Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Boże Narodzenie > Prezenty Bożonarodzeniowe > Jak zrobić ramkę na zdjęcia na prezent pod choinkę?
Jak zrobić ramkę na zdjęcia na prezent pod choinkę?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Ten piękny prezent może być naprawdę dużo warty, w zależności od tego jaką ramkę wybierzesz i jak chcesz ją wykończyć. Jest to wspaniały prezent, gdyż wygląda na drogi i może być podarowany na każdą okazję, jak urodziny, Dzień Matki, Boże Narodzenie oraz wiele innych. Możesz zrobić taką ramkę dla przyjaciół i członków rodziny. Będzie ona stanowić doskonałą ozdobę domu, a do środka możesz włożyć takie zdjęcie, jakie tylko zechcesz. Nie ważne czy chcesz zrobić komuś prezent czy udekorować dom niewielkim kosztem, stworzenie ramki własnego projektu to doskonały pomysł.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Ramka na zdjęcie ze szkłem, Papier na wizytówki (lubi inny gruby papier), Ołówek i nożyczki, Zdjęcie, rysunek lub wiersz, Taśma, Dostęp do komputera i drukarki (opcjonalnie), Klej (opcjonalnie), Farbki, barwnik, pędzle, brokat, guziki lub inne akcesoria, Gazeta (opcjonalnie)
1
ramki na zdjęcia

Wybierz odpowiednią ramkę.

Znajdź taką, która mieści się w twoim budżecie. Top wcale nie musi być nowa ramka, wystarczy, że nie jest zniszczona i dobrze wygląda. Możesz poszukać jej u fotografa, sklepach z pamiątkami czy sklepach z rzeczami używanymi.

2
ramki na zdjęcia

Ozdób swoją ramkę.

Wybierz sposób, który będzie mieścił się w granicach twojego budżetu. Istnieje wiele sposobów, by zrobić to niskim kosztem. Zanim zaczniesz upewnij się, że usunęłaś szkło. Pod ramką ułóż starą gazetę, torbę plastikową lub stary ręcznik – podczas ozdabiania może bowiem zrobić się mały bałagan.

Malowanie

Pomaluj swoją ramkę przy użyciu specjalnych farbek. Malowanie przy pomocy pędzla wymaga nieco umiejętności, możesz do tego celu użyć również gąbki lub poszarpanej szmatki – uzyskasz dzięki temu ciekawą teksturę ramki. Jeśli nie potrafisz malować pędzlem, użyj farby w sprayu. Pamiętaj, by używać jej na zewnątrz lub w dobrze wentylowanym pomieszczeniu, takim jak garaż. Postępuj zgodnie ze wskazówkami podanymi na opakowaniu z farbką. Najpierw pomaluj jedną stronę ramki, poczekaj aż farba całkowicie wyschnie i dopiero wtedy zacznij malować następną. W pomalowaniu ramki może pomóc ci podniesienie jej kilka centymetrów nad gazetę. Do tego celu użyj pudełka po butach lub dwóch filiżanek owiniętych w plastikowe torebki (aby uchronić je przez zabrudzeniem) i ułóż na nich ramkę. W ten sposób ułatwisz sobie malowanie.

Brokat

Aby dodać blasku swojej ramce, użyj brokatu. Pokryj ramkę klejem i nałóż na niego brokat zanim zaschnie. Pozostaw całość do wyschnięcia na około 1 minutę, a następnie strzep nadmiar brokatu z ramki. Możesz spróbować także użyć brokatu w kleju, szczególnie do wykonywania skomplikowanych form, takich jak: koła, gwiazdki czy fale.

Akcesoria

Możesz przykleić do ramki za pomocą kleju drobne i lekkie dodatki, takie jak: małe wstążki, guziki czy inne drobne ozdoby, które nadadzą jej niepowtarzalny wygląd. Dodatki te możesz znaleźć w sklepach z biżuterią, pasmanterii czy sklepach z drobiazgami.

Pomysły na prezent pod choinkę
Jak wybrać prezent dla nastolatka?
Jak pakować prezenty?
Jak zrobić okrągłe pudełko na prezent?
3

Znajdź odpowiednie zdjęcie.

Decydując o tym, co chcesz włożyć do ramki, weź pod uwagę to, co lubi osoba, której chcesz ją podarować. Możesz dodać jakiś sezonowy obraz lub dopasować go do okazji, np. Boże Narodzenie. Jeśli jest to ślub lub parapetówka, możesz wybrać obrazek z bukietem kwiatów, które będą symbolizować dom i miłość. Obrazek możesz ściągnąć za darmo z Internetu lub zrobić je sam za pomocą cyfrowego aparatu. Możesz również wybrać jakieś zdjęcie z własnego albumu. Możesz również sam coś naszkicować, namalować lub posłużyć się szablonem. Użyj swojej wyobraźni, by stworzyć niepowtarzalny obrazek.

4

Dodaj jakiś cytat lub wiersz.

Możesz to zrobić przy użyciu programu Microsoft Word lub innego podobnego programu komputerowego. Możesz napisać coś prostego, jak: "Najlepszy nauczyciel na świecie", "Wesołych świąt", itp. lub dodać dłuższy wierszyk. Jeśli nie masz żadnego pomysłu, spójrz na dedykacje znajdujące się na kartkach z życzeniami. Możesz w ten sposób powiedzieć drugiej osobie, co do niej czujesz lub co jej życzysz, np. "żyj długo i szczęśliwie" czy "Niech Bóg będzie z Wami". Wybierz odpowiednia czcionkę i jej rozmiar – może być bardzo elegancka lub zabawna. Połącz zdjęcie z wierszem czy dedykacją lub stwórz ramkę z samym zdjęciem, wierszem.

5

Dopasuj wymiary obrazu.

Jeśli masz obraz w komputerze, możesz od razu dopasować jego rozmiar przy użyciu programu Microsoft Word lub innego, w którym będziesz mógł go zmierzyć. Jeśli korzystasz ze zdjęcia, które jest mniejsze od powierzchni ramki, użyj zwykłego lub kolorowego papieru jako tła, które zapełni puste miejsce. Przyklej obraz na środku ramki przy pomocy taśmy.

6
ramki na zdjęcia

Wytnij wybrany obraz.

Wyczyść szybkę z ramki. Możesz to zrobić w dowolny sposób, najskuteczniejszy będzie jednak użycie płynu do szyb i czystej miękkiej szmatki. Wytrzyj dokładnie szybkę. Ostrożnie połóż ją na wybranym obrazku i przytrzymaj, aby się nie przesuwała. Przy użyciu ołówka obrysuj szybkę dookoła. Teraz przy użyciu ostrych nożyczek wytnij obrazek wzdłuż naszkicowanych linii.

7

Wykończenie ramki.

Ostrożnie i delikatnie umieść obrazek w ramce. Jeśli twój obrazek przemieszcza się podczas zakładania szybki i masz z tym problem, możesz przykleić go niewielkimi kawałkami taśmy na rogach do ramki, aby trzymał się na miejscu. Teraz tylko gratulacje! Stworzyłeś własne dzieło sztuki.

 3.9/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Kiedy wybieramy prezent dla kogoś bliskiego mówimy sobie 'przecież liczy się pomysł'. Ale tak naprawdę zawsze szukamy...
Jak wybrać oryginalny prezent?
Kiedy wybieramy prezent dla kogoś bliskiego mówimy sobie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt