Tutaj jesteś: Imprezy i Rozrywka > Imprezy > Parapetówki > Jak grać w kalambury?

Jak grać w kalambury?

Stopień trudności: łatwe
, redaktor Tipy.pl
 4.9/5 (198 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Kalambury są bardzo popularną grą towarzyską. Świetnie nadaje się na wszystkie imprezy zarówno dla dzieci jak i dla dorosłych. W grze biorą udział dwie drużyny a każda z nich powinna liczyć co najmniej 3 osoby. Gra polega na odgadywaniu haseł przedstawianych za pomocą gestów lub rysunków przez jednego z członków drużyny.
1

Drużyny

Najpierw wszyscy dzielą się na drużyny. Zwykle w grze biorą udział dwie drużyny w każdej co najmniej 3 osoby, jednak możliwa jest również opcja "bezdrużynowa". Jeśli osób na imprezie jest więcej można podzielić się na więcej drużyn. Najważniejsze, aby w każdej drużynie było po tyle samo osób (zrównoważenie sił).

2

Hasła

Hasła powinna wymyślać osoba prowadząca grę. Mogą one być wymyślone wcześniej przed imprezą, napisane na kartkach i wrzucone do słoika/koszyka.

3

Gra

Wychodzi pierwsza osoba na środek (obojętnie z której drużyny) i za pomocą gestów i/lub rysunków przedstawia wylosowane hasło. Kolejne hasło przedstawiane jest przez osobę z drużyny przeciwnej. Jeśli gra jest bezdrużynowa wówczas osoba która odgadnie hasło pokazuje je w następnej rundzie.

4

Punkty

Punkt zdobywa ta drużyna, która odgadła największą ilość haseł. Jeśli gra jest "bezdrużynowa" wówczas nagroda przyznawana jest dla osoby, która zdobyła największą ilość punktów.

Jak szybko wytrzeźwieć?
Jak leczyć kaca?
Jak zrobić hawajską spódnicę hula?
Jak powinny wyglądać torty komunijne?
Ostrzeżenia
  • Podczas pokazywania lub rysowania nie wolno używać dźwięków ani słów, które mogłyby podpowiedzieć hasło.
  • Nie można pisać ani podpowiadać cyfr.
  • Nie można pokazywać kolorów na swoim ubraniu.
Wskazówki
  • Jeśli nie masz tablicy nic nie szkodzi. Hasła można pokazać wyłącznie za pomocą pokazywanych gestów.
  • Nie zapomnij o nagrodzie przyznawanej drużynie, która zdobędzie najwięcej punktów.
 4.9/5 (198 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Chcesz zrobić oryginalne ozdoby na przyjęcie? Zrób śliczne babeczki z włóczkowych pomponów. Możesz je wykorzystać...
Jak zrobić babeczki z pomponów?
Chcesz zrobić oryginalne ozdoby na przyjęcie? Zrób...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt