Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Układu Pokarmowego > Jakie produkty powodują wzdęcia?

Jakie produkty powodują wzdęcia?

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 2/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
No dobrze, to jest temat dla wielu niewygodny i wstydliwy: gazy. Niewiele osób chce o nich mówić publicznie, i niewielu z nas chce o nich rozmawiać nawet z przyjaciółmi. Jednak wzdęcia zdarzają się każdemu nas i uważamy, że najwyższy czas zmierzyć się z tym problemem i znaleźć jego źródła. Jedyną przyczyną twojego wzdętego brzucha jest to, co właśnie zjadłaś. Tak więc, zamiast powtarzać wciąż i wciąż te same błędy żywieniowe, może lepiej znaleźć winowajcę i usunąć go z diety?
1
fasola
Rośliny strączkowe
Niemal każdy zdaje sobie sprawę z tego, że fasola ma związek ze wzdęciami, chociaż jest to powszechny mit, że zbyt wiele fasolki wpływa na nadmierne gazy. W rzeczywistości, dieta bogata w fasolę może pomóc zmniejszyć ilość gazów. Problemem jest tylko to, że jemy ją zbyt rzadko, dlatego powoduje u nas wzdęcia. Rośliny strączkowe zawierają dużo białka, jak również cukru i błonnika pokarmowego. Te trzy składniki sprawiają, że są one dla nas ciężkostrawne. Tak więc, pozostając w naszym przewodzie pokarmowym, stanowią pożywkę dla bakterii, co z kolei powoduje tworzenie gazów.
2
produkty mleczne
Produkty mleczne
Jeśli cierpisz na nietolerancję laktozy, produkty mleczne będą powodowały u ciebie wzdęcia. Dla twojego organizmu trawienie sera czy mleka jest trudne, gdyż nie ma odpowiedniej ku temu ilości enzymów. Prowadzi to do powstawania gazów i uczucia wzdęcia. Mimo, iż produkty mleczne są dobrze tolerowane przez większość ludzi, jeśli masz nietolerancję laktozy, nie powinnaś ich jeść. Jeśli nie jesteś pewna, czy cierpisz na tę przypadłość, skonsultuj się z lekarzem.
3
przyprawy
Ostre przyprawy
Prawdopodobnie nie zdziwi cię fakt, że ostre przyprawy powodują spustoszenia w naszym układzie trawiennym. Nie tylko sieją zamęt w naszych gardłach, które palą, ale również powodują zwiększone uwalnianie kwasu żołądkowego, powodując jego podrażnienie! Ostre przyprawy dobrze czują się w naszym żołądku, jednak nie jest to dla nas dobra wiadomość, gdyż powodują wzdęcia. Jeśli podejrzewasz, że takie przyprawy mogą być przyczyną wzdęć, powinnaś zrezygnować z jedzenia chilli, curry, gorczycy, czy gałki muszkatołowej.
 2/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Podajemy listę 5 produktów spożywczych, które pomogą wyeliminować wzdęcia i sprawią, że znów zmieścisz się w swoje...
Jakie produkty pomagają zmniejszyć wzdęcia?
Podajemy listę 5 produktów spożywczych, które pomogą...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt