Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Mózg i Układ Nerwowy > Jak leczyć nerwicę?
Jak leczyć nerwicę?

Jak leczyć nerwicę?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Nerwica obejmuje bardzo szeroką grupę różnorodnych zaburzeń, ale zawsze u ich podstawy leży lęk. Nerwica ma zawsze podłoże psychiczne, ale jej objawy mogą być bardzo zróżnicowane. Różny jest również bodziec wywołujący lęk, może on być środowiskowy lub emocjonalny. Poniżej znajdziesz kilka informacji dotyczących sposobów leczenia nerwicy.
1
W początkowych stadiach nerwicy dobrym sposobem leczenia tej choroby jest odpoczynek połączony z aromaterapią, masażami, muzykoterapią i leczeniem klimatycznym. Ważne jest by oderwać się od czynnika, który wywołuje niepotrzebny stres. Takie leczenie ma też na celu wyciszenie organizmu i wyłączenie się z codziennych problemów. Należy pamiętać, że aromaterapia jest niewskazana dla osób cierpiących na alergie wziewne i astmę.
2
Dobrym sposobem zwalczania nerwicy jest także stosowanie zmiennocieplnych natrysków oraz biosauny z programem relaksującym. Leczenie takie stosowane jest najczęściej w sanatoriach oraz domach uzdrowiskowych. Wymagane jest zastosowanie całej serii zabiegów, które zwykle nie powodują żadnych skutków ubocznych.
3
Kolejnym sposobem radzenia sobie z nerwicą jest fototerapia, czyli leczenie światłem. Fototerapia jest metodą bezpieczną i dobrze tolerowaną, choć u części pacjentów w czasie jej stosowania mogą pojawić się efekty uboczne takie jak bóle głowy, zaburzenia ostrości wzroku, wzmożone napięcie mięśniowe. Może pojawić się również bezsenność, szczególnie, jeśli terapia prowadzona jest późnym wieczorem. Wszystkie niechciane efekty uboczne przemijają w miarę postępu leczenia.
Jak walczyć z lenistwem?
Jak się nie bać?
Jak leczyć nerwicę lękową?
Jak leczyć nerwicę wegetatywną?
Wskazówki
  • Formę leczenia nerwicy zawsze powinien dobierać lekarz do indywidualnych potrzeb pacjenta.
  • Nie należy stosować leków na nerwicę wydawanych bez recepty, bez wcześniejszej konsultacji z lekarzem.
 3.5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Wszelkie zaburzenia nerwicowe są w naszych czasach uważane już za chorobę społeczną. Często nawet nie zdajemy sobie...
Jakie są najczęstsze objawy nerwicy serca?
Wszelkie zaburzenia nerwicowe są w naszych czasach uważane...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.
pasożyt