Tutaj jesteś: Zdrowie > Stomatologia > Stomatologia Ogólnie > Jak palić po wyrwaniu ósemki?
Jak palić po wyrwaniu ósemki?

Jak palić po wyrwaniu ósemki?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (130 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Jak wszyscy wiemy palenie nie jest dobre dla naszego zdrowia. Łatwo się mówi komuś, kto nie pali, aby to rzucić lub nie palić przynajmniej przez pewien czas ale z wykonaniem bywa dużo gorzej. Teoretycznie po wyrwaniu zęba mądrości nie można palić, aż do czasu całkowitego zagojenia rany. Palenie papierosów powoduje dłuższe gojenie się rany oraz może być przyczyną powikłań takich jak np. suchodół czy zapalenie okostnej jednak co zrobić jeśli bez papierosa nie można wytrzymać dnia? Mam nadzieję, że poniższy artykuł pomoże ci przetrwać ten trudny okres.
1
Musisz wiedzieć, że zaraz po wyrwaniu ósemki nie będzie ci się chciało palić. Znieczulenie będzie jeszcze działać przez parę godzin i będziesz się czuć delikatnie "ogłupiały". Dlatego najlepiej jest po wyrwaniu zęba iść prosto do domu (lub do apteki po środki przeciwbólowe) i się położyć do łóżka (przykładając woreczek z lodem do policzka).
2
Jeśli MUSISZ palić staraj się robić to jak najrzadziej. Ustal sobie, że np. pierwszego papierosa zapalisz najwcześniej 8h po zabiegu. Później pal nie częściej niż co 4-6h. Jeśli możesz rzadziej to pal jeszcze mniej. Pamiętaj, że każdy spalony papieros przedłuży czas gojenia i może spowodować powikłania.
3
Zanim zapalisz papierosa połóż na ranie gazę (taką z jaką wyszedłeś od stomatologa) i delikatnie zaciśnij zęby, aby dobrze przylegała.
4
Staraj się jak najmniej zaciągać i nie przetrzymuj dymu w ustach. Może ci się na początku wydawać jakbyś palił samo powietrze jednak przywykniesz do tego. Lepsze to niż nic.
5
Po 72 godzinach po wyrwaniu ósemki możesz zacząć palić bez włożonej na ranę poduszeczki z gazy, jednak jeśli ci ona aż tak bardzo nie przeszkadza, to pal z nią aż do całkowitego zagojenia rany.
6
Dobrym sposobem na uzależnienie jest również naklejenie plastra Nicorette. Nie będzie ci się chciało po nim palić jeśli na co dzień palisz lighty i około 10 papierosów dziennie. Tak, czy inaczej, jeśli palisz więcej plastry pomogą ci załagodzić znacznie głód nikotynowy.
7
Na głód nikotynowy zadziałają również w pewnym stopniu tabletki TABEX. W większości aptek są na receptę. Jeśli zatem palisz poproś swojego stomatologa (przed lub już po wyrwaniu ósemki), aby ci je przepisał.
Jak uniknąć powikłań po wyrwaniu zęba?
Co zrobić, żeby mieć białe zęby?
Co jeść po wyrwaniu ósemki?
Jak leczyć paradontozę? Cz.1.
Ostrzeżenia
  • Powyższe wskazówki stosuj wyłącznie jeśli MUSISZ palić. Jeśli jest ci ciężko, ale dasz radę wytrzymać bez papierosa to zaniechaj palenia na jakiś okres.
Wskazówki
  • Są osoby, które palą po wyrwaniu ósemki i nic im nie jest, jednak lepiej nie ryzykować.
  • Stomatolodzy radzą, aby nie palić w ogóle przez 72h po zabiegu.
  • Istnieje dużo przypadków osób, które po wyrwaniu ósemki przestały palić w ogóle. 72 godziny się wydłużyły na całe życie. Może tobie również się uda?
 4.9/5 (130 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (11)

tezca - 2014-04-16
Tak naprawde rozwiazanie jest banalnie proste. Mozna palic nosem.
klocek - 2013-01-06
ja 40 min po wyrwaniu palilam i tez zero powikłan ale rozni ludzie roznie reaguja
Kamil - 2012-07-09
narazie od zabiegu spaliłem 10 fajek ito czerwonych i czuje sie dobrze ;)
kami - 2012-04-22
a ha wczoraj mialam usuniete zeby madrosci wszystkie cztery do teraz jeszcze troche krwawia mi dziasł ktos wie jak dlugo moze trwac gojenie...
marek - 2012-03-28
Ogólnie nie ma zasady. Każdy organizm reaguje inaczej. Ja np dwa miesiące temu usunąłem ósemkę i jak to ja, zapaliłem po 3 godz, a później to już paliłem normalnie.
Dzisiaj usunąłem drugą ósemkę i palę. Zero zmian, zero bólu. Ale widocznie taki mój organizm:)
tenac666 - 2012-01-30
A np. wciąganie tabaki , mogło by zaszkodzić wyrwanej ósemce , wiem że to retoryczne pytanie ale chciałbym się upewnić
Paula - 2012-01-22
ja stracilam górną szustkę i 12 min. po zabiegu zapaliłam papierosa .Mialam gazę na ranie >potem paliłam 50min pużniej bez gazy .obecnie jestem 1dzień po zabiegu rana zrobiła sie sina strasznie boli
Aga - 2011-11-04
Dziękuję za ten artykuł! Jestem z tych, co "jest ci ciężko, ale dasz radę wytrzymać" a Twój art. mnie zmotywował ;)
Megg - 2011-07-12

do smoke: jeśli dziąsło po wyrwaniu zęba krwawi to nie powinno się palić do czasu zagojenia rany. Palenie tytoniu nie przyspiesza gojenia a wręcz przeciwnie. Jednak po wyrwaniu ósemki palenie jest bardziej ryzykowne - dziura i krwawienie są większe. W przypadku normalnego zęba warto wstrzymać się od palenia w dniu jego usunięcia.

Smoke - 2011-07-11
Może to głupie pytanie, ale czy po wyrwaniu innego zęba jest ta sama zasada o abstynencji papierosowej? Straciłem górną szóstkę jakies 1,5 h temu i już mi się chcę palić :)
palacz - 2011-04-11
Dzieki przydało się :)
Wyrywanie zębów mądrości nie jest zbyt przyjemne. Możemy podczas zabiegu nie czuć żadnego bólu, jednak jak tylko...
Jak przetrwać po wyrwaniu zęba mądrości?
Wyrywanie zębów mądrości nie jest zbyt przyjemne...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Krystyna Furtak
  • Elizabeth Olak
  • Bartek Puchała
  • Marzena Pązik
  • Karol Jakubowski
  • Małgorzata Piekarska
  • Wiesława Depa
  • Dorota Lacelt
  • Małgorzata Podgórska
  • Iwona Semczuk
  • Jacek Gajkowski
  • Tamara Linda-Borkowska
pasożyt