Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Psychiczne > Rozwój Osobisty > 8 rzeczy, które osoby silne mentalnie robią każdego dnia

8 rzeczy, które osoby silne mentalnie robią każdego dnia

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 1/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Ludzie nie rodzą się z niezwykłą siłą fizyczną, nikt też od urodzenia nie jest obdarzony siłą mentalną. Trzeba nad nią pracować każdego dnia. Jeżeli stanie się to naszym priorytetem, z całą pewnością osiągniemy upragniony sukces. Należy nie tylko unikać sytuacji, które mogłyby nas osłabić, ale także wypracowywać nawyki, dzięki którym będziemy rośli w siłę. Oto 8 rzeczy, które ludzie silni mentalnie robią każdego dnia, aby wzmacniać swoją osobowość:
1
siła mentalna
Używanie mentalnej energii z rozmysłem
Nie jest trudno rozproszyć się w ciągu dnia. Często ulegamy swoim zachciankom marnując czas i energię na nieproduktywne i nieistotne czynności. Osoby, które pracują nad swoją wewnętrzną siłą, skupiają się na najistotniejszych zadaniach, dzięki czemu łatwiej i szybciej osiągają postawione sobie cele.

Panowanie nad negatywnymi emocjami
Każdy ma czasem gorszy dzień i musi poradzić sobie z natłokiem negatywnych myśli. Osoby silne mentalnie nie pozwalają, aby negatywne emocje wzięły górę. Zamiast tego, zamieniają krytykę i pesymizm na budujący wewnętrzny dialog. Nie tracą motywacji, ponieważ potrafią zwierzyć się z problemów przyjaciołom i bliskim.
2
nastawienie na sukces
Nastawienie na sukces
Mentalni siłacze to osoby, które mają wyznaczone życiowe cele, wiedzą do czego dążą, także w odniesieniu do kariery zawodowej. Prą naprzód mając na uwadze obrany cel, nawet jeśli jest on jeszcze bardzo odległy. Trudności napotkane na swej drodze widzą raczej jako wyzwania, niż przeszkody niemożliwe do pokonania.

Przemyślany progres
Myślenie nad tym, jaki progres już zrobili, co udało im się osiągnąć, a co jeszcze należy poprawić to codzienność ludzi odnoszących sukcesy. Oni nie boją się przyznać przed samymi sobą do problemów, które mają. Błędy i porażki widzą jako konieczne i normalne, ponieważ wyznaczają one ścieżkę, którą należy podążać, aby stale się rozwijać.
3
wdzięczność
Poświęcenie dla wyższych celów
Podczas gdy większość ludzi wybiera dłuższą, ale łatwiejszą, utartą drogę do sukcesu, silni mentalnie zdecydują się na zmierzenie z trudnościami, jakie mogą pojawić się na drodze na skróty. Są wstanie poświecić się dla wyższych celów. Kontynuowanie pracy mimo zmęczenia, czy podejmowanie nowych wyzwań mimo stresu, nie są dla nich przeszkodami nie do pokonania.

Zdolność do odczuwania wdzięczności
Ludzie silni mentalnie nie mają postawy roszczeniowej, ponieważ wiedzą, że mają już wszystko czego potrzebują. Potrafią docenić, kiedy szczęście się do nich uśmiecha i potrafią okazać wdzięczność za dobrze rzeczy, które ich spotykają.
4
równowaga emocji
Równowaga emocji i zdrowego rozsądku
Silni mentalnie ludzie wiedzą, że emocje często przyćmiewają ich zdrowy rozsądek i kierują ich zachowaniem. Zwracają więc uwagę na to, czy i jak emocje wpływają na ocenę sytuacji. Potrafią powściągnąć emocję i pozwolić, aby to rozsądek i zimna kalkulacja brały górę podczas podejmowania decyzji.

Życie zgodne z własnymi przekonaniami
Chociaż może wydawać się, że watro porównywać się z innymi, ludzie o silnej woli, nie pozwalają sobie na takie rozproszenie. Skupiają się na własnych przekonaniach, starają się żyć i działać w zgodzie z nimi. Nie muszą więc stale zadawać sobie pytania: „Czy jestem lepszy niż inni?”. Zamiast tego pytają: “Czy żyję w zgodzie z samym sobą?”.
Przeczytaj teraz: Jak panować nad emocjami?
 1/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

elka - 2017-03-20
Kierowanie się tymi zasadami, to w moim odczuciu tworzenie kolejnego leminga w społeczeństwie. Nikt się z takimi cechami nie rodzi, jak tu przywołano zresztą i podobne po pierwsze trochę się z sobą kłócą, po drugie mnożyć mogą przyszłych pacjentów psychiatrów i psychologów. Dlaczego się kłócą? Otóż dlatego, że osoby, które chcą uchodzić za silne mentalnie nie będą się nigdy zwierzać, bo według nich jest to oznaką słabości. One chcą uchodzić za wzorce a wzorzec nie ma słabości więc zwierzanie się bliskim jest słabością. Tym sposobem najpierw borykają się sami ze swoimi problemami. Tylko osobowość psychopatyczna potrafi omijać stres, bo nie posiada wystarczająco wykształconej empatii a dążenie do celu na skróty, a nie mozolną pracą, to często działanie nie fair. Fatalny artykuł, fatalne rady. Tak o nim właśnie myślę, może wyrządzić więcej szkód niż pożytku.
 
Agresja jest jednym z naturalnych sposobów wyrażania emocji. Jednak zdarza się, że niektórzy z nas nie potrafią...
Jak panować nad agresją?
Agresja jest jednym z naturalnych sposobów wyrażania emocji. Jednak zdarza się, że...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt