Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Problemy z cerą > 5 skutecznych metod na pozbycie się białych zaskórników z twarzy

5 skutecznych metod na pozbycie się białych zaskórników z twarzy

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 6 
Białe zaskórniki to forma trądziku, która powstaje, kiedy tłuszcz, sebum, martwe komórki skóry, brud oraz bakterie zostają uwięzione w porach skóry. Zaskórniki mogą pojawiać się na każdej części ciała, ale najczęściej spotyka się je na twarzy, brodzie i nosie. Zazwyczaj przyjmują formę małych, białych grudek na powierzchni skóry, głównie na tłustych częściach twarzy i skóry na ciele. Zaskórniki mogą pojawić się w każdym wieku, ale najczęściej towarzyszą zmianom hormonalnym, które zachodzą w okresie dojrzewania. Zarówno ciemne jak i białe zaskórniki znajdujące się w okolicach nosa oraz innych części ciała można leczyć przy pomocy maści dostępnych bez recepty oraz specyfików domowej roboty wykonanych w całości z naturalnych składników.
1
pasta z drzewa sandałowego
Pasta z drzewa sandałowego

Olejek sandałowy oraz pasta z drzewa sandałowego mają mnóstwo zastosowań. Pasta z drzewa sandałowego jest od wieków stosowana przez kobiety w celu zapewnienia sobie jasnej oraz pięknej cery. Jest ona popularnym składnikiem kosmetyków do pielęgnacji twarzy. Zapach oraz chłodny charakter tego olejku sprawiają, że działa on jak łagodzący tonik i środek ściągający, który usuwa nadmiar tłuszczu oraz brudu z porów skóry.

Pozwala to nie tylko pozbyć się istniejących białych zaskórników, ale zapobiega ich ponownemu pojawieniu się w przyszłości. Możesz wykonać pastę z drzewa sandałowego mieszając 2 łyżeczki wody różanej z 1 łyżką stołową proszku z drzewa sandałowego. Tak wykonaną pastę należy równomiernie nałożyć na skórę twarzy, poczekać aż całkowicie zaschnie, a następnie zmyć wodą. Powtarzaj ten zabieg 2 lub 3 razy w tygodniu w celu uzyskania pożądanych rezultatów.
2
naturalne peelingi
Naturalne peelingi do twarzy

Złuszczanie skóry to zdecydowana odpowiedź na pytanie jak pozbyć się martwych komórek naskórka. To także jeden z najskuteczniejszych domowych sposobów na białe zaskórniki pojawiające się na twarzy.
Drobne ziarna mąki ryżowej świetnie sprawdzają się, jako środek ścierający naskórek. Zmieszaj 1 łyżeczkę miodu z 1 łyżeczką mąki ryżowej w celu uzyskania kleistej pasty. Rozprowadź pastę na twarzy, poczekaj 20 minut i usuń ją delikatnie masując twarz wodą. Czynność tę można powtarzać 3 razy w tygodniu.

Świetnie działa również odżywczy scrub z płatkami owsianymi. Usuwa ze skóry nadmiar tłuszczu, brud oraz sebum a także pozwala zupełnie pozbyć się białych zaskórników.

Zmieszaj 4 – 5 łyżek stołowych zmielonych płatków owsianych z 2 łyżkami stołowymi jogurtu i jedną łyżką stołową soku z cytryny. Tak wykonaną miksturę zaaplikuj na twarz, pozostaw na 20 minut a następnie zmyj wodą pocierając i masując skórę jednostajnymi, okrężnymi ruchami. Stosuj tę kurację 1 – 2 razy w tygodniu.
3
besan
Besan

Besan, czyli mąka z ciecierzycy jest od wieków używana w Indiach, jako produkt upiększający i pielęgnujący skórę. To także sprawdzony domowy sposób na naturalne pozbycie się białych zaskórników. Besan to wspaniały składnik pomagający dogłębnie oczyścić oraz złuszczyć skórę, dzięki czemu usuwa on martwe komórki naskórka, odblokowuje zatkane pory oraz pochłania nadmiar tłuszczu i sebum wydzielanych przez gruczoły łojowe znajdujące się w skórze. Besan jest często stosowany w kosmetykach do cery tłustej domowej roboty, jako substancja oczyszczająca twarz.

Zmieszaj 2 łyżki stołowe mąki z ciecierzycy z taką ilością jogurtu, aby uzyskać gęstą pastę. Rozsmaruj dokładnie miksturę na twarzy i poczekaj aż całkowicie wyschnie. Następnie zmocz twarz wodą i zetrzyj kosmetyk masując skórę opuszkami palców. Aby uzyskać wspaniałe efekty powtarzaj zabieg 2 – 3 razy w tygodniu.
4
maska z cynamonu
Cynamon i miód

Przeciwbakteryjne właściwości cynamonu pomagają w walce z trądzikiem i wypryskami, a sam cynamon stanowi znakomity składnik poprawiający ogólny stan cery. Zaaplikowany na skórę pomaga pozbyć się typowych zaskórników oraz białych zaskórników, a także pobudza produkcję kolagenu, który odgrywa kluczową rolę w utrzymywaniu młodej i jędrnej skóry.

Zmieszaj w miseczce jedną łyżeczkę sproszkowanego cynamonu z jedną łyżeczką miodu. Rozprowadź równomiernie otrzymaną mieszankę na skórze nosa oraz innych problematycznych obszarach twarzy. Po 15 minutach zmyj wodą pocierając i masując skórę nosa i policzków zdecydowanymi, okrężnymi ruchami. Kuracja ta musi być powtarzana 2 – 3 razy w tygodniu, aby przyniosła satysfakcjonujące rezultaty.
5
mąka kukurydziana
Mąka kukurydziana i ocet biały

Mąka kukurydziana to wspaniała substancja chłonna, która potrafi pochłonąć i usunąć nadmiar tłuszczu oraz sebum ze skóry i w ten sposób pomaga pozbyć się białych zaskórników. Kwaśny charakter octu przywraca równowagę pH skóry i zapobiega pojawianiu się wyprysków, trądziku, białych zaskórników i typowych zaskórników.

Zmieszaj mąkę kukurydzianą i ocet biały w proporcji 3:1. Otrzymaną pastę nałóż równomiernie na problematyczne obszary, odczekaj 15 minut, a następnie zmyj letnią wodą.

Białe zaskórniki, które pojawiają się na policzkach, brodzie i nosie są nieładne i odpychające, ale na szczęście da się ich skutecznie pozbyć stosując opisane powyżej naturalne metody. Wypróbuj wybrane lub wszystkie sposoby, aby dowiedzieć się, co sprawdzi się najlepiej w twoim przypadku.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Zaskórniki to problemu większości osób. Możesz się ich łatwo pozbyć, bez używania drogich produktów kosmetycznych. Co...
Jak pozbyć się zaskórników i niechcianego owłosienia?
Zaskórniki to problemu większości osób. Możesz się...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt