Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Rośliny doniczkowe > Jak dbać o rośliny doniczkowe zimą?

Jak dbać o rośliny doniczkowe zimą?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (3 ocen)
Oceń 
Często latem wystawiamy nasze rośliny domowe na zewnątrz, na balkon, taras czy parapet. W tym czasie pięknie się rozwijają i kwitną. Kiedy zrobi się zimno musimy je jednak z powrotem wstawić do domu, wtedy tracą swoje piękno i marnieją. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak zimować rośliny w domu tak by cały czas pozostały ładne.
1
Wybierz miejsce, które będzie długo oświetlone.
Wszystkie rośliny potrzebują światła, jedne mniej inne bardziej, np. draceny wymagają mniej światła niż filodendrony. Ustaw, więc doniczki z roślinami możliwie jak najbliżej źródła światła, może to być światło słoneczne lub sztuczne. Jeżeli masz duże, jasne okna to możesz w ich pobliżu poustawiać doniczki, jeżeli natomiast twoje okna są zacienione ustaw kwiaty w pobliżu często zaświecanej lampy.
2
Odpowiednie nawadnianie.
W pomieszczeniu zamkniętym nie masz najmniejszych szans na opady deszczu, więc musisz pamiętać by odpowiednio często podlewać twoje rośliny. Prawidłowe podlewanie jest bardzo ważne w miesiącach zimowych, musisz jednak zwrócić uwagę, że każda roślina ma inne wymagania, co do intensywności nawadniania. Kaktusy np. są mało aktywne zimą, więc potrzebują znacznie mniej wody, wystarczy je podlać raz lub dwa razy w miesiącu. Inne rośliny potrzebują częstszego, regularnego podlewania.
Jak pielęgnować anturium?
Jak hodować storczyki?
Jak dbać o anturium?
Jak pielęgnować gardenię?
Wskazówki
  • Nie wiesz jak często podlewać? Wystarczy dotknąć palcem ziemi w doniczce, jeżeli jest sucha podlej solidnie.
 5/5 (3 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Krystyna - 2011-01-10

Niektóre rośliny doniczkowe wegetują cały rok zaś inne kwitną właśnie zimą, dlatego należy je nawozić również w tym okresie. W zależności od kwiatka niektóre nawozimy więcej a niektóre mniej. Można zastosować w małej dawce nawozy płynne lub nawozy o przedłużonym działaniu. Poza tym należy pamiętać, że w mieszkaniu czy domu nie da się stworzyć roślinom dobrych warunków do spoczynku ze względu na zbyt wysoką temperaturę - chyba że rośliny wstawimy do ciemnej piwnicy. Dlatego, skoro roślina żyje w cieple to chcąc nie chcąc jest zmuszona do wegetacji i dlatego należy ją również nawozić zimą.

Pytający - 2011-01-09
Artykuł dotyczy opieki nad roślinami zimą. Może się mylę, ale o ile mi wiadomo, to nie należy nawozić roślin doniczkowych zimą. Prosiłbym o wyjaśnienie.
Przez wiele miesięcy pielęgnowałaś rośliny, a one odwdzięczały się pięknym wzrostem. Przed zimą należy je ochronić...
Jak chronić rośliny przed mrozem?
Przez wiele miesięcy pielęgnowałaś rośliny, a one...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Aśka Skwarczyńska
  • Ania Dobrowolska
  • Mikołaj Dembski
  • Weronika Handke
  • Marek Podgórski
  • Sabina Wajs
  • Artur Zalewski
  • Ida Kulawiak
  • Urszula Hajduk-Kretowicz
  • Iwona Bryl
  • Mateusz Kozera
  • Małgorzata Wolarek
  • Borys Urbaniak
  • Aga Zyr
  • Małgorzata Konieczna
  • Jolanta Socik
  • Jolanta Dras-Zawadzka
  • Katarzyna Kasperek
  • Agnieszka Rewers-Szczotka
  • Anna Jażdżewska
  • Jolanta Znojkiewicz
  • Maciej Kasperkiewicz
  • Gryzak Kasia
  • Marcin Zarzeczniak
  • Henryka Sulęcka
  • Dagmara Molka
  • Adrianna Daria Zubek
  • Barbara Żurek
  • Aleksandra Kruszewska
  • Slawomir Podymny
pasożyt