Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Skóra > Jak leczyć swędzenie skóry?

Jak leczyć swędzenie skóry?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.6/5 (364 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 8 
Pierwszym odruchem podczas swędzenia skóry jest drapanie się, niestety nie pomaga ono zniwelować swędzenia, a jedynie uszkadza powierzchnie naskórka. Jest wiele przyczyn swędzenia skóry takich jak reakcje alergiczne, oparzenia słoneczne, ukąszenia owadów, grzybica, reakcje na środki chemiczne (mydła i detergenty) oraz suche powietrze i starzenie się naskórka. Poniżej znajdziesz kilka sposobów jak zmniejszyć nieprzyjemny świąd.
1
soda oczyszczona

Soda oczyszczona.

To jeden z naturalnych produktów, który pomaga likwidować swędzenie. Możesz kąpać się w wodzie ze sodą, wystarczy wsypać do wanny z ciepłą woda filiżanką sody i posiedzieć w niej około godzinkę, by zmniejszyć swędzenie. Na swędzenie można także zastosować pastę zrobioną z sody. Jest ona przydatna zwłaszcza na swędzące, gojące się rany. Wymieszaj 3 części sody oczyszczonej z 1 częścią wody i posmaruj swędzące miejsce. Nigdy nie stosuj pasty sodowej na otwarte rany!

2
płatki owsiane

Płatki owsiane.

Wrzuć jedną lub dwie szklanki drobnych płatków owsianych do wanny z ciepłą wodą. Nigdy nie wrzucaj płatków do bardzo gorącej wody, ponieważ w ten sposób zamiast kąpieli zrobisz w wannie owsiankę.

3
cytryna

Cytryna.

Wyciśnij sok z cytryny bezpośrednio na swędzące miejsce i pozostaw do wyschnięcia. Cytryna zawiera substancje przeciwzapalne i przeciwbólowe, które pomogą zmniejszyć swędzenie.

4
goździki

Goździki i jałowiec.

Jagody jałowca były używane już przez Indian do zmniejszenia swędzenia. Jałowiec zawiera substancje przeciwzapalne, a goździki eugenol, który działa na zakończenia nerwowe, te dwa składniki połączone razem likwidują świąd. Rozpuść około 90 gramów niesolonego masła. W osobnej miseczce rozpuść dwie łyżki stołowe wosku pszczelego. Kiedy wosk będzie dobrze rozpuszczony, wymieszaj go dokładnie z masłem, dodaj pięć łyżek jagód jałowca i trzy łyżki goździków, wymieszaj dokładnie. Poczekaj, aż trochę wystygnie i nałóż na swędzące miejsce. Pozostaw do całkowitego wchłonięcia.

5
olej arganowy

Olej arganowy

Kilka kropel oleju arganowego wcieraj w swędzące lub chorobowo zmienione partie skóry. To preparat idealny dla osób cierpiących na różnego rodzaju alergie skórne i stany zapalne skóry. Nie tylko redukuje objawy alergii, łagodzi świąd i pieczenie, ale również znacząco wspomaga kondycję skóry. Kosmetyczny olej arganowy kupisz w internecie, sprawdź na Ceneo.

6
herbata z bazylii

Herbata z bazylii.

Zaparz herbatę z bazylii i po wystudzeniu spryskaj nią skórę, aby zmniejszyć swędzenie. Najlepiej umieścić kilka suszonych liści bazylii w słoiku z gorącą wodą, do wywaru możesz dodać również odrobinę tymianku i mięty.

7
aloes

Aloes.

Możesz używać maści aloesowych lub żywej rośliny. Utnij jeden liść, wyciśnij z niego sok i posmaruj swędzące miejsce. Możesz również liść przeciąć wzdłuż na dwie części i przyłożyć na swędzący obszar.

Wskazówki
  • Swędzenie często spowodowane jest przesuszeniem skóry, co ma miejsce zwłaszcza zimą (powietrze w ogrzewanych pomieszczeniach jest bardzo suche). Aby załagodzić swędzenie, należy po każdej kąpieli wsmarować w skórę balsam głęboko nawilżający. Swędzenie ustanie.
  • Swędzenie skóry po kąpieli - najprawdopodobniej masz alergię na środki kosmetyczne, których używasz pod prysznicem lub żel/mydło zanadto przesusza twoją skórę. Zamiast używać żelów pod prysznic (nawet tych reklamowanych jako nawilżające), stosuj szare mydło i kąp się w solach do kąpieli, które nawilżą twoją skórę.
 2.6/5 (364 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (8)

Chochoł - 2015-09-02
Nikt nie napisał, aby wziąć WAPNO. Każdy aptekarz to poleci.
Chochoł - 2015-09-02
No, i gdzie mój post o WAPNIE ??
Joanna - 2015-08-07
Uwaga ostrzezenie aby nie chodzic na ta strone o tej niezwykle mymladzajacej cerze u Pani 55-letniej
cytuje po kliknieciu
PILNE Odkrycie trzech Noblistów z chemii z 2009 roku okazało się przełomem w walce ze zmarszczkami

jak tam wejdziecie zwrocie uwage ze nie mozna dodac komentarza one sa fikcyjne rowniez naglowki sa przykrywka dalam sie nabrac na tego samego tworcy o innej tematyce nauka nagielskiego w dwa tygodnie pieniadze wplacone brak kontaktu nie polecam!
Maja - 2014-12-18
Chora skóra to wynik diety - nie da się wyleczyć jedynie łagodzimy jedzeniem - bo to powód do choroby alergia, nietolerancje pokarmowe, pseudoalergia - musisz wiedzieć co ci szkodzi. robi sie testy albo zwykła obserwacja tego co jadamy - wtedy wykluczenie z diety i choroba ma łagodny przebieg. bo wyleczyć się nie da gwarantuję - bo sama mam to wiem....
miki - 2014-12-17
g. nic nie pomaga , mozesz leczyc cale zycie i wydac fortune,mozesz sprawdzic setki innych metod z roznych krajow,stron intern i dalej nic...
wszyscy beda sie tylko oblawiac twoja kasą...
choroba nieuleczalna..
Edward - 2014-11-21
Większość chorób skóry które powodują świąd można wyleczyć za pomocą ektoiny. Kremy z ektoiną leczą różne choroby skóry i likwidują ich objawy czyli świąd. Badania laboratoryjne wykazały wysoką skuteczność stosowania ektoiny.
me - 2012-02-16
Na wszelkie swedzenia i gojenia ciezkich ran(zarowno na ludzi i zwierzeta) jest bardzo dobra WAZELINA !!
Ja niezartuje prosze sprobowac.
GARRA Spa - relaxačné centrum - 2010-05-11
Leczenie luszczycy rybkami Garra Rufa na Slovacií.
Viecej na www.garraspa.sk
 
Słońce ma bardzo niekorzystny wpływ na Twoją skórę, nie licząc oczywiście opalenizny. Zaczerwienienie skóry po każdym...
Jak leczyć uczulenie na słońce?
Słońce ma bardzo niekorzystny wpływ na Twoją skórę...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt