Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Rośliny doniczkowe > Jak dbać o rośliny doniczkowe zimą?

Jak dbać o rośliny doniczkowe zimą?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Często latem wystawiamy nasze rośliny domowe na zewnątrz, na balkon, taras czy parapet. W tym czasie pięknie się rozwijają i kwitną. Kiedy zrobi się zimno musimy je jednak z powrotem wstawić do domu, wtedy tracą swoje piękno i marnieją. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak zimować rośliny w domu tak by cały czas pozostały ładne.
1
Wybierz miejsce, które będzie długo oświetlone.
Wszystkie rośliny potrzebują światła, jedne mniej inne bardziej, np. draceny wymagają mniej światła niż filodendrony. Ustaw, więc doniczki z roślinami możliwie jak najbliżej źródła światła, może to być światło słoneczne lub sztuczne. Jeżeli masz duże, jasne okna to możesz w ich pobliżu poustawiać doniczki, jeżeli natomiast twoje okna są zacienione ustaw kwiaty w pobliżu często zaświecanej lampy.
2
Odpowiednie nawadnianie.
W pomieszczeniu zamkniętym nie masz najmniejszych szans na opady deszczu, więc musisz pamiętać by odpowiednio często podlewać twoje rośliny. Prawidłowe podlewanie jest bardzo ważne w miesiącach zimowych, musisz jednak zwrócić uwagę, że każda roślina ma inne wymagania, co do intensywności nawadniania. Kaktusy np. są mało aktywne zimą, więc potrzebują znacznie mniej wody, wystarczy je podlać raz lub dwa razy w miesiącu. Inne rośliny potrzebują częstszego, regularnego podlewania.
Jak czyścić liście roślin doniczkowych?
Jak hodować storczyki?
Jak pielęgnować paprotki?
Jak podlewać kwiaty doniczkowe?
Wskazówki
  • Nie wiesz jak często podlewać? Wystarczy dotknąć palcem ziemi w doniczce, jeżeli jest sucha podlej solidnie.
 5/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Krystyna - 2011-01-10

Niektóre rośliny doniczkowe wegetują cały rok zaś inne kwitną właśnie zimą, dlatego należy je nawozić również w tym okresie. W zależności od kwiatka niektóre nawozimy więcej a niektóre mniej. Można zastosować w małej dawce nawozy płynne lub nawozy o przedłużonym działaniu. Poza tym należy pamiętać, że w mieszkaniu czy domu nie da się stworzyć roślinom dobrych warunków do spoczynku ze względu na zbyt wysoką temperaturę - chyba że rośliny wstawimy do ciemnej piwnicy. Dlatego, skoro roślina żyje w cieple to chcąc nie chcąc jest zmuszona do wegetacji i dlatego należy ją również nawozić zimą.

Pytający - 2011-01-09
Artykuł dotyczy opieki nad roślinami zimą. Może się mylę, ale o ile mi wiadomo, to nie należy nawozić roślin doniczkowych zimą. Prosiłbym o wyjaśnienie.
Przez wiele miesięcy pielęgnowałaś rośliny, a one odwdzięczały się pięknym wzrostem. Przed zimą należy je ochronić...
Jak chronić rośliny przed mrozem?
Przez wiele miesięcy pielęgnowałaś rośliny, a one...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Kamil Kowalski
  • Jolanta Florek
  • Emilia Andżelina
  • Angelika Mielczyk
  • Magda Postek
  • Aneta Gumowska
  • Mateusz Pałyska
  • Danuta Garbowicz
  • Beata Klimas Kala
  • Zofia Wojcik
  • Janina Węgrzyk
  • Elżbieta Łakomska
pasożyt