Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Skóra > Jak skutecznie pozbyć się wyprysków?

Jak skutecznie pozbyć się wyprysków?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Wypryski są problemem, który dotyka większość nastolatków i osób w młodym wieku. Wiele ludzi myśli, że po okresie dojrzewania wypryski nie są im już straszne, tymczasem okazuje się, że nawet osoby po 30-tce mają problemy ze skórą. Niestety wypryski mogą skutecznie uprzykrzyć nam życie, zarówno w młodym wieku jak i starszym. Istnieje jednak kilka domowych metod, które mogą nam pomóc pozbyć się niechcianych wyprysków. Oto kilka przykładów jak radzić sobie z takim problemem:
1
zimne okłady
Zimne okłady
Zimne okłady są dość nieznanym sposobem na problemy z cerą trądzikową. Aby przygotować domowy kompres potrzebny będzie tylko woreczek do lodu z zamrożonymi kostkami, który kładziemy na zaczerwienione miejsce.

Oliwa z oliwek
Oliwa z oliwek jest zwykle wykorzystywana do spożycia, jednak może być wykorzystywana również w celu zmniejszenia skutków stanu zapalnego w organizmie. Tak więc jeśli mamy problem z wypryskami na skórze, to bez obaw możemy użyć oliwy z oliwek, którą należy nanieść na skórę za pomocą bawełnianego wacika.
2
bazylia
Liście bazylii
Liście bazylii są najlepszym rozwiązaniem w leczeniu wyprysków. Liście te mają właściwości lecznicze, które pomagają redukować stan zapalny odpowiedzialny za powstawanie wyprysków. Aby przygotować okład z bazylii należy wziąć kilka liści bazylii, dodać trochę oliwy z oliwek i wymieszać. Następnie dodać sproszkowanego czosnku i odrobinę soli. Po dokładnym wymieszaniu, należy nakładać pastę bezpośrednio na powierzchnię skóry.

Aloes
Najlepiej stosować żel z aloesem bezpośrednio na skórę, aby uporać się z wypryskami. Żel z aloesem ma również właściwości łagodzące podrażnienia spowodowane wypryskami.
3
pomidory
Pomidory
Puree zrobione z pomidorów może być stosowane w celu poprawy kondycji skóry. Kilka pomidorów kroimy na małe kawałeczki i rozdrabniamy za pomocą widelca, dodajemy odrobinę pieprzu cayenne i mieszamy. Puree z pomidorów nakładamy bezpośrednio na skórę i pozostawiamy na kilka minut. Po upływie zalecanego czasu zmywamy maseczkę z pomidorów ciepłą wodą.

Cynamon
Cynamon z dodatkiem soku z cytryny ma właściwości antybakteryjne, które pomagają w walce wypryskami. Mieszankę z cynamonu i cytryny nakładamy na skórę i pozostawiamy do wyschnięcia, a następnie przemywamy ciepłą wodą. Maseczkę można stosować nawet kilka razy w tygodniu, aby uzyskać lepszy efekt.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Problemy z cerą takie jak nadmierna wrażliwość, trądzik czy rozszerzone naczynka to już... nie problem! Nie wiesz, jak...
Jak dbać o cerę wrażliwą, trądzikową i naczynkową?
Problemy z cerą takie jak nadmierna wrażliwość, trądzik...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt