Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przepisy Świateczne > Przepisy Bożonarodzeniowe > Karp świąteczny - dowiedz się więcej

Karp świąteczny - dowiedz się więcej

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (51 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Większość z nas nie wyobraża sobie Wigilii bez ryby na stole, przy czym tradycyjnie króluje na nim karp. Jakiego karpia kupić, jak poprawić jego smak i jak poznać jego świeżość to jedne z najczęściej zadawanych pytań. Czytając poniższe wskazówki łatwo poradzisz sobie z każdym karpiem.
1
Największy karp na świecie
Karp - informacje ogólne

* Karp jest rybą słodkowodną, żyje zarówno na wolności jak i w stawach hodowlanych.
* Karp jest potrawą postną. Pierwsze hodowle karpi mieściły się na terenach zakonów. Z racji częstych postów zakonników karp stanowił podstawę ich menu. Zwyczaj jedzenia tej ryby z czasem przeniósł się na stół wigilijny stając się symbolem Świąt Bożonarodzeniowych.
* Największy karp świata ważył ponad 38 kg, lecz ten nasz, wigilijny to znacznie mniejsza ryba.
* Karp ma tłuste, lekko słodkawe mięsko, łuskę na skórze i około 100 ości.
2
Likwidowanie nieprzyjemnego zapachu

* Karpie hodowlane, kupowane przed świętami, rzadko czuć mułem ponieważ przechodzą “oczyszczanie” w zbiornikach z bieżącą wodą.
* Karpie złowione (na kartę wędkarską oczywiście) dobrze jest przez 2 dni potrzymać bez jedzenia w bieżącej wodzie, wtedy stracą nieprzyjemny zapach.
* Jeśli kupiony karp ma nieprzyjemny zapach mułu należy go posolić, obłożyć cebulą i włożyć na 2h do lodówki.
Jak kisić buraki?
Jak zrobić kapustę z grochem?
Jak zabić karpia?
Jak zrobić pierogi z suszonymi śliwkami?
 3.9/5 (51 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (4)

Prosport - 2010-12-24

do 7iab:

Czy zastanawiałaś się w ogóle nad tym co jesz na co dzień? Myślisz, że z czego jest szynka czy kiełbasa? A żeberka? Każde zwierze idąc na rzeź cierpi. Zwierzęta wyczuwają, że mają zostać zabite. Ile razy grzeczne normalnie krowy wyrwały się właścicielom przed wprowadzeniem do uboju i uciekły. A czy wiesz, że koniom lecą łzy bezpośrednio przed ubojem? A teraz pomyśl o ile taka krowa czy zwłaszcza koń są mądrzejsze i bardziej rozumne od karpia! Inna sytuacja dotyczy jaj, pomimo, że kur nikt nie zabija to chyba wiesz, że przez kilka lat trzymane są w ciasnych maleńkich klatkach i doświetlane, aby wydawało im się, że dzień trwa całą dobę. Biedne wymęczone kurki! Jednak skoro jesteś taka "dobra" i dbasz o zwierzęta to z pewnością jesz wyłącznie jajka oznaczone numerem 0 (kury z ekologicznej hodowli, które mają tyle szczęścia, że trawę i słońce zobaczą). A mleko jakie pijesz? Mogę się założyć, że pierwsze lepsze - czyli od krówek całe życie ściśniętych jedna koło drugiej i podłączonych do maszyn, które je cały czas doją. A jeśli jesteś wegetarianką, to co, myślisz, że rośliny nie czują? Czy słyszałaś kiedyś, że należy mówić do kwiatków, aby lepiej rosły? Rośliny bardziej kochane rosną znacznie bujniejsze i większe, niż te zapomniane w kącie.

A teraz się zastanów, czy w ogóle jeść. Bo może, aby nikogo nie skrzywdzić będziesz się odżywiać tylko wodą i promieniami słonecznymi.

Wiedz, że człowiek jeść musi a poza tym jest mięsożerny. Tak nas natura zbudowała. Więc nie rozpaczaj nad losem karpia, bo niejeden karp ma lepiej niż niektórzy ludzie - poniżani, biedni, niekochani, z którymi się nikt nie liczy. Radziłbym ci zainteresować się ludźmi bardziej. Jeśli masz problem z karpiem - to go nie jedz, ale nie broń jeść go innym. A jeśli jego nie chcesz jeść, to tak jak napisałem - nie jedz niczego, bo wszystkie zwierzęta i rośliny cierpią podczas zabijania.

7iab - 2010-12-24
Pomyślcie,ile ta ryba się nacierpi zanim w okrutny sposób przez straci życie. Noszenie w workach foliowych,wyskakują z kadzi i całym ciałem upadają na podłogę, w zbiornikach woda jest nienapowietrzana one duszą się. W wyniku ogromnego stresu wydzielają adrenalinę, która powoduje w jej mięsie bardzo. niedobry smak.Wczujcie się w położenie tych ryb,a potem z wyrzutami sumienia je spożywajcie w te święta Wiwa
ryba - 2009-10-13
ładna ryba
hello xD - 2009-04-21
o jacie ale duże te karpie pozdro dal tych co je złowili :P xD
Wigilijny karp smażony najlepiej smakuje z chrzanem. Chrzan nie tylko jest smacznym dodatkiem, ale również poprawia...
Jak zrobić chrzan do karpia?
Wigilijny karp smażony najlepiej smakuje z chrzanem. Chrzan nie tylko jest smacznym...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Lucyna Szreder
  • Olka Szukalska
  • Violetta Muciek
  • Marcin Minicki
  • Igor Biliński
  • Daria Waluga
  • Mariusz Zakrzewski
  • Jan Stolarczuk
  • Maria Dorota Krol
  • Małgorzata Konkel
  • Ewa Olesinska
  • Krystyna Skiba
  • Krzysztof Goliński
pasożyt