Tutaj jesteś: Sport i Fitness > Sporty Ekstremalne > Narty > Jak leczyć odmrożenia (pierwsza pomoc)?
Jak leczyć odmrożenia (pierwsza pomoc)?

Jak leczyć odmrożenia (pierwsza pomoc)?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (23 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Odmrożenia są następstwem zmrożenia tkanek skórnych, w których podczas chłodu tworzą się kryształki lodu uszkadzając i niszcząc tym samym komórki. Ważne jest by nie próbować podgrzewać lub zbytnio nie schładzać części ciała. Mogło by to spowodować uszkodzenie tkanki, a w konsekwencji jej stopniowy rozpad. W przypadku odmrożeń należy w miarę szybko zasięgnąć opinii lekarza w celu uniknięcia komplikacji. Odmrożona tkanka jest biała lub bardzo blada. Zazwyczaj ma woskowy wygląd. Ofiary często mogą nie zdawać sobie sprawy z odmrożenia i bagatelizować objawy. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak uniknąć odmrożeń i przykrych w skutkach komplikacji.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Umywalka, wanna lub inny pojemnik na tyle głęboki, by zakryć wodą odmrożona część ciała.
1
Zachowaj racjonalne myślenie i upewnij się, że ani tobie ani twoim towarzyszom wyprawy nic nie dolega i czy już wcześniej nie mieli żadnych problemów z odmrożeniami. Podejmij wszelkie środki bezpieczeństwa, takie jak ciepłe ubranie, herbata. Zaopatrz się w środek przeciw odmrożeniu wytwarzany na bazie smalcu zwierzęcego. Nie przebywaj zbyt długo na mrozie, jeśli nie jest to konieczne. Unikaj noszenia przemoczonych ubrań.
2
W razie przemrożenia postaraj się usunąć poszkodowanego z zimna do ciepłego pomieszczenia (ale nie do gorącego). Nie wolno zbyt szybko rozgrzewać odmrożonych miejsc - skóra jest tam niezwykle delikatna.
3
Po przeniesieniu do ciepłego pomieszczenia ściągnij z poszkodowanego mokre i zimne ubranie.
4
Osobie poszkodowanej należy podać do picia ciepłe, jednak nie gorące napoje.
5
Wypełnij płytki pojemnik wystarczającą ilością wody w celu pokrycia odmrożonej części ciała. Upewnij się, że woda nie jest zbyt ciepła (pokojowa temperatura, około 30 stopni C.). Pamiętaj, że im cieplejsza woda, odmrożenie bardziej boli.
6
Ocieplenie odmrożonego ciała może potrwać nawet kilka godzin.
7
Po ociepleniu odmrożenia należy przyjąć taką pozycję, aby odmrożona część ciała znalazła się ponad wysokością serca.
8
Nigdy nie masuj odmrożonego miejsca. Wbrew pozorom zabieg ten nie przywróci i nie poprawi krążenia, a jedynie spowoduje nieodwracalne w skutkach uszkodzenie tkanki.
9
Jeśli na odmrożonej części ciała wystąpiły pęcherze nie wolno ich masować ani przekłuwać. Nie należy również nakładać na nie żadnych maści czy kremów.
Jak rozpoznać raka skóry?
Jak zrobić nalewkę z kasztanów?
Jak zatuszować malinkę?
Jak ustawić wiązania snowboardowe?
Ostrzeżenia
  • Osobie z odmrożeniem nie wolno podawać alkoholu.
Wskazówki
  • W przypadku odmrożenia należy koniecznie udać się do lekarza!
 3.6/5 (23 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Yolka - 2010-09-10
Na odmrożenia, trudno gojące się rany, oparzenia, stłuczenia można stosować wywar z nagietka. 4 łyżki nagietka zalać szklanką wody, gotować 20 minut, odcedzić i robić okłady chorej skóry.
 
Są różne sposoby leczenia stanów zapalnych. Jednym z nich są kąpiele z dodatkiem rumianku i siemienia lnianego. Poniżej...
Jak przygotować kąpiel na stany zapalne?
Są różne sposoby leczenia stanów zapalnych. Jednym...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt