Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Bóle Pleców > Leczenie endoskopowe kręgosłupa - na czym polega?

Leczenie endoskopowe kręgosłupa - na czym polega?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
W przypadku niewielkich zmian zwyrodnieniowych kręgosłupa zazwyczaj wystarcza zmiana stylu życia, schudnięcie oraz zabiegi fizykoterapeutyczne. Jeśli jednak zmiany zwyrodnieniowe są bardzo zaawansowane lub rozległe, jedyną szansą na ratunek może być leczenie operacyjne. A ponieważ każda operacja wiąże się z ryzykiem powikłań, poszukiwane są takie metody leczenia, które będą najmniej inwazyjne. Przykładem może być endoskopia kręgosłupa.
1
Na czym polega leczenie endoskopowe kręgosłupa?

Tradycyjne operacje chirurgiczne polegają na przecięciu skóry, mięśni, kości.
Powstaje rozległa rana, która często długo się goi, pacjent niekiedy musi zostać w szpitalu nawet kilkanaście dni (jeśli operacja jest skomplikowana i rozległa). Inaczej jest w wypadku zabiegów przeprowadzanych endoskopowo.

Endoskopia polega na wprowadzeniu do wnętrza organizmu narzędzia zwanego endoskopem. Zwykle jest to cienka, giętka rurka, zakończona miniaturową kamerą i narzędziami, za pomocą których można przeprowadzić zabieg.

Dzięki zastosowaniu endoskopu wystarczą tylko niewielkie, punktowe nacięcia skóry, mięśnie przykręgosłupowe nie zostają uszkodzone. Chirurg kontroluje zabieg patrząc na ekran monitora.
2
Jakie są najczęstsze wskazania do jej zastosowania?

Metodą endoskopową (np. w Centrum Medycznym Gamma w Warszawie) specjaliści najczęściej leczą wybrane przypadki dyskopatii lędźwiowej, piersiowej i szyjnej. Stosuje się ją także przy zwężaniu otworów miedzykręgowych (tzw. stenozie otworowej).

Ponieważ operacja jest mało inwazyjna, można ją przeprowadzać u osób, które ze względu na wiek lub inne choroby nie mogą mieć wykonanych dużych zabiegów z zastosowaniem stabilizacji kręgosłupa. Co ważne, do operacji można stosować znieczulenie miejscowe.
3
Natychmiastowe rezultaty

Po leczeniu endoskopowym pacjenci znacznie szybciej niż po tradycyjnej operacji wracają do zdrowia i sprawności. Ponieważ sposób operowania jest mało inwazyjny, rekonwalescencja jest krótka i gwarantuje szybki powrót do codziennych aktywności.

Zrezygnowanie z klasycznego cięcia chirurgicznego zmniejsza ból po zabiegu. Nie ma także rozległej blizny. Po zabiegu endoskopowym rehabilitację można rozpocząć dużo wcześniej, niż w przypadku tradycyjnej operacji.

Zabiegi tą nowoczesną metodą wykonuje niewiele ośrodków w ramach NFZ, a ich limit jest bardzo ograniczony. Płatny zabieg kosztuje 6-12 tys. zł.
Jak leczyć kolana szpotawe?
Jak łagodzić bóle kręgosłupa?
Jak rozpoznać skoliozę?
Jak wykonać ćwiczenia na ból karku?
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

<p>Większości z nas raz na jakiś czas dokucza ból kręgosłupa. Odczuwamy przeszywający ból w dolnej części...
Jak pozbyć się bólu kręgosłupa?
Większości z nas raz na jakiś czas dokucza ból...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt