Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Skóra > Jak leczyć zapalenie skóry?
Jak leczyć zapalenie skóry?

Jak leczyć zapalenie skóry?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.4/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Objawami zapalenia skóry są zaczerwienienie, obrzęk, miejscowo podwyższona temperatura oraz świąd. W poważnych przypadkach zapalenia mogą wystąpić pęcherze, pęknięcia czy krwawienia skóry. Zapalenie skóry można leczyć oprócz środków farmakologicznych również aromaterapią oraz lekami ziołowymi.
1
W leczeniu zapalenia skóry przydatne są niektóre olejki eteryczne jak rumian szlachetny (działanie przeciwzapalne), olejek geraniowy i lawendowy (pobudzają wzrost nowych komórek skóry), lawendowy i sandałowy, które zmiękczają skórę natomiast olejek jałowcowy działa odkażająco (nie należy stosować będąc w ciąży).
2
Na chorobowo zmienione miejsca należy przykładać okład. Okład zrobisz mocząc gazę w wodzie z dodatkiem 2 kropli olejku lawendowego, 2 kropli olejku z rumianu szlachetnego i 1 kropli olejku geraniowego.
3
Jeśli z bąbelków sączy się płyn wówczas należy kłaść na chore miejsce okład z 2 kropli olejku z rumianu szlachetnego, 2 kropli olejku lawendowego i 1 kropli olejku geraniowego. Olejki dodaj do 4-5 łyżek bezzapachowego płynu kosmetycznego.
4
Jeśli skóra jest bardzo sucha wówczas zrób okład z kropli olejku sandałowego, 4 kropli olejku lawendowego, 4 kropli olejku geraniowego, kropli olejku jałowcowego i 5 łyżek tłoczonego na zimno oleju roślinnego.
Jak złagodzić podrażniony nos?
Jak leczyć swędzenie skóry?
Jak leczyć pieluszkowe zapalenie skóry?
Jak leczyć odleżyny?
Wskazówki
  • Nagietek i gwiazdnica pospolita łagodzą podrażnienia skóry.
5
Codziennie pij napój składający się z równych części soku buraczanego, marchwiowego i wody.
6
Codziennie zażywaj witaminę A, witaminy z grupy B i cynku. Pomogą one złagodzić stan zapalny. W leczeniu alergicznego zapalenia skóry pomogą ci również witaminy C i E oraz flawonoidy.
7
Do chorej skóry przyłóż okład z nagietka lub gwiazdnicy pospolitej. Nagietek złagodzi stan zapalny skóry zaś gwiazdnica zmniejszy świąt.
8
Świąd złagodzą kąpiele chorej skóry w wywarze powstałym po ugotowaniu marchwi.
9
W przypadku wyprysku lub łuszczycy smaruj chorobowo zmienione miejsca papką z proszku gotu kola.
Wskazówki
 3.4/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Pryszcze, zaczerwienienia, krostki, zaskórniki objawiające się na całym ciele. Stan zapalny skóry to nic innego jak...
Jak pokonać trądzik?
Pryszcze, zaczerwienienia, krostki, zaskórniki objawiające się na całym ciele. Stan...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt