Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Skóra > Jak leczyć swędzenie skóry?

Jak leczyć swędzenie skóry?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.6/5 (364 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 8 
Pierwszym odruchem podczas swędzenia skóry jest drapanie się, niestety nie pomaga ono zniwelować swędzenia, a jedynie uszkadza powierzchnie naskórka. Jest wiele przyczyn swędzenia skóry takich jak reakcje alergiczne, oparzenia słoneczne, ukąszenia owadów, grzybica, reakcje na środki chemiczne (mydła i detergenty) oraz suche powietrze i starzenie się naskórka. Poniżej znajdziesz kilka sposobów jak zmniejszyć nieprzyjemny świąd.
1
soda oczyszczona

Soda oczyszczona.

To jeden z naturalnych produktów, który pomaga likwidować swędzenie. Możesz kąpać się w wodzie ze sodą, wystarczy wsypać do wanny z ciepłą woda filiżanką sody i posiedzieć w niej około godzinkę, by zmniejszyć swędzenie. Na swędzenie można także zastosować pastę zrobioną z sody. Jest ona przydatna zwłaszcza na swędzące, gojące się rany. Wymieszaj 3 części sody oczyszczonej z 1 częścią wody i posmaruj swędzące miejsce. Nigdy nie stosuj pasty sodowej na otwarte rany!

2
płatki owsiane

Płatki owsiane.

Wrzuć jedną lub dwie szklanki drobnych płatków owsianych do wanny z ciepłą wodą. Nigdy nie wrzucaj płatków do bardzo gorącej wody, ponieważ w ten sposób zamiast kąpieli zrobisz w wannie owsiankę.

3
cytryna

Cytryna.

Wyciśnij sok z cytryny bezpośrednio na swędzące miejsce i pozostaw do wyschnięcia. Cytryna zawiera substancje przeciwzapalne i przeciwbólowe, które pomogą zmniejszyć swędzenie.

4
goździki

Goździki i jałowiec.

Jagody jałowca były używane już przez Indian do zmniejszenia swędzenia. Jałowiec zawiera substancje przeciwzapalne, a goździki eugenol, który działa na zakończenia nerwowe, te dwa składniki połączone razem likwidują świąd. Rozpuść około 90 gramów niesolonego masła. W osobnej miseczce rozpuść dwie łyżki stołowe wosku pszczelego. Kiedy wosk będzie dobrze rozpuszczony, wymieszaj go dokładnie z masłem, dodaj pięć łyżek jagód jałowca i trzy łyżki goździków, wymieszaj dokładnie. Poczekaj, aż trochę wystygnie i nałóż na swędzące miejsce. Pozostaw do całkowitego wchłonięcia.

5
olej arganowy

Olej arganowy

Kilka kropel oleju arganowego wcieraj w swędzące lub chorobowo zmienione partie skóry. To preparat idealny dla osób cierpiących na różnego rodzaju alergie skórne i stany zapalne skóry. Nie tylko redukuje objawy alergii, łagodzi świąd i pieczenie, ale również znacząco wspomaga kondycję skóry. Kosmetyczny olej arganowy kupisz w internecie, sprawdź na Ceneo.

6
herbata z bazylii

Herbata z bazylii.

Zaparz herbatę z bazylii i po wystudzeniu spryskaj nią skórę, aby zmniejszyć swędzenie. Najlepiej umieścić kilka suszonych liści bazylii w słoiku z gorącą wodą, do wywaru możesz dodać również odrobinę tymianku i mięty.

7
aloes

Aloes.

Możesz używać maści aloesowych lub żywej rośliny. Utnij jeden liść, wyciśnij z niego sok i posmaruj swędzące miejsce. Możesz również liść przeciąć wzdłuż na dwie części i przyłożyć na swędzący obszar.

Wskazówki
  • Swędzenie często spowodowane jest przesuszeniem skóry, co ma miejsce zwłaszcza zimą (powietrze w ogrzewanych pomieszczeniach jest bardzo suche). Aby załagodzić swędzenie, należy po każdej kąpieli wsmarować w skórę balsam głęboko nawilżający. Swędzenie ustanie.
  • Swędzenie skóry po kąpieli - najprawdopodobniej masz alergię na środki kosmetyczne, których używasz pod prysznicem lub żel/mydło zanadto przesusza twoją skórę. Zamiast używać żelów pod prysznic (nawet tych reklamowanych jako nawilżające), stosuj szare mydło i kąp się w solach do kąpieli, które nawilżą twoją skórę.
 2.6/5 (364 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (8)

Chochoł - 2015-09-02
Nikt nie napisał, aby wziąć WAPNO. Każdy aptekarz to poleci.
Chochoł - 2015-09-02
No, i gdzie mój post o WAPNIE ??
Joanna - 2015-08-07
Uwaga ostrzezenie aby nie chodzic na ta strone o tej niezwykle mymladzajacej cerze u Pani 55-letniej
cytuje po kliknieciu
PILNE Odkrycie trzech Noblistów z chemii z 2009 roku okazało się przełomem w walce ze zmarszczkami

jak tam wejdziecie zwrocie uwage ze nie mozna dodac komentarza one sa fikcyjne rowniez naglowki sa przykrywka dalam sie nabrac na tego samego tworcy o innej tematyce nauka nagielskiego w dwa tygodnie pieniadze wplacone brak kontaktu nie polecam!
Maja - 2014-12-18
Chora skóra to wynik diety - nie da się wyleczyć jedynie łagodzimy jedzeniem - bo to powód do choroby alergia, nietolerancje pokarmowe, pseudoalergia - musisz wiedzieć co ci szkodzi. robi sie testy albo zwykła obserwacja tego co jadamy - wtedy wykluczenie z diety i choroba ma łagodny przebieg. bo wyleczyć się nie da gwarantuję - bo sama mam to wiem....
miki - 2014-12-17
g. nic nie pomaga , mozesz leczyc cale zycie i wydac fortune,mozesz sprawdzic setki innych metod z roznych krajow,stron intern i dalej nic...
wszyscy beda sie tylko oblawiac twoja kasą...
choroba nieuleczalna..
Edward - 2014-11-21
Większość chorób skóry które powodują świąd można wyleczyć za pomocą ektoiny. Kremy z ektoiną leczą różne choroby skóry i likwidują ich objawy czyli świąd. Badania laboratoryjne wykazały wysoką skuteczność stosowania ektoiny.
me - 2012-02-16
Na wszelkie swedzenia i gojenia ciezkich ran(zarowno na ludzi i zwierzeta) jest bardzo dobra WAZELINA !!
Ja niezartuje prosze sprobowac.
GARRA Spa - relaxačné centrum - 2010-05-11
Leczenie luszczycy rybkami Garra Rufa na Slovacií.
Viecej na www.garraspa.sk
Przyczyn swędzenia są setki. Najczęściej leżą one w samej skórze. Świąd to na przykład częsta reakcja na przesuszenie i...
Swędzenie skóry - o czym świadczy?
Przyczyn swędzenia są setki. Najczęściej leżą one...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt