Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Boże Narodzenie > Tradycje Bożonarodzeniowe > Jakie są wróżby i tradycje wigilijne?

Jakie są wróżby i tradycje wigilijne?

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 3.6/5 (42 ocen)
Oceń 
 1 z 18 
Wieczór wigilijny obfituje w rozmaite wróżby. Są one związane z pogodą, długością życia, zdrowiem, szczęściem, zamążpójściem lub staropanieństwem. Wszystkie czynności wykonywane w ciągu dnia mają symboliczne znaczenie. Poniżej przedstawiam najbardziej popularne wróżby wigilijne w Polsce.
 3.6/5 (42 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (9)

g - 2014-12-29
Wiara albo wróżby!!!!
e - 2014-12-29
No niestety Albo wróżby albo wiara!!!!
diabel - 2014-12-29
to znaczy ze masz podwojnego pecha......hahahaha
Sun - 2014-12-29
Skoro swietujecie w te saturnalia to powinniscie wiedziec.
Kś powtorzonego prawa. 18
Kulty potępione

9 Gdy ty wejdziesz do kraju, który ci daje Pan, Bóg twój, nie ucz się popełniania tych samych obrzydliwości jak tamte narody. 10 Nie znajdzie się pośród ciebie nikt, kto by przeprowadzał przez ogień2 swego syna lub córkę, uprawiał wróżby, gusła, przepowiednie i czary; 11 nikt, kto by uprawiał zaklęcia, pytał duchów i widma, zwracał się do umarłych3. 12 Obrzydliwy jest bowiem dla Pana każdy, kto to czyni. Z powodu tych obrzydliwości wypędza ich Pan, Bóg twój, sprzed twego oblicza. 13 Dochowasz pełnej wierności Panu, Bogu swemu. 14 Te narody bowiem, które ty wydziedziczysz, słuchały wróżbitów i wywołujących umarłych. Lecz tobie nie pozwala na to Pan, Bóg twój.
karp - 2014-12-29
to nie jest karp na zdjeciu
Ktoś - 2014-12-29
P rzysłowiowym "łbie" rozumu nie macie za grosz.
Przecież o ile mi wiadomo to w biblii pisze jak byk że Bóg zakazuje czynienia wróżb, radzenia się duchów czyli wywoływanie duchów, praktyki rodzaju szamanskiego czyli przeskakiwanie przez ogień. Dla Boga ludzie którzy to czynią sa obrzydzeniem, więc jesli ktos takie rzeczy czynił to niech lepiej przeprosi Pana.
Kick - 2014-12-29
Co za głupoty. Jakaś mieszanina chrześcijaństwa, uwielbienia boga Mitry i pogaństwa. Jak można wierzyć w takie głupoty w XXI wieku.
nm - 2014-12-29
wszelkie wróżby to jest pogański zabobon, niemający nic z chrześcijaństwem! W Biblii Bóg przez proroków mocno piętnuje takie zachowania: Księga Kapłańska 19:31 "Nie będziecie się zwracać do wywołujących duchy ani do wróżbitów. Nie będziecie zasięgać ich rady, aby nie splugawić się przez nich. Ja jestem Pan, Bóg wasz!"
lub "Izajasza 47:13-15 Masz już dosyć mnóstwa twoich doradców. Niechaj się stawią, by cię ocalić, owi opisywacze nieba, którzy badają gwiazdy, przepowiadają na każdy miesiąc, co ma się z tobą wydarzyć. Oto będą jak źdźbła słomiane, ogień ich spali. Nie uratują własnego życia z mocy płomieni. Nie będą to węgle do ogrzewania, to nie ognisko, by przy nim posiedzieć. Takimi będą dla ciebie twoi czarownicy, z którymi się próżno trudzisz od młodości. Każdy sobie pójdzie w swoją stronę, nikt cię nie ocali."
Pawlo - 2011-12-26
Jeśli próbowałem tej 1 wróżby z jabłkiem i miałem 7 pestek to liczy się że ponad 6 i mam podwójne szczęście czy że nieparzysta i nie ?
Rozpoczyna się sezon grillowy. Coraz częściej spędzamy wieczory i rodzinne spotkania przy grillu i niestety przy...
Budząc się w piątek 13 często oczekujemy tego co najgorsze. Prawda jest taka, że dzień ten nie różni się od innych a...
Przesądy związane z piątkiem 13
Budząc się w piątek 13 często oczekujemy tego co najgorsze...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub