Tutaj jesteś: Zdrowie > Medycyna Alternatywna > Ziołolecznictwo > Geranium - właściwości i zastosowanie

Geranium - właściwości i zastosowanie

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 1.9/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Ziele to potocznie zwane anginką warto mieć na parapecie. Jest łatwe w uprawie i ma wiele prozdrowotnych właściwości. I choć niektórzy nie lubią jego specyficznego zapachu, który najlepiej czuć po potarciu szorstkiego listka, warto docenić korzyści, jakie geranium może przynieść dla naszego zdrowia.
1
Właściwości geranium

Pokrywające listki geranium włoski posiadają gruczoły z olejkami eterycznymi o cytrynowo-różanym zapachu. Cenne składniki olejków to m.in. geraniol, cytroelol, pinen oraz gorczyce, garbniki, flawonoidy, alkaloidy, różne kwasy organiczne i witamina C.

To im geranium zawdzięcza swoje właściwości przeciwwirusowe, przeciwbakteryjne, odkażające i przeciwbólowe.
2
Olejki eteryczne zawarte w liściach odstraszają również komary. Umieszczone w szafie woreczki z suszonym zielem ochronią zaś ubrania przed molami.
3
Z kilku zmiażdżonych liści geranium można przygotować okład na ból głowy, reumatyczny czy nerwobóle.

Włożony do ucha lekko zgnieciony liść geranium złagodzi ból związany z infekcją.
4
Napar z geranium

Kilka świeżych liści geranium zalej szklanką wrzątku. Zaparzaj pod przykryciem przez 20 minut, a następnie odcedź.

Przestudzony napar warto wykorzystać do płukania jamy ustnej w stanach zapalnych, przy bólu zęba lub gardła. Można nasączyć nim gazę i przykładać na odleżyny, czyraki, egzemę lub przemywać nim chorą skórę.
5
Nalewka z geranium

4 łyżki drobno pokrojonych listków wraz z łodyżkami wsyp do butelki z ciemnego szkła. Zalej 0,5 l wódki, odstaw na 10 dni. Codziennie wstrząśnij buteleczką.

Nalewka (20-30 kropli) dodana do herbaty działa wzmacniająco i przeciwzapalnie przy infekcjach. Można ją wcierać w bolące stawy, wcześniej rozcierając ją w dłoniach.
Jakie są zastosowania wody utlenionej?
Domowe sposoby na pajączki na nogach
Czy olej z liści oliwnych może wpłynąć na nasze zdrowie i urodę?
Sposoby na opryszczkę
 1.9/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

kmk - 2017-02-06
Czy ten kwitnący kwiat na zdjęciu to napewno geranium?
 
Spuchnięte stopy, kostki czy łydki to latem bardzo częsta przypadłość. Wiadomo, wysokie temperatury sprzyjają obrzękom....
Domowe sposoby na spuchnięte stopy
Spuchnięte stopy, kostki czy łydki to latem bardzo częsta...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt