Tutaj jesteś: Biznes > Małe i Średnie Przedsiębiorstwa > Zakładanie Własnej Firmy > Jak zrobić logo dla firmy?

Jak zrobić logo dla firmy?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 1.5/5 (119 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Zanim wydasz masę pieniędzy dla jakiejś firmy za profesjonalne logo, powinieneś dowiedzieć się, czy przypadkiem nie dałoby się tego zrobić za darmo. Istnieje wiele sposobów, aby zrobić logo szybko i dobrze nie wydając ani złotówki.
1
Zapytaj się wszystkich swoich znajomych i rodziny czy znają kogoś kto studiuje grafikę, chodzi na kurs lub po prostu jest początkującym grafikiem bez doświadczenia. Taka osoba z pewnością zrobi ci logo za darmo po to, aby dodać je sobie do swojego portfolio.
2

Jeśli nie możesz skontaktować się z żadnym początkującym grafikiem, nadeszła pora na odkrywanie możliwości Internetu. Zacznij od darmowego oprogramowania LogoEase (www.logoease.com).

3
Jeśli planujesz stworzenie logo dla towarów (jak podkoszulki, czy kubki), sprawdź LogoMaker (www.logomaker.com). Po zaprojektowaniu możesz od razu zamówić różne materiały promocyjne z twoim nowym logo.
4
Sprawdź jakie logo mają inne firmy w twojej branży. Czy są one tradycyjne czy nowoczesne (np. animowane)? Postaraj się wyróżnić spośród konkurencji.
5
Skup się na tym, co chcesz przekazać. Zdecyduj, co chcesz powiedzieć na temat swojej firmy. Czy jest ona poważna i konserwatywna, czy nowoczesna? Co sprawia, że twoja firma jest wyjątkowa? Czy jest coś, co chciałbyś w niej podkreślić? Jaka jest natura bieżącej grupy docelowej? Te wszystkie elementy powinny mieć wpływ na stworzenie dobrego logo.
Jak zrobić wizytówki?
Jak korzystać z paczkomatu?
Jak zmienić ekran logowania Windows 7?
Jak zrobić znak wodny w Wordzie?
Wskazówki
  • Logo, aby było skuteczne, powinno być proste. Zadbaj, aby nazwa firmy nie rozmyła się na tle skomplikowanego i kolorowego logo.
6
Spraw, aby było przejrzyste i funkcjonalne. Logo powinno dobrze się prezentować zarówno na wizytówce, jak i na samochodzie. Dobre logo powinno być proste do odtworzenia, łatwe do zapamiętania i charakterystyczne. Ikonki są lepsze, niż zdjęcia, które mogą być nieczytelne po powiększeniu lub zmniejszeniu. Upewnij się, że tworzysz logo, które będzie mogło być odtworzone w kolorach czarno-białych, aby można je było przefaksować, skopiować czy użyć w czarno-białej reklamie. Jeśli projektujesz logo w programie graficznym, koniecznie zrób je w postaci grafiki wektorowej. Dzięki temu będzie można je skalować do różnych rozmiarów bez utraty jakości.
7
Nazwa firmy ma wpływ na projekt logo. Jeśli nazwą firmy jest Jubilerzy s.c., możesz skorzystać z eleganckiej czcionki, zaakcentować poszczególne litery itp.
Wskazówki
 1.5/5 (119 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (37)

qqq - 2016-03-08
"Taka osoba z pewnością zrobi ci logo za darmo..." - tiaaa z pewnością, a jeśli nawet to będzie to pewnie arcydzieło...
justkidding - 2015-04-15
hahahahahahaha nie
IdzcieSieLeczyc - 2015-04-15
Jak bardzo trzeba mieć nasrane w głowie żeby napisać taki artykuł ?
Odpowiedz poniżej

POZA SKALĄ
g - 2015-02-18
żenada
sw - 2015-02-09
to jakiś żart?
von verletzt - 2015-02-09
no zaiste skisłę przy tej lekturze
duplo - 2015-02-05
Porada typu: zanim zatrudnisz fachowca zapytaj sie Panów menelów z pod monopolowego czy nie zechcieliby sie podjąć remontu twojego domu. Oczywiście Pan Józek zrobi taniej, czy nawet za darmo... Jak tutaj są same takie fachowe porady to aż boje się o tych biednych ludzi którzy czytają ten portal...
hack - 2015-02-05
kompletny brak znajomości tematu...
to jest porada dla sklepu spożywczego na wsi!
normas - 2015-02-04
Hahahah animowane logo... może od razu kreskówkę? Każdy początkujący grafik drapnie taką robotę by "wpisać sobie do portfolio" takie cudo %-)

Poradnik cebulaka - jak zrobić "logo" dla firmy?
(teraz wszystko pasuje)
Czułowieg - 2015-02-04
To jest chyba jakies nieporozumienie, jesli tipy.pl mają takich specjalistów to ja dziękuję za taki portal. Nie polecam. Profesjonalny grafik to osoba utalentowana, która znaczną część swojego życia spędziła na nauce nie tylko programów graficznych, a również psychologi koloru, reklamy itp. Taka osoba wie jak sprzedac wizerunek firmy, jak sprawić by sprzedaż produktów danej firmy wzrosła, jak sprawić by firma by zapamietana przez zwykłego Kowalskiego. Takie pierdoły jak ten poradnik tylko pokazują jakich "specjalistów" ma ten portal. Usunąc to g%$## bo ludziom w głowach mieszacie. Zeby było jasne nie jestem grafikiem, ale korzystałem z usług utalentowanych ludzi w tej branzy i oni naprawdę poswiecają tej profesji masę czasu i wysiłku, to nie tylko bazgranie po kartce.
Pecet - 2015-02-04
Co za stek bzdur... ja pie***le
projektant - 2015-02-04
Usuńcie to... Nie wprowadzajcie ludzi w błąd. Projektant jest od robienia logo... Niedługo ludzie zaczną sami sobie wydobywać węgiel "bo za darmo".
piernik - 2015-02-04
Animowane logo... tia.... Chyba 15 lat temu.
nick - 2015-02-03
W następnym odcinku "operacja na otwartym sercu" - Nie czekaj, aż NFZ wyznaczy Ci termin - zapytaj się wszystkich swoich znajomych i rodziny czy znają kogoś kto studiuje MEDYCYNĘ, chodzi na praktyki lub po prostu jest początkującym chirurgiem amatorem bez doświadczenia. Taka osoba z pewnością zrobi ci operacje za darmo i bez znieczulenia po to, aby dodać to sobie do swojego portfolio...
... w końcu powyższy artykuł pisał "specjalista"...
ę? - 2015-02-03
i to tak serio? serio?
eeech - 2015-02-03
...błagam....nie róbcie ludziom piany z mózgów.....
poza - 2015-02-03
Ale głupoty. Artykuł leci na wiocha.pl.
K - 2015-02-03
Czytam i wciąż nie wierzę, że ktoś napisał to na poważnie. Czy ten portal płaci gimnazjalistom za pisanie podobnych, żenujących bredni?
Aha, nie - nie jestem grafikiem.
myszor - 2015-02-03
widzę, że graficy mają ból du**...
JackJiggler - 2015-02-03
Nr 1 mnie rozwalił na łopatki xD
sansan - 2015-02-03
KOTO TO PISAŁ??? może należy najpierw zacząć od definicji i symboliki LOGO... Chcesz mieć coś oryginalnego, z przesłaniem, w swoim stylu itd... to nie zrobisz tego przy pomocy grafika bez doświadczenia czy darmowego programu który ma 1000 różnych ikonek darmowych nie nawiązujących do Ciebie... Logo jest jak nazwisko, twój wygląd... będziesz je pokazywał wszystkim i dzięki niemu zarabiał - darmowym badziewiem nie osiągniesz tego. Patrząc w internet sam wiesz które loga są zrobione darmowym programem - one wszystkie są podobne. Poważne loga są wyjątkowe. Oczywiście to w jaki sposób chcesz być postrzegany na rynku zależny od ciebie ale widząc kiepskie logo nikt nie obdarzy cię zaufaniem. Pamiętaj też że dobre logo nie kosztuje 100zł... Na tym nie możesz oszczędzać bo Twój znak ma zarabiać na ciebie wiec musi wyglądać.
Vasyl - 2015-02-03
Super pomocny post. Bardzo przyjemnie napisany poradnik :)
Jo Lanta - 2013-11-03
qur zapiał... skąd wy bierzecie takie teksty...
Olo - 2013-09-06

cześć. Też myślałem, że samemu zrobię sobie logo w gimpie lub paincie niby wyszło jak chciałem ale wyglądało jak by to zrobił przedszkolak, brakowało tego czegoś. Zleciłem projekt firmie www.youlogo.pl w sumie przesłałem moje pseudo projekty i Chłopaki poprawili to. Wyszedł super efekt i dodatkowo otrzymałem wszystkie potrzebne pliki do druku jak i przezroczyste. Także polecam próbować swoich sił w "grafice" a później doradzić się fachowców.

ola j - 2013-01-10
można by długo pisać. np o tym:
- czy jako przedsiębiorca, taka osoba wie, co to jest psucie rynku?
- czy też jako przedsiębiorca w jakiś logiczny sposób jest w stanie wyjaśnić mi, że wpisem do portfolio można zapłacić czynsz?
- czy wiecie, że studia trwają od 3 do pięciu lat i na grafice, na uczelniach prywatnych jest to bardzo drogi kierunek? a jeśli studiuje się państwowo, to materiały też kosztują i kupuje się je za pieniądze nie portfolio?
- czy naprawdę ktoś sądzi, że logo pana x, y i z, którzy nie reprezentują żadnej znanej marki (bo gdyby reprezentowali zwróciliby się o zlecenie za które uczciwie zapłaciliby) będzie naszą wizytówką (w tym naszym portfolio? nie wiem, czy komuś przyszło do głowy, że równie dobrze można wybrać sobie jakieś zmyślone założenia i pod nie zaprojektować logo fikcyjnej firmy. ja zdecydowanie wolałam to od robienia komuś dobrze za darmo
- że do portfolio za tę przysłowiową bułkę, czyli za nic, owszem, na początku swojej pracy można coś zrobić, ale jeśli jest to rzecz / firma / wydarzenie, które seeerio przykuje uwagę, a nie sklep mięsny pana zbigniewa?
- i ostatnie, bo właściwie zwracam się do pracodawców. nikt nie proponuje budowlańcowi, żeby zrobił nam remont za puszkę piwa, albo wpis w cv, czy referencje. nie odmawiam niczego murarzom, ale nauka programów takich, srakich i owakich wymaga czasu i nakładów finansowych. nauczcie się ludzie płacić za to, że coś od kogoś bierzecie, zamiast pisać o głupich studentach, którzy pewnie często się na to nacinają, dlatego też do nich kieruję mój komentarz. albo otwierajcie kioski i rysujcie sobie swoje logo sami. na wczorajszej gazecie.
ola j - 2013-01-10
śmiałam się przez większość tekstu, bo rozumiem, że to żart. rozumiem też, że firma, która w ten sposób działa też z chęcią będzie robiła za darmo, bo jeśli już skorzysta z takiej rady będzie to świadczyło o tym, że nie jest zbyt profesjonalna, więc chętnie zrobi coś i wpisze to sobie w folio?
zaprojektujmnie - 2013-01-03

Tak się akurat składa, że w naszym portalu nie mogą uczestniczyć w konkursach osoby, które nie prowadzą działalności związanej z tworzeniem grafiki. Wiem, że pewnie Twoja definicja profesjonalnego grafika będzie jakaś inna, ale według słownika języka polskiego profesjonalista to "osoba zajmująca się zawodowo jakąś dziedziną", jak dla mnie pasuje to do profilu wszystkich grafików, których zrzeszamy. Jak dotąd nie mamy żadnego studenta prowadzącego działalność w tej branży wśród naszych grafików, ale oczywiście jeżeli tacy się znajdą to chętnie ich przyjmiemy do uczestnictwa w konkursach.

Profesjonaliści traktują to jako sposób na znalezienie klienta i dalszą współpracę, bo przecież logo to tylko początek.

A co do jakości dodawanych prac, najlepiej ocenić to samodzielnie wchodząc na portal zaprojektujmnie.pl i oglądając już zakończone konkursy.

Edek - 2013-01-03
Co za bzdury "zaprojektujmnie.pl" - tam dopiero widać konkursowy chłam. Takie portale przynoszą więcej szkód niż korzyści. Jeśli wydaje się wam że studenciak z kradzionym Photoshopem zaprojektuje wam logo, to powodzenia :) Żaden profesjonalny grafik nie będzie uczestniczył w takiej szopce. Konkursy na "kto mi przygotuje kolacje" też zaczniecie organizować? - bo przecież profesjonaliści tylko czekają żeby poświęcić swój czas za darmo w konkursie ... . Serdecznie odradzam tego typu darmowe kreatory i konkursowe potwory :)
Zaprojektujmnie.pl - 2012-10-08
Rozwiązaniem, które nie jest darmowe, ale może stanowić ciekawą alternatywę do tradycyjnego projektowania logo, jest zorganizowanie konkursu na logo np. na zaprojektujmnie.pl. Platforma ta powstała z myślą właśnie o małych przedsiębiorcach umożliwiając im projektowanie logo firmy w rozsądnej cenie, przy jednoczesnym odciążeniu ich z uciążliwych i czasochłonnych zadań takich jak: poszukiwanie i wybór grafika czy przygotowywanie umów.
jaa - 2012-01-12
gdyby to wszystko bylo takie latwe to graficy komputerowi nie mieli by pracy :)
mili - 2011-05-23

Wazne jest tez jaka karta płacicie. Jeśli nie jest ona upoważniona do płacenia zagranica lub w innej walucie wasze pieniądze nie zostaną pobrane z konta dlatego linka z logo nie da sie odczytać. Jest on automatycznie blokowany bo do transakcji nie doszło. Taki ja mialam problem. Bycmoze to o to chodzi.

mili - 2011-05-23
A to masz problem ze str designmylogo.org ? Nie wiem co moze byc przyczyna ja kupilam bez problemu. Wiadomo ze wszystkie dane musza sie zgadzac. Ja mialam problem z przeslaniem ich na mojego maila. ale to wystarczy napisac do nich i ureguluja ten problem.
mili - 2010-12-14

Jeśli chcecie oryginalne i profesjonalne logo dla firmy znajdziecie je na designmylogo . org nie polecam siebie ani znajomych ale stronę internetowa gdzie kopiłam gotowe logo dla siebie. Szybko tanio i bez bólu. w Agencjach reklamy itd ceny były na prawdę kosmiczne a projekty banalne i zazwyczaj nikt nie potrafił zrozumieć co chce na prawdę. Na tej str widzisz gotowe logo czyli wiesz co kupujesz wystarczy wybrać.

Pozdrawiam

Internet - 2010-03-01
Może wiadomości z easy logo idą ci do spamu?
lambda - 2010-03-01
Utworzyłem logo. Wchodze w "My logos" zaznaczam logo do skopiowania,klikam w "download logo" i mamwiadomość, że dostanę link na e-mail:"Download link has been emailed to you. Check your mail box to download logo". Już drugi dzień czekam i nic nie ma na poczcie.
Jacus - 2010-02-25
trzeba się zarejestrować i kliknąć na link aktywacyjny aby potwierdzić zgodność wprowadzonych danych przy rejestracji
lambda - 2010-02-25
Jak zapisać logo z programu logo ease na swój dysk? Wciąż wyskakuje mi błąd: "unable to save logo". Co mogę zrobić, żeby zapisać to logo.
Coraz więcej osób decyduje się na zakładanie własnej działalności gospodarczej. Dzięki temu rozwiązaniu zyskujemy...
Jak założyć własny biznes?
Coraz więcej osób decyduje się na zakładanie własnej działalności gospodarczej...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt