Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Skóra > Jak leczyć zapalenie skóry?
Jak leczyć zapalenie skóry?

Jak leczyć zapalenie skóry?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.4/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Objawami zapalenia skóry są zaczerwienienie, obrzęk, miejscowo podwyższona temperatura oraz świąd. W poważnych przypadkach zapalenia mogą wystąpić pęcherze, pęknięcia czy krwawienia skóry. Zapalenie skóry można leczyć oprócz środków farmakologicznych również aromaterapią oraz lekami ziołowymi.
1
W leczeniu zapalenia skóry przydatne są niektóre olejki eteryczne jak rumian szlachetny (działanie przeciwzapalne), olejek geraniowy i lawendowy (pobudzają wzrost nowych komórek skóry), lawendowy i sandałowy, które zmiękczają skórę natomiast olejek jałowcowy działa odkażająco (nie należy stosować będąc w ciąży).
2
Na chorobowo zmienione miejsca należy przykładać okład. Okład zrobisz mocząc gazę w wodzie z dodatkiem 2 kropli olejku lawendowego, 2 kropli olejku z rumianu szlachetnego i 1 kropli olejku geraniowego.
3
Jeśli z bąbelków sączy się płyn wówczas należy kłaść na chore miejsce okład z 2 kropli olejku z rumianu szlachetnego, 2 kropli olejku lawendowego i 1 kropli olejku geraniowego. Olejki dodaj do 4-5 łyżek bezzapachowego płynu kosmetycznego.
4
Jeśli skóra jest bardzo sucha wówczas zrób okład z kropli olejku sandałowego, 4 kropli olejku lawendowego, 4 kropli olejku geraniowego, kropli olejku jałowcowego i 5 łyżek tłoczonego na zimno oleju roślinnego.
Jak zatuszować malinkę?
Jakie są objawy egzemy?
Jak pozbyć się brodawek płaskich?
Jak leczyć egzemę?
Wskazówki
  • Nagietek i gwiazdnica pospolita łagodzą podrażnienia skóry.
5
Codziennie pij napój składający się z równych części soku buraczanego, marchwiowego i wody.
6
Codziennie zażywaj witaminę A, witaminy z grupy B i cynku. Pomogą one złagodzić stan zapalny. W leczeniu alergicznego zapalenia skóry pomogą ci również witaminy C i E oraz flawonoidy.
7
Do chorej skóry przyłóż okład z nagietka lub gwiazdnicy pospolitej. Nagietek złagodzi stan zapalny skóry zaś gwiazdnica zmniejszy świąt.
8
Świąd złagodzą kąpiele chorej skóry w wywarze powstałym po ugotowaniu marchwi.
9
W przypadku wyprysku lub łuszczycy smaruj chorobowo zmienione miejsca papką z proszku gotu kola.
Wskazówki
Przeczytaj teraz: Jak pokonać trądzik?
 3.4/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Są różne sposoby leczenia stanów zapalnych. Jednym z nich są kąpiele z dodatkiem rumianku i siemienia lnianego. Poniżej...
Jak przygotować kąpiel na stany zapalne?
Są różne sposoby leczenia stanów zapalnych. Jednym...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt