Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Nadciśnienie Tętnicze > Jak leczyć nadciśnienie?
Jak leczyć nadciśnienie?

Jak leczyć nadciśnienie?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Problem nadciśnienia tętniczego dotyczy coraz większej ilości ludzi. Jeśli i ty cierpisz na nadciśnienie, powinieneś jak najszybciej rozpocząć leczenie. Nie leczone może doprowadzić do udaru mózgu, niewydolności nerek, a nawet śmierci.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Ciśnieniomierz, Waga, Zeszyt, Niskotłuszczowa dieta, bogata w błonnik, Zdrowy tryb życia
1
Udaj się do swojego lekarza rodzinnego, kardiologa lub internisty, który zbada naczynia krwionośne i ich stan. Zbadać również powinien ciśnienie i sprawdzić czy jest ono w normie. Jeśli cierpisz na nadciśnienie, lekarz powie ci jak wiele szkód wyrządziło ono dla twojego ciała.
2
Zrób EKG. Pomoże ono ustalić czy zbyt wysokie ciśnienie krwi nie uszkodziło twojego serca i naczyń krwionośnych.
3
Przyjmuj regularnie leki, które przepisał ci lekarz. Zazwyczaj mają one na celu zmniejszenie ciśnienia krwi i wykazują działanie moczopędne.
4
Musisz wiedzieć, że leki moczopędne zmniejszają objętość krwi krążącej, co zmniejsza obciążenie na serce i naczynia krwionośne. Leki na nadciśnienie rozszerzają naczynia krwionośne. Pamiętaj – jeśli leki spowodują, że przytyjesz ponad kilogram, skonsultuj się z lekarzem, który najprawdopodobniej je zmieni.
5
Jeśli masz nadwagę, zrzuć zbędne kilogramy. Jedz żywność o niskiej zawartości tłuszczu i wysokiej zawartości błonnika. Spożywaj dużo owoców i warzyw. Ogranicz spożywanie soli, chyba że twój lekarz zaleci inaczej. Nie przekraczaj jednak dawki 2300 mg w ciągu doby.
Jak obniżyć ciśnienie krwi domowymi sposobami?
Jak naturalnie obniżyć ciśnienie?
Jaka dieta na obniżenie ciśnienia? Dieta DASH, cz. II
Jak zrobić tybetański eliksir młodości?
Wskazówki
  • Zmień swój styl życia i dietę.
  • Leki moczopędne powodują częstsze oddawanie moczu, przez co z organizmu możesz wydalić zbyt dużą ilość jonów potasu. Jedz żywność o wysokiej zawartości potasu naturalnego, taką jak: banany, suszone morele, pomidory, gotowane w łupinach ziemniaki.
  • Jeśli występują zawroty głowy, impotencja, obrzęk kostek lub inne objawy niepożądane, niezwłocznie skontaktuj się z lekarzem.
6
Ogranicz picie alkoholu. Spożywaj go zawsze w rozsądnych ilościach i z umiarem.
7
Ćwicz na świeżym powietrzu. Wybierz się na spacer. Spaceruj po 30 – 45 minut co najmniej 3 – 4 razy w tygodniu. Spacer po 30 minut każdego dnia będzie idealny w walce z nadciśnieniem.
8
Rzuć palenie. Złe nałogi szkodzą twojemu zdrowiu.
9
Zmniejsz stres. Powoduje on zwężanie się naczyń krwionośnych – żył i tętnic, a co za tym idzie zwiększa się ciśnienie krwi.
10
Kup ciśnieniomierz. Dzięki temu samodzielnie będziesz mógł kontrolować swoje ciśnienie tętnicze krwi. Wyniki zawsze zapisuj w specjalnie do tego celu przeznaczonym zeszycie.
11
Raz do roku zrób badania na poziom cholesterolu w krwi i wynik zapisz w zeszycie. Jego wysoki poziom zmniejsza światło tętnic i czyni was bardziej podatnymi na nadciśnienie.
Wskazówki
  • Zmień swój styl życia i dietę.
 3/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Kobietom niskie ciśnienie dokucza częściej niż mężczyznom. Natomiast nadciśnienie jest dla nas bardziej niebezpieczne....
Jak utrzymać prawidłowe ciśnienie krwi?
Kobietom niskie ciśnienie dokucza częściej niż mężczyznom...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt