Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Bóle Pleców > Co może być przyczyną bólu kręgosłupa?

Co może być przyczyną bólu kręgosłupa?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 6 
Kręgosłup człowieka dzieli się na 5 odcinków i każdy z nich ma niełatwe zadanie do wykonania. Często nie ułatwiamy mu pracy - siedzący tryb życia i unikanie spacerów to nasze główne grzechy. Ból kręgosłupa pojawia się najczęściej w związku z przeciążeniem lub chorobą zwyrodnieniową. Nie ignoruj go, bo może być powiązany m.in. ze schorzeniami ogólnoustrojowymi czy chorobą nowotworową. Poniżej dowiesz się jakie mogą być przyczyny bólu poszczególnych odcinków kręgosłupa. Gdy często odczuwasz takie dolegliwości, koniecznie udaj się do lekarza.
1
ból w odcinku szyjnym
Ból w odcinku szyjnym kręgosłupa

Odcinek szyjny kręgosłupa tworzy siedem najmniejszych w całym kręgosłupie kręgów. Układają się one w łuk lekko wygięty do przodu. Kręgi w tym odcinku odgrywają bardzo ważną rolę: to od nich zależy sprawność naszych zmysłów, np. wzroku lub równowagi.

Męczące bóle w odcinku szyjnym kręgosłupa mogą oznaczać m.in. zmiany zwyrodnieniowe, do których dochodzi wskutek zużycia kręgów oraz stawów. Pojawiają się silne zawroty głowy, sztywność karku, bóle w okolicy potylicznej, męczące nudności.

Ból może też być spowodowany osłabieniem mięśni karku i nieprawidłową postawą, a także wypadnięciem dysku, co jest przyczyną rwy ramiennej (ból promieniujący od karku do ramienia).
2
ból w odcinku piersiowym
Ból w piersiowym odcinku kręgosłupa

Piersiowy odcinek kręgosłupa składa się z dwunastu kręgów. Jest wygięty ku tyłowi, tworząc tzw. kifozę piersiową. Dzięki takiej budowie absorbuje wstrząsy i utrzymuje ciężar głowy.

Ból związany z tym odcinkiem powstaje najczęściej przez utrzymywanie nieprawidłowej postawy, ale może też pochodzić z narządów wewnętrznych, mieć podłoże mechaniczne i być związany z innymi groźnymi schorzeniami.
3
ból w odcinku lędźwiowym
Ból w odcinku lędźwiowym kręgosłupa

Odcinek lędźwiowy kręgosłupa ma pięć kręgów, które narażone są na największe przeciążenia. To właśnie one utrzymują ciężar całego ciała. Kiedy stoisz, kręgosłup lędźwiowy utrzymuje nacisk, którego źródłem jest ciężar znajdujących się ponad nim części ciała. Kiedy siedzisz, przenosi tę siłę na miednicę.

Silny ból w tym odcinku kręgosłupa może sygnalizować np. rwę kulszową bądź lumbago. Jeśli ból promieniuje do kończyn dolnych, może oznaczać przeciążenie i nacisk na rdzeń kręgowy – odpowiedni odpoczynek powinien go wyeliminować.
4
ból w odcinku krzyżowym
Ból w odcinku krzyżowym kręgosłupa

Odcinek krzyżowy kręgosłupa jest nieruchomy. Uporczywe bóle w tej okolicy mają zazwyczaj podłoże mechaniczne spowodowane np. przeciążeniem mięśni pleców. Rzadziej świadczą o poważnych chorobach narządów jamy brzusznej i miednicy.
5
ból w odcinku guzicznym
Ból w odcinku guzicznym kręgosłupa

Odcinek guziczny kręgosłupa nazywany jest też kością ogonową. Nieznośny ból może się pojawiać podczas wykonywania różnych codziennych czynności, np. przy siadaniu lub schylaniu.

Przyczynami mogą być przeciążenia lub drobne urazy.
 4/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

W pewnym momencie życia prawie każdy cierpi na różnego rodzaju bóle pleców jednak najczęściej pojawiają się one w wieku...
Sposoby na bóle pleców
W pewnym momencie życia prawie każdy cierpi na różnego rodzaju bóle pleców jednak...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt