Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Anoreksja > Jak pomóc anorektyczce?
Jak pomóc anorektyczce?

Jak pomóc anorektyczce?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Często osoby z zaburzeniami jedzenia wiedzą, że mają problemy, ale są zbyt zakłopotane lub boją się szukać pomocy. W niektórych przypadkach, osoby mogą zaprzeczać, że mają problemy, ale jednocześnie czują, że ich sposób odżywiania jest poza ich kontrolą. Oto kilka wskazówek, jak pomóc osobie, która twoim zdaniem ma problemy z jedzeniem i cierpi na anoreksję.
6
Towarzysz tej osobie podczas wizyty u lekarza lub bądź przy niej i pomóż jej wykonać wstępną rozmowę telefoniczną z prośbą o pomoc.
7
Udziel jej swoich rad w zmaganiach, ale nie dominuj rozmowy. Stwórz bezpieczne warunki do wymiany delikatnych i skrywanych emocji poprzez aktywne słuchanie drugiej strony.
8
Sporządź listę dostępnych środków leczenia tej przypadłości, w tym celu możesz skontaktować się ze specjalistą i zasięgnąć profesjonalnej porady. Udaj się do lokalnego szpitala, lekarzy lub poszukaj w Internecie informacji o grupach wsparcia i ośrodkach zajmujących się leczeniem takich przypadków.
9
Znajdź miejsce, w którym uzyskasz wsparcie dla siebie. Pomaganie innym ludziom z problemami, może być emocjonalnie wyczerpujące dla ciebie. Będziesz potrzebował wsparcia zarówno ze strony przyjaciół jak i specjalistów, którzy maja doświadczenie w radzeniu sobie z takimi przypadkami.
Jak leczyć grzybicę pochwy domowymi sposobami?
Jak leczyć ból kolan w sposób naturalny?
Jak leczyć dnę moczanową naturalnymi metodami?
Jak obniżyć ciśnienie krwi domowymi sposobami?
Wskazówki
  • Powiedz chorej osobie, że martwisz się o jej dobre samopoczucie i troszczysz się o nią. Bądź dobrej myśli, wielu ludzi wyleczyło się bowiem z tej przypadłości.
  • Nie akceptuj wymówek, bez względu na to, jak one brzmią. Nie martw się, jeśli osoba zaprzeczy, że ma problemy z jedzeniem i wyrazi żal, że zwierzyła ci się ze swoich problemów. Zamiast tego, wysłuchaj jej.
  • Jeśli objawy nie ustępują lub nie masz pewności czy dobrze zdiagnozowałeś chorobę, skontaktuj się z lekarzem.
< poprzedniastrona 2 z 2
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Stawianie baniek (terapia próżniowa) jest to znana od wieków naturalna metoda leczenia. Jest ona idealnym sposobem na...
Jak stawiać bańki?
Stawianie baniek (terapia próżniowa) jest to znana od wieków naturalna metoda leczenia...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Kinga Gilewska
  • Karolina Hubert
  • Dorota Lupa
  • Martyna Nie
  • Wojtek Lipka
  • Agnieszka Świątek
  • Kacper Ciszu Ciszewski
  • Katarzyna Knapek
  • Honorcia Dom
  • Edyta Anna Gostyńska
  • Edyta De
  • Ania Choroba
  • Ewa Matelewicz-Dajer
  • Klaudia Puchała
  • Aleksander Bąk
  • Lolka Lolka
  • Natalia Kowalik
  • Bozena Picheta
  • Emilia Pieńczykowska
  • Paweł Sadowski
  • Malwina Stopyra
  • Magdalena Szulc
  • Kaja Bobr
  • Sara Koniec
  • Wioleta Werens
  • Zdzislaw Ambrozinski
  • Aleksander Wawrzyński
  • Alicja Piska
  • Teresa Pronobis
  • Janka KA