Tutaj jesteś: Dziecko > Dzieci > Wychowanie Dziecka > Jak dobrze wychować dziecko?

Jak dobrze wychować dziecko?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Bycie dobrym rodzicem nie jest łatwe. Wymaga to ogromu umiejętności oraz samozaparcia. Od naszego sposobu wychowania będzie zależało kim będzie w przyszłości nasze dziecko i co będzie sobą reprezentowało.
1

Najpierw odpowiedz sobie na kilka pytań.

- Czego uczę moje dziecko?
- Czy mogę być dumny z rzeczy, których uczę moje dziecko?
- Czy rzeczy, których uczę moje dziecko pomogą mu w zostaniu odpowiedzialnym członkiem społeczeństwa?
- Czy uczę moje dziecko brania odpowiedzialności za popełnione czyny?
- Czy uczę go współczucia i empatii do innych ludzi i zwierząt?
- Czy moje dziecko jest nauczane etyki i zasad moralnych?
- Z drugiej strony czy uczę moje dziecko obwiniania innych za wszystkie problemy, czy uczę go bez uprzedzeń rasowych, kulturalnych i stereotypów?

Niezależnie od tego, czego uczysz swoje dziecko, poniżej znajdziesz 6 kroków, które pomogą ci wychować je na człowieka odpowiedzialnego, dostosowanego do życia w społeczeństwie i nie wywyższającego się nad innych.

2
Nigdy nie dawaj swojemu dziecku wszystkiego o co prosi. Dziecko musi uczyć się od małego, że nie można mieć wszystkiego. Dzięki temu, dziecko uniknie wielu rozczarowań w dorosłym życiu.
Co robić gdy dziecko nie szanuje rodziców?
Jak reagować na agresję dziecka?
Jak radzić sobie z napadami złości u dziecka?
Jak oduczyć dziecko agresji?
3
Nigdy nie mów przy dziecku negatywnych rzeczy na temat jakiś organizacji, kultur czy ras. Zasiane ziarenko niechęci może z wiekiem przerodzić się w coś znacznie większego. Ucz dziecko miłości do wszystkich kultur, ras i religii.
4
Nigdy nie bierz odpowiedzialności za występki swojego dziecka na siebie. Twoje dziecko musi od małego wiedzieć, że za swoje złe zachowanie czy złe decyzje odpowiada tylko i wyłącznie ono samo. Nigdy nie pozwól zrzucać winy dziecka na kogoś innego.
5
Nigdy nie porównuj swojego dziecka do innych dzieci. Pamiętaj, że każde dziecko jest inne tak jak każdy człowiek jest inny. Każdy z nas ma inne umiejętności i inne mocne strony. Nie wymagaj od swojego dziecka, aby naśladowało innych, aby nie straciło wiary we własne możliwości.
6
Ważne jest, aby nauczyć dziecko mówienia prawdy jednak pamiętaj, że dziecko będzie robiło nie to co mówisz, tylko to co ty robisz. Jeśli dziecko przyłapie cię kilka razy na kłamstwie prawdopodobnie pójdzie w twoje ślady i samo również będzie kłamać.
7
Twoje zachowanie ma największy wpływ na wychowanie dziecka. Dzieci zwykle naśladują zachowanie dorosłych. Jeśli nie chcesz, aby twoje dziecko nie było agresywne - nie krzycz i się nie awanturuj. Jeśli nie chcesz, aby dziecko w przyszłości wdawało się w bójki - nigdy nie podnoś na niego ręki. Jeśli chcesz, aby dziecko było życzliwe i niosło pomoc innym ludziom - daj mu przykład i wspieraj osoby potrzebujące.
 3.6/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

asia - 2014-06-03
Moim zdaniem w wychowaniu dziecka pomocne są regularne wizyty w teatrze - dziecko obserwując spektakle uczy się rozumienia i nazywania emocji, przez co łatwiej do niego dotrzeć i pewne rzeczy wytłumaczyć. My chodzimy do Teatru Małego Widza w Warszawie i bardzo sobie chwalimy. Zabawa w teatrzyk czy inna forma edukacji teatralnej też jest bardzo pomocna w wychowywaniu
Dziecko to największy skarb jaki może się człowiekowi przytrafić. Do wychowania dziecka nie wystarczy czułość i troska....
Jak mądrze wychować dziecko?
Dziecko to największy skarb jaki może się człowiekowi przytrafić. Do wychowania...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt