Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Trądzik > Jakie są przyczyny trądziku?

Jakie są przyczyny trądziku?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Każdy, kto choć raz w życiu borykał się z trądzikiem, wie jak trudna jest to walka. Niezliczona ilość kremów i maści, domowe maseczki i toniki, kosztowne zabiegi kosmetyczne – wszystkie te metody pomagają usunąć objawy trądziku, ale nie leczą jego przyczyn. Ustalenie tych przyczyn też bywa skomplikowane. Mogą się one różnić w zależności od osoby i zazwyczaj nie występują pojedynczo. Najczęstsze z nich to problemy ze strony układu pokarmowego, stres, toksyny, zaburzona równowaga hormonalna. Jedne przyczyny nie pozostają bez wpływu na pozostałe: stres zaburza równowagę hormonalną, nieprawidłowa praca jelit prowadzi do odkładania się w organizmie toksyn, nagromadzenie się toksyn jest jedną z przyczyn stresu.
1
zdrowe jelita
Nieprawidłowa praca jelit

Chyba nie zdziwi cię informacja, że od funkcjonowania jelit zależy stan całego organizmu. Utrzymanie flory bakteryjnej jelit na właściwym poziomie pozwala uniknąć zanieczyszczenia organizmu toksynami i problemów natury hormonalnej.

Trądzik to jeden z pierwszych objawów nieprawidłowej pracy jelit. Dlatego bardzo istotne jest jak najszybsze podjęcie działań. Włącz do diety probiotyki (np. jogurt naturalny), pij zioła wspomagające trawienie i spożywaj przynajmniej 1 szklankę rosołu z kości dziennie. Niektórym pomagają nawet drobne zmiany diety, np. zrezygnowanie z ciężkostrawnych potraw.
2
stres
Stres

Stres to jedna z najczęstszych przyczyn trądziku, ponieważ podnosi poziom adrenaliny i kortyzolu we krwi. Gdy hormonów tych jest przez dłuższy czas za dużo, zaczyna to skutkować problemami ze zdrowiem. Jednym z takich problemów jest właśnie trądzik. Inne to między innymi bóle pleców, drażliwość, bóle głowy i bezsenność.

U niektórych osób trądzik z powodu stresu pojawia się tylko w konkretnych miejscach na ciele (najczęściej na plecach i ramionach). Nie musi to jednak być regułą.
3
woda z cytryną
Toksyny

O tym, że żyjemy w bardzo zanieczyszczonym środowisku nie ma chyba potrzeby nikogo przekonywać. Niektórzy badacze sugerują nawet, że organizm każdego z nas jest kontenerem na te toksyny (weźmy na przykład chemiczne barwniki, pestycydy, syntetyczne hormony, fluor, chlor itp.). Nawet najzdrowszy człowiek ma problem z całkowitym wydaleniem ich z organizmu. Jaki może być tego skutek? Chociażby zatkane pory i trądzik. Zwłaszcza u osób o skórze wrażliwej problem ten będzie występować za każdym razem, gdy będą mieć kontakt z chemikaliami. Szczególnie szkodliwy dla naszej cery jest fluor i chlor.

Wypróbuj proste metody oczyszczania organizmu z toksyn. Cerę czyść specjalną szczoteczką, codziennie na czczo pij szklankę ciepłej wody z cytryną, bierz kąpiele w wodzie z solą Epsom.
4
badania krwi
Zaburzona równowaga hormonalna

Problemy natury hormonalnej to kolejna bardzo częsta przyczyna trądziku. W tym przypadku najczęściej stosuje się leczenie farmakologiczne w postaci tabletek hormonalnych. Jednak niezwykle istotne do utrzymania odpowiedniego poziomu hormonów jest też prawidłowe funkcjonowanie jelit, nauka radzenia sobie ze stresem i eliminacja toksyn z organizmu.

Jeśli większość krostek pojawia się wzdłuż linii żuchwy i na podbródku, może to świadczyć o podniesionym poziomie hormonu DHT (dihydrotestosteronu). Prócz terapii hormonalnej pomoże również picie herbatki miętowej i przyjmowanie ekstraktu z palmy sabałowej.

Ważne jest również dbanie o odpowiedni poziom cukru we krwi. Kluczowa jest tutaj zdrowa, zbilansowana dieta oraz spożywanie częstych, ale miej sytych posiłków. Należy również unikać białego pieczywa i cukru.

Jeśli podejrzewasz u siebie zaburzenia równowagi hormonalnej, koniecznie udaj się do endokrynologa i zrób wszystkie niezbędne badania.
Przeczytaj teraz: Jak walczyć z trądzikiem?
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Pryszcze, zaczerwienienia, krostki, zaskórniki objawiające się na całym ciele. Stan zapalny skóry to nic innego jak...
Jak pokonać trądzik?
Pryszcze, zaczerwienienia, krostki, zaskórniki objawiające się na całym ciele. Stan...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt