Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Zgaga i Choroba Refluksowa Przełyku > Co powinieneś wiedzieć na temat refluksu

Co powinieneś wiedzieć na temat refluksu

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Choroba refluksowa przełyku to choroba, która towarzyszy wielu ludziom podczas jedzenia. Wokół przełyku znajduje się mięsień, który jest zawsze zamknięty a otwiera się tylko po to, aby „wpuścić” jedzenie do przełyku. Zapobiega on podnoszeniu się kwasów żołądkowych, czyli refluksowi. Zapoznaj się z zaprezentowaną w niniejszym artykule dietą odpowiednią dla osób cierpiących na refluks.
1
refluks
Diety mające na celu przeciwdziałać refluksowi nie są bardzo wymagające. Pacjenci mogą jeść produkty należące do wszystkich grup żywności, z niewielkimi wyjątkami. Oto niektóre z zaleceń, dzięki którym można się pozbyć objawów refluksu:
Unikaj gumy do żucia oraz twardych słodyczy, ponieważ zwiększają one ilość połykanego przez ciebie powietrza, co wywołuje refluks.
Nie kładź się bezpośrednio po wieczornym posiłku. Unikaj jedzenia bardzo ciężkich potraw wieczorem. Sugerujemy, aby po ostatnim posiłku odczekać trzy godziny, przed położeniem się spać.
Unikaj obcisłych ubrań, schylania się oraz ćwiczenia po posiłkach.
Jedz częściej, ale mniejsze porcje.
2
refluks choroba
Jeśli masz nadwagę, postaraj się schudnąć lub przynajmniej zgubić kilka kilogramów, ponieważ otyłość zwiększa prawdopodobieństwo wystąpienia refluksu.
Unieś poduszkę, na której trzymasz głowę w nocy o 15 centymetrów.
Postaraj się ograniczyć spożycie frytek, produktów nabiałowych z pełnego mleka (a zwłaszcza samego mleka), czekolady, oliwy, papryki, śmietany oraz fast foodów.
Soki z cytrusów, kawa, herbata oraz napoje z kofeiną podrażniają przełyk (zalecamy unikanie ich).
Nie jedz zbyt dużo kwaśnych oraz ostrych potraw.
Wykonuj nieforsujące ćwiczenia godzinę lub dwie po ostatnim posiłku.
Zachowaj umiar w ilości spożywanego alkoholu. Kobiety nie powinny pić więcej niż 2 kieliszki dziennie, a mężczyźni 3. Postaraj się unikać alkoholu tak bardzo, jak to tylko możliwe.
Śpij na lewym boku, ponieważ po tej stronie właśnie znajduje się żołądek. Unikaj spania na prawym boku, na plecach oraz na brzuchu.
3
dieta na refluks
Grupy żywności zalecane przy refluksie:
Nabiał: zalecamy mleko bez laktozy, jogurt light, mleko odtłuszczone. Należy unikać mleka czekoladowego oraz pełnotłustego mleka.
Warzywa: dozwolone są wszystkie, oprócz pomidora.
Owoce: zalecamy jedzenie jabłek, melonów, truskawek, bananów, brzoskwiń oraz gruszek. Należy unikać owoców cytrusowych (winogron, ananasów, pomarańczy, grejpfrutów oraz cytryn).
Pieczywo: zalecamy pieczenie chleba z wykorzystaniem mleka z niską zawartością tłuszczu. Pieczywo z dodatkiem pełnego mleka jest zabronione.
Mięso: radzimy spożywać mięso chude, ryby, indyka oraz kurczaka. Należy trzymać się z daleka od bekonu, skórki z kurczaka, wędlin oraz tłustego mięsa.
Tłuszcze i oleje: jedzenie zawierające te elementy nie jest zalecane, zwłaszcza, jeśli chodzi o tłuszcz pochodzenia zwierzęcego.
Desery i słodycze: zalecane są tylko te zawierające mniej niż trzy gramy tłuszczu w porcji. Należy unikać czekolady i deserów zawierających duże ilości tłuszczu i oleju.
Napoje: rekomendowane są napoje bezkofeinowe, herbaty, (ale nie mięta), soki (z wyłączeniem soków z owoców cytrusowych) oraz woda. Należy unikać alkoholu, kawy, herbaty miętowej oraz napojów gazowanych.
Zupy: poleca się jedynie zupy o niskiej zawartości tłuszczu. Nie należy jeść rosołu, kremów ani zup zawierających mleko.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt