Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Psychiczne > Radzenie Sobie Ze Stresem > Jak być szczęśliwym człowiekiem?

Jak być szczęśliwym człowiekiem?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (13 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Szczęście jest zjawiskiem naturalnym, które istnieje wśród ludzi od niepamiętnych czasów. Jednak obecne, stresujące życie, stało się zbyt trudne dla wielu osób, aby mogli oni doświadczyć prawdziwego szczęścia. Poniżej zatem znajdziesz kilka kroków, które pomogą Ci doświadczyć trochę szczęścia w życiu.
1
Pierwsze, co musisz zrobić, to się zrelaksować i przestać traktować życia zbyt poważnie. Stresując się i martwiąc o wszystko stwarzasz sobie niepotrzebne problemy. Zamartwianie się powoduje, że tracimy chęć do życia oraz nie potrafimy go podziwiać tak, jak na to zasługuje. Przez te wszystkie problemy nawet nie zorientujesz się, kiedy życie przecieknie ci przez palce. Po prostu pewnego dnia się obudzisz i stwierdzisz, że je całe zmarnowałeś. Na co? W sumie to na nic. Naucz się zatem śmiać się ze wszystkiego a pod koniec dnia poświęcaj troszkę czasu dla siebie na wspominanie wydarzeń dnia.
2
Więcej się uśmiechaj. Będziesz zaskoczony pozytywizm działaniem uśmiechu i tym co wniesie on do twojego życia. Gdy się uśmiechasz czy spróbujesz zaśmiać, cały świat od razu wyda ci się przyjemniejszy. Jak już "nauczysz się" uśmiechać to wierz mi, że już nigdy nie będziesz musiał zmuszać się do śmiechu. Będziesz się śmiał nawet o tym nie wiedząc! Pamiętaj, że śmiech jest jak najwspanialsza muzyka na świecie. Tam gdzie jest uśmiech, wszystkie problemy wydają się być od razu mniejsze i łatwiejsze do pokonania.
Jak zmienić się na lepsze?
Jak sobie radzić z niepokojem?
Jak uspokoić myśli?
Jak uniknąć stresu?
3
Naucz się być wdzięczny za to co masz dzisiaj. Jeśli zaczniesz myśleć o tym, że się nie wyróżniasz, nic nie potrafisz czy jesteś nieatrakcyjny zaczniesz stwarzać negatywną energię, która może cię zniszczyć. Zamiast tego, rozglądnij się wokół siebie i doceń to, jakie spotyka cię szczęście że masz to wszystko co masz do tej pory. Jest bardzo dużo ludzi na świecie, którzy nie mają rodzin, domu, pieniędzy czy samochodu, który ty masz. Pamiętaj o tym a życie będzie o wiele przyjemniejsze i prostsze.
4
Rób w życiu to, co ci sprawia przyjemność. Nie ma sensu tkwić w pracy, w której zarabiasz nie wiele więcej, niż w pracy, w której robiłbyś to co lubisz. Jeśli nie lubisz swojej pracy to prawdopodobnie codziennie masz problem z wstawaniem rano, budzisz się zły i niezadowolony oraz nie jesteś zbyt produktywny. Więc po co ci taka praca? Zamiast niej zacznij rozwijać karierę w tej dziedzinie, w której jesteś dobry i którą lubisz (np. twoje hobby). Zobaczysz, twoje życie nabierze barw a ty staniesz się szczęśliwy.
5
Codziennie staraj się jak najwięcej tańczyć, śpiewać i śmiać się. Nie musisz mieć do tego powodu. Nawet jeśli nie masz nastroju do zabaw to włącz radio, lub program muzyczny w tv. Muzyka cię zacznie stopniowo rozluźniać, tak, że po chwili będziesz mógł już podskakiwać i wykrzykiwać refren razem z piosenkarzem.
6
Naucz się przebaczać i zapominać oraz nigdy nie chowaj do nikogo urazy. Nie pozwól aby zapanowała nad tobą złość na jakąś osobę, gniew czy smutek. Pamiętaj, że te uczucia nie mają sensu a ich wybuchy pogarszają jeszcze nasze samopoczucie. Zamiast się obrażać i wszystko wyjaśniać pamiętaj, że człowiek jest tylko człowiekiem i ma prawo się mylić lub źle postąpić.
 4.5/5 (13 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Mateusz Brol - 2015-07-21
Fajnie napisane. Pozwolę się jednak nie do końca zgodzić z ostatnim akapitem. Nie ma emocji które nie mają sensu. Fakt, nie powinny one na mi rządzić. Ale emocja jest naturalnym stanem i mówienie sobie - przeżywanie np. smutku w trudnej sytuacji jest niewłaściwe może doprowadzić do głębszego przeżywania trudności. Jeśli smutek czy złość się już pojawią - warto im się przyjrzeć, powiedzieć sobie ok - czuję się tak, to moje uczucie - co jest przyczyną i co mogę z tym zrobić.
IRAA - 2015-03-31
A co sądzicie o afirmacjach szczęścia?
Czy one pomagają BYĆ SZCZĘŚLIWYM?
darkesso - 2013-05-06
szkoda ze szef nie wie ze czlowiek jest tylko czlowiekiem..
 
W dzisiejszych czasach stres jest nieodłącznym towarzyszem naszego życia. Problem jest tak poważny, że określa się go...
Jak się zrelaksować ? Sposoby na stres.
W dzisiejszych czasach stres jest nieodłącznym towarzyszem...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt