Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Kości, Stawy i Mięśnie > 5 domowych sposobów na ostrogi piętowe

5 domowych sposobów na ostrogi piętowe

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.8/5 (72 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 6 
Ostroga piętowa powstaje na skutek przewlekłego stanu zapalnego w okolicy kości piętowej. Ból pięty (z tyłu lub w środku) odczuwalny jest najpierw przy chodzeniu, ale z czasem przybiera na sile i nie ustępuje nawet, gdy siedzisz lub leżysz. Ból najczęściej łagodzimy środkami przeciwbólowymi i fizjoterapią. Okazuje się jednak, że istnieją również domowe sposoby na ostrogi piętowe. Jakie? Dowiesz się z tej porady.
1
sposoby na ostrogi piętowe - krok 1
Odpowiednie obuwie

Unikaj chodzenia na całkiem płaskich obcasach i w butach o twardej podeszwie. Dodatkowo, żeby odciążyć pięty, pomyśl o noszeniu wkładek żelowych lub podpiętek ortopedycznych.
2
sposoby na ostrogi piętowe - krok 2
Okład z lodu

Gdy dokucza ci silny ból pięty, przyłóż do niej bardzo zimny okład. Możesz zawinąć kilka kostek lodu w cienki, bawełniany ręcznik. Powtarzaj tę czynność za każdym razem, kiedy pojawia się ta dolegliwość.
3
sposoby na ostrogi piętowe - krok 3
Masaż aromatyczny

Ostrogę możesz próbować delikatnie rozmasować. Zabieg powinien trwać kilka minut. Do łagodzącego ból masażu warto wykorzystać odrobinę oliwy z oliwek zmieszanej z olejkiem lawendowym lub majerankowym.
4
sposoby na ostrogi piętowe - krok 4
Zabieg borowinowy

Rozdrobnij kostkę borowinową i wymieszaj ją z ciepłą wodą – do uzyskania jednolitej masy. Naczynie z masą umieść nad garnkiem gotującej się wody i ogrzej ją do temperatury ciała. Tak przygotowaną borowinę nałóż na chorą piętę, po czym owiń stopę bandażem elastycznym i ręcznikiem lub kocem, aby zminimalizować utratę ciepła.

Okład należy trzymać przez dwadzieścia minut. Tę terapię należy powtarzać raz dziennie.
5
sposoby na ostrogi piętowe - krok 5
Nacieranie chrzanem

Zetrzyj na tarce odrobinę korzenia chrzanu. Otrzymanymi wiórkami dokładnie natrzyj bolące pięty. Zabieg należy przeprowadzić tuż przed położeniem się do łóżka.

Unikniesz podrażnienia skóry, jeżeli przed nacieraniem zabezpieczysz ją tłustym kremem. Nacieranie przyniesie rezultat po przynajmniej miesiącu stosowania.
Przeczytaj teraz: Jak pozbyć się zakwasów?
 2.8/5 (72 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (13)

Jurek - 2017-02-02
Re: ~Izold
U mnie to wyglądało tak, że chirurg przepisał mi krążki pod pięty -do butów. Bo nie mogłem chodzić. Tzn. chodziłem z bólem w piętach. Był to silny ból, przy chodzeniu po ulicy, w pracy lub w domu. Znajoma poleciła mi kurację moczem. Tzn., codziennie nacierałem pięty swoim moczem, mocz musiał zostać wchłonięty. Przeważnie robiłem to wieczorem. Nie pamiętam ile minut. Ale na pewno kilka. Może 5, może więcej. Później nie wcierałem tylko moczyłem, wlewałem go do głębokiego talerza. Po ok. 10 dniach tupnąłem nogą o podłogę. Było słychać ''chrup !''. Zabolało. Zrobiłem to jedną i drugą nogą. I... I nie mam ostróg. Później poczułem ulgę przy chodzeniu. Pracowałem często na stanowiskach, które wymagają sporo chodzenia (transport, handel, broker, wyjazdy za granicę -z bagażami, itp.), i gdyby to świństwo było, to nie mógł bym chodzić kilometrami. Robiłem po ok. 22 i 40 latach rentgen -po upadku - i nic nie wykazało. Żadnych ostróg. Teraz, jakieś 3 lata temu poczułem ból w stopie. Oho ! Ostroga się buduje. Wszystko przez siedzenie przy komputerze. Nie czekałem na większy ból, znowu walnąłem piętą o podłogę i znowu chodzę bez bólu. Tym razem nie moczyłem nogi, bo to było jeszcze b. świeże.
Życzę udanego pozbycia się ostrogi.
Pozdrawiam
Jurek
Retoryk krakowski - 2017-01-13
10 lat walki z bólem,jonoforezy,magnetroniki,ultradźwięki,tensy,lasery,terapie manualne,fale uderzeniowe i jaki efekt?
Końcowy efekt to masę zmarnowanego czasu, kilka tysięcy w plecy i pogorszający się stan z roku na rok.
Aż któregoś razu los się do mnie uśmiechną i sam odkryłem czym to cholerstwo leczyć.
Dziwi mnie to że nikt jeszcze nie odkrył takiego działania tej rośliny,a przeszukałem cały internet pod tym kontem.
Izold - 2016-11-14
Panie Jerzy kiedy ustępuje ból ,czy przy tym tupnięciu on jeszcze jest? Już 8 dni stosuję te okłady a ból nie ustępuje i nasila się gdy dłużej pochodzę. Najbardziej obawiam się tego tupnięcia a co jeśli nic nie usłyszę żadnego chrupnięcia
Krycha - 2016-11-09
jak przygotować miksture z czosnku na ostrogi piętowe
Jerzy - 2016-10-24
Miałem 28 lat i stwierdzone przez chirurga ostrogi. Kazał mi kupić w aptece kółka do butów i kłaść pod piętę. I tam różne maści. Znajoma poleciłam i zielarkę. Zielarka kazała mi smarować pięty moczem.Przez ok. 10 dni. Pięty musiały być dobrze namoczone. Stosowałem kompresy z gazy. Później kazała mi mocno piętą tupnąć o podłogę. Zrobiłem tak. Coś chrupnęło w jednej i drugiej pięcie. I.... I ostróg NIE ma. Tzn. one zostały odłączone od pięty i stopniowo się wchłaniały. Później nigdy nie dokuczały. Dopiero po przejściu na emeryturę, więcej odpoczywałem. W wieku 69 lat, zaczęło mi się coś pojawiać. Ale.... Ale, ja dużo leżałem: po obiadku, przy telewizorze, po podwieczorku, itp. Lenistwo ! Powtórzyłem zabieg. Tylko mocz trzymałem kilka dni, bo świeże ostrogi. Znowu chrupnęło i.... I mam spokój kilka lat. :) RUCH jest zawsze wskazany. W każdym wieku. Pozdrawiam Jerzy
grazka55520 - 2016-09-26
witam,miałam rowniez dolegliwości związane z ostrogą i wyleczyłam ją okładami ze skóry od słoniny.Przeczytałam o tej metodzie w internecie i początkowo nie wierzyłam w taką kurację.Ale gdy metody typu laser,itp. nie pomogły, przez kolejne 10 dni przykładałam na noc skórę od słoniny ,.I od tego czasu nie wiem co to ból pięty.
moni - 2016-08-16
Pami Henoa co to jest ten ostrogovmil?szukałam w mecie a mam z tym kłopot.
gferre - 2016-04-18
Polecam 3 jajka (bez rozbijania) zalać octem w słoiku, zakręcić i zostawić na 3 tygodnie.
Następnie wybić jajka i zalać jajka z octem terpentyną. Wszystko wymieszać.
Nanieść na bolące miejsce i po kilku dniach przechodzi.
Sprawdzone na kilku osobach w różnym wieku.
henio - 2016-04-16
Ból przeokropny. W ogóle nie mogłam chodzić. Moje leczenie blokady, laser i ultradźwięki, ale pomogło na krótko. Potem kupiłam sobie Ostrogovnik. Każdej nocy dałam go na piętę a na to skarpetkę przez trzy tygodnie w nocy. W pierwszym tygodniu pięta bolała więcej -
katastroficznie. W dwa tygodnie problem zniknął całkowicie. Do dziś mam spokój.
wesley - 2016-01-25
witam.bardzo nieładny komentarz ''Co za kretyn to wymyślił. To tak jak na ból zęba można też lód przyłożyć. Ostrogę można tylko usunąć wyleczyć się nie da bo to zwyrodnienie - wyrośnięta kość - ostroga'' gość albo jest tak arogancki ,albo myśli że wszystkie rozumy pozjadał .To że się nie da wyleczyć -to nie jest prawdą.Po prostu ''gość" nie zna sposobu w jaki wyleczyć.
wesley - 2016-01-25
Witam.widzę tutaj kilka sposobów domowych ,mogę dodać jeszcze jeden,który mi pomagał.Mianowicie krople Arniki (można kupić w aptece). Ja to stosowałem jako okład-gazę nasączyłem kroplami tak ażeby była wilgotna,przykładałem na piętę ,na to kawałek foli (aby nie przeciekało)na to skarpetka i można chodzić .To nie jest kuracja na jeden dzień - ale po dwóch ,czasem trzech tygodniach można zapomnieć o dolegliwościach.To nic że skóra na pięcie zżółknie ,a czasem nawet zejdzie -zostaje nowa bardzo delikatna skórka.Myślę że to nie jest zbyt wygórowana cena za pozbycie się dolegliwości i związanym z nią bólem. Ta kuracja pomogła mnie i dwóm innym moim kolegą ,dlatego mogę ja polecić .
jola - 2015-07-15
Najlepsza fala uderzeniowa. Wystarczy od 4-5 zabiegów i PO KŁOPOCIE
gość - 2015-07-15
Co za kretyn to wymyślił. To tak jak na ból zęba można też lód przyłożyć. Ostrogę można tylko usunąć wyleczyć się nie da bo to zwyrodnienie - wyrośnięta kość - ostroga.
 
<p>Koślawość kolan charakteryzuje się tym, że oś podudzia tworzy z osią uda kąt otwarty na zewnątrz. Mówiąc...
Jak leczyć koślawość kolan?
Koślawość kolan charakteryzuje się tym, że oś podudzia...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt