Tutaj jesteś: Finanse Osobiste > Nieruchomości > Zakup Nieruchomości > Jak negocjować z deweloperem?

Jak negocjować z deweloperem?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.1/5 (13 ocen)
Oceń 
Kupno nieruchomości dla większości z nas wiąże się z kredytem, którego spłata może się okazać poważnym obciążeniem domowego budżetu na najbliższe kilkadziesiąt lat. Głównie z tego powodu, przed podpisaniem umowy, należy się dokładnie zapoznać z sytuacją na rynku nieruchomości. Jest jednak jedna rzecz, która działa na naszą korzyść – kryzys. To paraliżujące Polaków słowo, powtarzane w kółko już od wielu miesięcy, w branży nieruchomości oznacza jedno: niespotykaną dotąd przewagę kupujących nad deweloperami. Chociażby z tego powodu warto dowiedzieć się jak negocjować z deweloperem, by uzyskać najkorzystniejsze warunki zakupu nieruchomości, zwłaszcza, że – jak pokazują statystyki – rzeczywista cena mieszkania różni się od ofertowej o około 10-20 procent. Gra jest zatem warta świeczki.
1

Zbadaj rynek. Dowiedz się wszystkiego o sytuacji w najbliższej okolicy, jaka jest cena metra kwadratowego, ile średnio deweloper jest w stanie zejść z ceny, jaką ofertę proponuje konkurencja. Większość informacji znajdziesz w internecie, jednak w miarę możliwości warto również popytać ludzi, którzy wcześniej dokonali zakupu u dewelopera.

2

Zapoznaj się ze strategiami negocjacji. Nim przystąpisz do negocjacji musisz odpowiedzieć sobie na pytanie, jaki poziom cen jest dla ciebie najbardziej odpowiedni, ile czasu zamierzasz poświęcić na negocjacje, kto spośród twoich bliskich ma najlepsze predyspozycje do prowadzenia rozmów.

Gdy ustalisz już ogólny plan, możesz wybrać odpowiednią strategię. W literaturze oraz w internecie znajdziesz informacje o tym w jaki sposób prowadzić rozmowy. Pozwoli ci opanować emocje i uniknąć manipulacji związanej z „fałszywymi okazjami”.

3

Wypocznij nim przystąpisz do negocjacji. Podczas negocjacji należy zachować czujność i trzeźwość umysłu. Z tego powodu przed przystąpieniem do rozmów powinieneś dobrze wypocząć. Pamiętaj, że deweloper na pewno zechce wykorzystać twoją nieuwagę.

Jak przygotować mieszkanie do sprzedaży?
Jak uniknąć błędów przy zakupie domu?
Jak negocjować z deweloperem?
Jak nie dać się oszukać deweloperowi?
 2.1/5 (13 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Oliwcia Rehmus
  • Kasia Paton
  • Przemysław Melnik
  • Sebastian Rogacki
  • Magdalena Zajler
  • Honi Motyl
  • Robert Wadas
  • Karolina Grzywna
  • Marta Spruch
  • Kamila Balewska
  • Ela Teodozja Rakowska
  • Iwona Zięba
  • Bartek Janicki
  • Krzysztof Kozłowski
  • Elżbieta Psuj
  • Karolina Barcikowska
  • Justyna KO Kmwtw
  • Ilona Rachel Wróbel
  • Maksim Pieczko
  • Patrycja Jedralska
  • Jan Kowlaski
  • Agata Kowalska
  • Julia Hope
  • Irena Półtorak
  • Elzbieta Szymczyk
  • Marcin Musiał
  • Malgorzata Wosik
  • Artur Tomaszewski
  • Barbara Ochocka-Najgebauer
  • Magdalena Wanowska
pasożyt