Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Żywność > Owoce > 5 nietypowych zastosowań cytryny

5 nietypowych zastosowań cytryny

Stopień trudności: umiarkowane
, ekspert Tipy.pl
 3.5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Cytryna jest jedyna w swoim rodzaju: robi się z niej sok, używa się jej również jako ozdoby lub do robienia sosów, dzięki czemu poprawimy smak ciężkich potraw. Żaden inny owoc cytrusowy nie ma tak wszechstronnego zastosowania. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jak jeszcze możesz wykorzystać ten owoc.
1
Skórka
Skórka

Co zrobić ze skórką która zostaje po wyciśnięciu soku? Wyrzucić na kompost? Nie! Skóra cytryny ma w sobie bardzo dużo smaku, więc potnij ją na plasterki i dodaj do oliwy lub octu.

Możesz także dodać skórkę do masła, lub razem z cukrem dodać do wypieków. Inny pomysł to pokrojenie jej na cienkie warstwy i wysuszenie w piekarniku przez godzinę. Możesz ją później dodać praktycznie do wszystkiego.
2
Sprzątanie
Sprzątanie

Kwas cytrynowy, który nadaje cytrynie jej charakterystyczny smak i cierpkość sprawia także, że sok z cytryny ma właściwości antybakteryjne. Możesz go użyć, aby odtłuścić patelnię, wyczyścić drewniane deski do krojenia. Sok z cytryny dobrze sprawi się także w czyszczeniu marmuru i blatów kuchennych.

Możesz także podgrzać plasterek cytryny z wodą w kuchence mikrofalowej, by móc łatwo wyczyścić przedmioty codziennego użytku. Połówkę cytryny można wykorzystać także, by dokładnie wyczyścić nawet bardzo zabrudzoną tarkę.
Czy woda z cytryną oczyszcza nasz organizm z toksyn?
Woda z cytryną – właściwości.
Jak zrobić esencję cytrynową?
Jak wyczyścić całą kuchnię jedną cytryną?
3
Odświeżenie
Odświeżenie

Skórka cytryny może być także użyta jako odświeżacz powietrza. Możesz wrzucić ją na spód kosza na śmieci, lub położyć w lodówce. Przypaliłeś coś robiąc obiad? Wrzuć plaster cytryny do wody i gotuj bez przykrywki, by kuchnię wypełnił miły zapach.
4
Gotowanie
Gotowanie

Wszyscy uwielbiamy mięciutkie ryby, ale czasami można się nieźle zdenerwować przygotowując jedzenie. By ryba nie przykleiła nam się do patelni ani do rusztu, polecamy położyć je na plasterkach cytryny. Zapewnią one wystarczająco miejsca by ryba nie przywarła do powierzchni, a przy okazji dodadzą mięsu smaku.
5
Odświeżanie produktów
Odświeżanie produktów

Jak zapewne już wiesz, sokiem z cytryny możesz zapobiec brązowieniu takich produktów jak awokado, jabłka czy ziemniaki. Ale można go też użyć by ożywić wiotkie liście sałaty. Wystarczy wycisnąć niewielką ilość do miski z zimną wodą, a następnie zanurzyć w niej liście i wstawić do lodówki na około godzinę. Po osuszeniu znów będą wyglądać smakowicie.
 3.5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Cytryny są idealnym źródłem witaminy C, która jest jedną z najważniejszych witamin, poprawiających nasze zdrowie....
12 pomysłów na użycie cytryny
Cytryny są idealnym źródłem witaminy C, która jest...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt