest to tabela wyłącznie orientacyjna i przy zakupie należy brać pod uwagę czynniki opisane powyżej oraz preferowany styl jazdy.

Dla kobiet orientacyjny rozmiar deski to:

Waga (kg) Długość deski (cm)
do 40 135 – 140
40 – 50 140 – 145
50 – 60 145 – 155
60 – 70 150 – 160
powyżej 70 155 i więcej

Dla mężczyzn:

Waga (kg) Długość deski (cm)
do 40 140 – 145
40 – 50 145 – 155
50 – 60 150 – 160
60 – 70 155 – 165
70 – 80 155 – 165
80 – 90 160 – 170
powyżej 90 165 i więcej
Wskazówki
 4.2/5 (51 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (25)

mijapl - 2015-02-16
Jestem dziewczyną o wadze 41 kg, wzroście 160cm, rozmiarze buta 41 i mam 12 lat. Jaką długość deski wybrać?
maciek - 2012-02-07
Mógłby mi ktoś powiedzieć jakie Taliowanie wybrać symetryczne czy np. Taliowanie 297x255x304 jestem początkujący. Z góry dzięki
loolo - 2012-01-21
jak deska na mnie najlepsza? 65 kg wzrost ok. 175 cm 15 lat rozm. 41 a i jestem dziewczyną ;] bo mam na oku spoko deske w rom. 155 i nie wiem czy będzie pasować
pop - 2012-01-21
Ja pierdziele ludzie jacy wy wychudzni jestescie !!
kruku - 2011-12-26
mam 12 lat i 38kg wagi rozmiar buta to 38,5-39 chciałbym
jezdzić na feestyle
smerf - 2011-12-18
Waga ok.53 wzrost 170 rozmiar 38 jaka deska?
emil - 2011-11-29
jaka deska jest dla mnie mam wage 57kg wzrost 160 i 13 lat WIĘC JAKA DESKA NAJEPSZA
buhuuhuhuh - 2011-10-21
mam 162 cm i waże 40 kg mam rozmiar buta 37-38 . jaka deska ?
niksa - 2011-10-17
jaką powinnam mieć deskę jaką powinna mieć talię? mam 13 lat 154 cm wzrostu i ważę 36-37 kg rozmiar buta 36
Filip - 2011-10-12
183 cm wzrostu, waga około 65 kg, rozmiar buta 46. Jaka deska najlepsza?
Jibber - 2011-10-10
Wzrost- 179 waga- 86 rozmiar buta- 43..
Jaka deseczka?
niqs - 2011-10-05
ważę 112kg i mam 198cm wzrostu jaką powinienem mieć deskę (dł)?
Koala - 2011-01-31

do tondek: długość deski powinieneś mieć ok 157 cm, talia jakieś 25 cm.

tondek - 2011-01-31
wzrost 175 i 85 kg a rozmiar stopy to 43, jaką powinnienem mieć deskę i ją ona powninna mieć talie?
deska989 - 2011-01-19
raczej tak ale lepsze są te które siegaja do brody.
Mój kumpel ma 19lat i decha sięga mu do klaty i mówi
ze decha super (decha z BURTONA)
Florka - 2011-01-04

do Karola: Umiesz jeździć czy dopiero się uczysz? Deskę możesz sobie dobrać do masy jak już umiesz jeździć! Jak nie umiesz to deska nie powinna być dłuższa niż do brody bo się nie nauczysz. Im dłuższa deska tym szybsza i trudniej się nią manewruje. Jak niby nauczysz kogoś jeździć na czymś co zapieprza jak rakieta i jeszcze ciężko na tym zakręcić?

do Wijtas: dł 155cm ci powinna wystarczyć - ma być do około brody. Jeśli chodzi o talię to na początek najlepiej 24-25 cm jednak musisz deskę przymierzyć do nogi. Buty i wiązania nie powinny za dużo wystawać. Idź do sklepu to ludzie z obsługi ci dobrze doradzą.

karola - 2011-01-02
dlugosc deski dopasowuje sie do masy, nie do wzrostu.
wojtas - 2010-12-30
A jeżeli mam 16 lat wzrost 178 i 63 kg a rozmiar stopy to 43, jaką powinnienem mieć deskę i ją ona powninna mieć talie?
Imre - 2010-12-16

do ziom: możesz się nauczyć ale będzie ci trudniej. Im dłuższa deska tym trudniej się skręca i nią kieruje. Najlepiej uczyć się na desce po brodę. Deska po brodę jest najlepsza do nauki, potem do normalnej jazdy, robienia trików itp. Deska która sięga ci po czubek głowy będzie natomiast dobra do szybkiej jazdy - szybciej się rozpędza, ogólnie szybciej jedzie. Na początek po 1. ciężko będzie ci się nauczyć skręcać, po 2. będzie jechała za szybko i możesz nie zapanować nad nią i zrobić sobie krzywdę.

ZIOM - 2010-12-16
jeśli mam deskę która jest równa ze mną to mogę się na niej uczyć jeździć ??
Florka - 2010-11-18

Quote From Rena,
Hej. Chciałabym kupić swoją pierwszą deskę. Niestety jestem w tej sprawie zielona. :D Mogę liczyć na pomoc? ;>

Mój wzrost 170cm, waga: 62kg, długość stopy 25-25,3cm. Jaką powinnam kupić deskę? Z góry baaaaardzo dziękuję za pomoc. :)

Deska powinna być do brody.

Rena - 2010-11-18
Janik - 2010-10-13

Quote From krzychu,
ej a jak ktoś ma 9 lat 45kg i 143cm to jaka powinna być deska

do brody

krzychu - 2010-10-13
kamyczek101 - 2010-02-23
Do Brody
 
Snowboard istnieje od wielu lat jednak z roku na rok staje się coraz bardziej popularny. Dyscyplina ta rozwija się w...
Style snowboardowe
Snowboard istnieje od wielu lat jednak z roku na rok staje się coraz bardziej popularny...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt