Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Odżywianie > 10 produktów, które wydają się zdrowe, a nie są

10 produktów, które wydają się zdrowe, a nie są

Stopień trudności: umiarkowane
, ekspert Tipy.pl
 2.4/5 (31 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 11 
Kiedy postanowiłeś przejść na dietę nie zawierającą pszenicy, to oczywiście unikałeś produktów zrobionych z tego zboża. Naukowcy zalecają również unikanie produktów przetworzonych zawierających cukier oraz tłuszcze roślinne. Jednak jest to sprzeczne ze wszystkim czego uczono cię o dobrym odżywianiu. Od wczesnych lat 60 wszyscy byli przekonani, co do słuszności diety z niską zawartością tłuszczu oraz wysoką węglowodanów. Rekomendacje te zmieniały się, wprowadzając więcej pełnych ziaren oraz utrzymując ten sam niski poziom spożywanego tłuszczu. Jednak mimo takich wytycznych wskaźnik chorych na cukrzycę oraz choroby serca nadal się podnosił. Powstało wtedy pytanie : Czy te dietetyczne wytyczne są aby na pewno dobre? Wyniki badań odpowiedziały „nie”. Oto lista 10 produktów błędnie uważanych za zdrowe. Oprócz pszenicy, zauważ ile z nich zawiera w sobie również cukier i tłuszcze roślinne.
1
Chleb pełnoziarnisty

Nie jest tajemnicą, że cukrzyca jest bezpośrednim skutkiem nadmiaru cukru we krwi. Czy wiedziałeś, że chleb pełnoziarnisty, rekomendowany dla utrzymania zdrowia, podwyższa poziom cukru bardziej niż większość batonów?

Pszenica wpływa niekorzystnie na poziom cukru we krwi oraz zawiera gluten, który powoduje alergie oraz nadwrażliwości prowadzące do bóli stawów, chorób tarczycy, cukrzycy oraz chorób serca.
2
Nektar z agawy

Nektar z agawy rekomendowany jest jako zamiennik cukru. Jego zwolennicy twierdzą, że jest on zdrowszy ponieważ inaczej niż inne substytuty cukry takie jak aspartam, jest naturalny.

Tak naprawdę naturalną rzeczą jest sama roślina. Wytworzony z niej słodzik jest mocno przetworzony i zawiera od 70 do 90% fruktozy. Nawet syrop kukurydziany zawiera jej tylko 55%. Również inaczej niż owoce w których występują także włókna zmniejszające negatywne skutki fruktozy, agawa w postaci słodzika jest bardzo zagęszczona.
3
Olej rzepakowy

Olej rzepakowy stał się popularny w połowie lat 90 kiedy to producenci oświadczyli, że posiada on zdrowotne właściwości (podobne do oliwy z oliwek) ponieważ jest tłuszczem jednonienasyconym. Jednak przetworzony olej rzepakowy posiada bardzo mało wspólnego z jego odpowiednikiem używanym w tradycyjnej kuchni azjatyckiej.

Współczesny olej rzepakowy został okrzyknięty w 1985 roku przez Departament Rolnictwa w USA produktem bezpiecznym bez przeprowadzenia jakichkolwiek badań. Dzisiaj olej rzepakowy pozyskiwany jest z modyfikowanych genetycznie roślin, które raz zrafinowane zaczynają produkować bardzo niebezpieczne tłuszcze trans.
4
Otrębowe muffiny

Z każdej półki sklepowej i kawiarni spoglądają na ciebie otrębowe muffiny. Wydają się świetnym rozwiązaniem na posiłek w biegu, ponieważ są łatwe w jedzeniu oraz zawierają włókna. Nic bardziej mylnego. Większość z tych babeczek jest mieszanką pełnych ziaren oraz tony cukru i tłuszczów roślinnych. Skutkami ubocznymi są w tym przypadku podwyższony poziom cukru we krwi, stany zapalne oraz podrażniony układ pokarmowy.
5
Sok owocowy

Soki owocowe kupowane w sklepach, takie jak sok pomarańczowy, zawierają tyle samo cukru co napoje gazowane! Cukier pozostaje cukrem w kwestii podwyższenia poziomu glukozy we krwi. Oprócz tego, że zawierają one małą ilość włókien i składników odżywczych (które możesz spokojnie znaleźć w innych produktach), to nie oferują nic więcej, a najlepszym rozwiązaniem jest ich unikanie.
6
Batoniki musli

Tak jak soki owocowe są podobne do napojów gazowanych, tak batoniki musli to po prostu zwykły baton w przebraniu. Bardzo często składniki odżywcze i lista innych składników w obu tych batonach są takie same.

Możesz oczywiście znaleźć takie batony, które będą zawierały orzechy lub kokos, które zmniejszą ilość obecnego cukru, jednak większość z nich opiera się na substancja słodzących takich jak syrop kukurydziany z wysoką zawartością fruktozy lub tłuszcze roślinne.
7
Produkty beztłuszczowe

W procesie produkcji produktów beztłuszczowych lub bez dodatku cukru, producenci często zastępują tłuszcz toną cukru. A jak wiadomo najlepiej jest omijać produkty mające w swoim składzie niezdrowe tłuszcze takie jak tłuszcze roślinne, trans lub tłuszcze uwodornione.
8
Owsianka

Owies jest ziarnem, które może powodować podobne skutki uboczne jak pszenica, szczególnie u osób, które są wrażliwe na gluten. Wiele reklamowanych owsianek takich jak ekspresowe owsianki smakowe, zawierają całą gamę szkodliwych dodatków i cukru.
9
Jogurt, który nie jest jogurtem greckim

Większość sprzedawanych jogurtów zrobiona jest z mleka krów poddawanych kuracjom antybiotykowym oraz hormonalnym. A jeśli jogurt taki jest smakowy to zawiera on w sobie dużą ilość cukru (tak, nawet jogurty owocowe).

Jeśli masz ochotę na jogurt, wybierz zwykły jogurt grecki, który zrobiony jest z pełnego mleka wypasanych krów. Aby nadać mu smaku możesz wkroić do niego owoce.
10
Rodzynki

Rodzynki oraz inne suszone owoce są bardzo problematyczne, ponieważ proces suszenia zatrzymuje cukier. Duża jego ilość powoduje skoki poziomu glukozy oraz insuliny powodując odkładanie tłuszczu.
 2.4/5 (31 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (17)

mumin - 2017-03-15
Zacznijmy jesc gowno :P bo wszystko inne szkodzi. ciekawe czym sie zywi autor
się ubawiłem - 2015-12-04
To co jeść ??? liście sałaty ?? nie bo za dużo żelaza !! ,to może zlizywać kurz ,też nie bo z tablicą Mendelejewa , mięso nie, bo antybiotyki ,jaja to samo. Ludzie moja Prababcia dożyła 107 lat ,ciężko pracowała ,jadła co wpadło do rąk ,słoninę ,ryby ,kiełbasy, ziemniaki mięsa wszelakie przeważnie tłuste ,kluski sery , chleb piekli własny ,czego brakowało??? chemii !!!! i wynalazków w produktach , jeszcze za moich młodych lat ,grubego ze świecą szukać było w klasach lata 60-80 a jedliśmy podobno najgorsze słodycze i wyroby czekoladopodobne oraz to co w sklepie wywalczono ,lub kupiło się od bauera ,zabija nas wszechobecna chemia stosowana nawet do mleka dla osesków , sterylność warunków życia czyli cywilizacja ,oraz oszustwa koncernów produkujących żywność
kszak - 2015-12-04
Autor artykułu chyba się najadł b. niezdrowej żywności bo pisze totalne brednie. Wiadomo, że to co zawiera cukier i tłuszcze nie jest obojętne dla naszego zdrowia i działa tak jak działa, ale pisać, że pijemy antybiotyki i hormony w naszych przetworach mlecznych to już wielka przesada - owce i krowy greckie podlegają tym samym unijnym prawom jak holenderskie, czy polskie, a nasze są nawet bardziej ekologicznie żywione niż inne unijne. Bez sensu wypociny!!!
naleweczka - 2015-12-04
Suszone owoce sa bardzo zdrowe wtedy kiedy sie na jakis okres czasu zaleje spirytusikiem najwydestylizowachniejszym.
zaqmko - 2015-12-04
Może i rodzynki mają dużo cukru, nawet większe ilości niż batoniki ale nikt nie zwraca uwagi na to ile minerałów przeciwutleniaczy i witamin mają te NIEPUSTO kaloriowe produkty. jedzone z umiarem sa zdrowe. Ten ranking to ściema
cave - 2015-12-04
Większość to prawda, coć bardzo skromnie i skrótowo opisana.
Fruktoza to syf! Rodzynki, suszone morele itp są siarkowane, żurawinę i inne owoce kandyzuje się w tonie syropu GF. Płatki owsiane tylko górskie, bez dodatków typu mussli i najlepiej je na noc namoczyć. W jogurtach z owacami prawie nie ma dobrych bakterii a jest masa cukru...
Nie wiem czym się oburzają forumowicze.
anecisko33 - 2015-12-04
Niedouczony autor, te same słowa - zwroty, nic od siebie, merytorycznie - żenada, prostacki tekst... półprawdy i ćwierć... co to jest, nie pojmuję, szkoda czytać!!!! Do szkoły i jeszcze raz przemyśleć wszystko, potem pisać
bosman - 2015-12-04
"W procesie produkcji produktów beztłuszczowych lub bez dodatku cukru, producenci często zastępują tłuszcz toną cukru."
Ktoś mi to przetłumaczy na polski?
baca. - 2015-12-04
Wiem. Najlepiej nic nie jeść a dożyje się w zdrowiu i szczęściu całe 130 lat.
Polak - 2015-12-03
To wszystko to jest chyba świadoma dezorientacja obywatela. Co pół roku obalają wcześniejsze badania , by znów za pół roku mataczyć od nowa ! I pomyśleć , że " naukowców " również sie wynagradza finansowo !
mik - 2015-12-03
Dzisiaj olej rzepakowy pozyskiwany jest z modyfikowanych genetycznie roślin, które raz zrafinowane zaczynają produkować bardzo niebezpieczne tłuszcze trans.

rośliny rafinowane?
dr - 2015-12-03
Artykuł z góry ukutą tezą. Ma rację i nie ma racji. W ten sposób patrząc, to wszystko szkodzi :). Człowiek potrzebuje zarówno białka, tłuszczu jak i węglowodanów. Ważne jest źródło, jakość, ilość i... zdrowy rozsądek.
Piter - 2015-12-03
Tylko straszą i straszą! To co jeść w końcu do k... nędzy? Niech raz wreszcie w końcu napisze
felicja - 2015-12-03
Lata wbijali nam do glowy,ze te artykuly mamy jesc a teraz znowu nie ,bo nie sa zdrowe? Najlepiej sluchac swojego organizmu,on wie najlepiej co mu brakuje i co mu sluzy,ta wiedze mam od starszego lekarza i jak do tej pory organizm funkcjonuje jak potrzeba,nie znam lekarzy .
qqaqq - 2015-12-03
W nieodpowiedniej ilości wszystko jest szkodliwe, ot taki banał, o którym często się zapomina. I druga strona medalu - w odpowiedniej dawce wszystko działa w organizmie pozytywnie, nawet cyjanek potasu, jako lek nasercowy. Kwestia ilości.
Doautora - 2015-12-03
Co za nieuk pisal ten artykul ?kogo wy zatrudniacie?to jest ponizej krytyki!
zero - 2015-12-03
Rodzynki są niezdrowe??????? No to co jest k....a zdrowe? Golonka? Schabowy? A może k....a pączki? Co za mędrzec to pisał?
 
Te batoniki to samo zdrowie. Zawarte w nich jagody i orzechy stanowią doskonałe źródło energii. Płatki nagietka...
Jak zrobić batoniki energetyczne z płatkami nagietka?
Te batoniki to samo zdrowie. Zawarte w nich jagody i orzechy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt