Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Anoreksja > Jak pomóc anorektyczce?

Jak pomóc anorektyczce?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Często osoby z zaburzeniami jedzenia wiedzą, że mają problemy, ale są zbyt zakłopotane lub boją się szukać pomocy. W niektórych przypadkach, osoby mogą zaprzeczać, że mają problemy, ale jednocześnie czują, że ich sposób odżywiania jest poza ich kontrolą. Oto kilka wskazówek, jak pomóc osobie, która twoim zdaniem ma problemy z jedzeniem i cierpi na anoreksję.
1
Dowiedz się więcej na temat oznak i objawów anoreksji, abyś mógł je prawidłowo zidentyfikować. Należy jednak uważać, aby niczego nie uogólniać, nie wysuwać hipotez i nie klasyfikować danej osoby.
2
Przyjmij do wiadomości, że anoreksja może stanowić zagrożenie dla życia i nie powinna być uważana jedynie za "fazę przejściową". Szacuje się, że około 10 % zachorowań na anoreksję kończy się śmiercią.
3
Słuchaj ze zrozumieniem, szacunkiem i czułością. Osoby chore na anoreksję prawdopodobnie potrzebują twojej uwagi i wsparcia, w większym stopniu niż chciałyby się do tego przyznać.
4
Bądź wytrwały i konsekwentny w swoim podejściu. Bądź konkretny, ale życzliwy. Trudna miłość jest zawsze lepsza, niż brak miłości.
5
Bądź zawsze dostępny dla danej osoby, niech wie, że jesteś tu po to, by jej pomóc. Osoby z anoreksją być może nie będą chciały od razu o tym rozmawiać, ale po zastanowieniu się nad swoim problemem, być może będą chciały do ciebie wrócić i pogadać.
Jak odetkać ucho zatkane woskowiną?
Jak leczyć ból kolan w sposób naturalny?
Jak leczyć swędzenie skóry?
Jak leczyć czyraki?
Wskazówki
  • Powiedz chorej osobie, że martwisz się o jej dobre samopoczucie i troszczysz się o nią. Bądź dobrej myśli, wielu ludzi wyleczyło się bowiem z tej przypadłości.
  • Nie akceptuj wymówek, bez względu na to, jak one brzmią. Nie martw się, jeśli osoba zaprzeczy, że ma problemy z jedzeniem i wyrazi żal, że zwierzyła ci się ze swoich problemów. Zamiast tego, wysłuchaj jej.
  • Jeśli objawy nie ustępują lub nie masz pewności czy dobrze zdiagnozowałeś chorobę, skontaktuj się z lekarzem.
6
Towarzysz tej osobie podczas wizyty u lekarza lub bądź przy niej i pomóż jej wykonać wstępną rozmowę telefoniczną z prośbą o pomoc.
7
Udziel jej swoich rad w zmaganiach, ale nie dominuj rozmowy. Stwórz bezpieczne warunki do wymiany delikatnych i skrywanych emocji poprzez aktywne słuchanie drugiej strony.
8
Sporządź listę dostępnych środków leczenia tej przypadłości, w tym celu możesz skontaktować się ze specjalistą i zasięgnąć profesjonalnej porady. Udaj się do lokalnego szpitala, lekarzy lub poszukaj w Internecie informacji o grupach wsparcia i ośrodkach zajmujących się leczeniem takich przypadków.
9
Znajdź miejsce, w którym uzyskasz wsparcie dla siebie. Pomaganie innym ludziom z problemami, może być emocjonalnie wyczerpujące dla ciebie. Będziesz potrzebował wsparcia zarówno ze strony przyjaciół jak i specjalistów, którzy maja doświadczenie w radzeniu sobie z takimi przypadkami.
Wskazówki
 3/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (4)

Adi - 2016-04-04
Ja mam zonę anorektyczkę... Cóż ja podchodzę do tego tematu trochę inaczej a co sie podzialo z nasza wiara... Tylu wspaniałych rodaków mieliśmy tylu czerpali sily a od kogo? Sami zadajcie sobie to pytanie tylko szczerze przed soba a nie przed kims. Ja sam mam noe zaciekawa przeszlosc. I zrozumiałem to co dali mi moii rodacy którzy cieszą sie dniem dzisiejszym. I to przekazuje dalej... To nie takie larwę ale cierpliwość, pokora,i...czy ja będę zyl wiecznie? Tak. Tak mnie wychowano ale kiedyś balem sie o tym mówić bo sie balem. Przestalem sie bać. Bo przecierz nie znam jutra... Dla mnie jest tylko dzis... A gdzie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania?
Rychu - 2012-05-03
Wam się tak wszystkim wydaje że anorektyczki mają tak łatwo, że łatwo im zacząć jeść. To dla nich nie jest takie proste. Nie możecie nie możecie ich jeszcze bardziej tym dołować że są jeżeli nie zaczną jeść to umrą. Ja mam 2 przyjaciółki które są anorektyczkami i nie daje im do zrozumienia że one zaraz umrą ONE O TYM WIEDZą.Ja im daję do zrozumienia że będę przynich tak długo ile będą tego potrzebowały nawet jeżeli mają umrzeć:(
eliza - 2011-10-24
anoreksja to straszna choroba.Nie mam juz sily na walke z moja corka co mam robic. Ona zaprzecza ze ma zaburzenia a ja widze jak sie marnuje. Co mam robic
anorektyczka - 2009-12-06
Ja jestem anorektyczką ale wy nie dajcie się w to wciągnąć. Wszyscy mi mówią że jestem chuda ale gdy jestem sama to dopada mnie taki smutek, wydaje mi sie ze jestem strasznie gruba. Moja przyjaciułka mi mówi ze nie dlugo umre i powinnam jechac do szpitala, bo niedlugo umre, a ja musze byc chuda a oni chcą ze mnie zrobic grubasa. Jestem zalamana ,bo wiem ze kiwam sie na pograniczu życia i śmierci, czasem wydaje mi sie , ze juz nie zyje ,ze odeszlam z tego swiata . To mnie przerasta , nie umiem nad soba zapanowac i jesli beda mi kazali jesc to popelnie samobujstwo. Nie jestescie grube nie pozwulcie sobie zachorowac. prosze
Anoreksja to bardzo popularny w dzisiejszych czasach problem z jedzeniem. Symptomami tej choroby jest szybka i znaczna...
Jak leczyć anoreksję?
Anoreksja to bardzo popularny w dzisiejszych czasach problem z jedzeniem. Symptomami...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt