Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Depilacja i Usuwanie Włosów > Usuwanie włosów > Jak leczyć nadmierne owłosienie?

Jak leczyć nadmierne owłosienie?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (30 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 9 

W niektórych krajach nadmierne owłosienie u mężczyzn jest odzwierciedleniem ich męskości, ale wśród kobiet uważane jest za żenujący problem. W rzeczywistości wiele kobiet, które cierpi na nadmierne owłosienie boi się, że mogą zostać uznane za mężczyzn nie tylko ze względu na nadmiar włosów, ale przeważającą liczbę męskich cech, takich jak pogłębienie się głosu czy zwiększenie wielkości mięśni.

Najczęstszym przypadkiem nękającym kobiety jest owłosienie twarzy (zrośnięte brwi, zarost nad górną wargą i brodzie), a także brzucha, piersi oraz kończyn. Warto pamiętać, że anomalia te mają często podłoże genetyczne i są przekazywane z pokolenia na pokolenie. Związane są także z chorobami nadnerczy, przysadki mózgowej lub tarczycy. Podczas wymienionych wcześniej chorób organizm kobiet produkuję zbyt dużo męskich hormonów (testosteronu), co skutkuje wzrostem włosów na wymienionych wyżej częściach ciała. Przypadłość ta może dotknąć również starsze kobiety po przebytej menopauzie, ponieważ poziom hormonów żeńskich maleje.

Nadmierne owłosienie może także stać się skutkiem ubocznym po stosowaniu leków hormonalnych (steroidy anaboliczne, kortykosteroidy), ale nie jest to regułą. Najczęstszą chorobą ujawniającą się wzrostem owłosienia u kobiet jest Zespół Policystycznych Jajników. Spowodowany zazwyczaj brakiem równowagi nadnerczy i przysadki mózgowej z torbielami na jajnikach.

Większość kobiet zapadających na tą chorobę to starsze nastolatki lub kobiety do 20 roku życia, gdzie wzrost hormonalny odgrywa dużą rolę w ich młodym organizmie.

Innymi objawami oprócz nadmiernego owłosienia może być nieregularna i skąpa miesiączka lub spóźniające się okresy, trądzik, przetłuszczające się włosy, trudność w zajściu w ciążę, a w większości przypadków otyłość.

Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak zwalczyć nadmierne owłosienie.

1
sposoby na nadmierne owłosienie - krok 1

Walka z otyłością

Jednym z wielu sposobów zwalczania nadmiernego owłosienia u kobiet cierpiących na zespół policystycznych jajników jest walka z otyłością. Wraz ze spadkiem wagi ciała nadmierne owłosienie znika.

2

Rozjaśnienie owłosienia

Drugim sposobem na pozbycie się owłosienia jest jego wybielanie. Zabieg ten najczęściej stosowany jest w celu zamaskowania włosków znajdujących się nad górną wargą. Ma jednak jeden mankament. Nie jest on w 100% skuteczny u kobiet posiadających ciemniejszą skórę. Najskuteczniejszym preparatem wybielającym jest krem z nadtlenkiem wodoru dostępny w każdej aptece.

3

Krem depilujący

Osobom bardziej zdeterminowanym proponuję użyć kremu depilującego. Jednak najczęstszą wadą tej metody jest to, że może podrażniać skórę. Więc przed użyciem tego rodzaju kremu należy wykonać próbę uczuleniową. Niewielka ilość kremu rozprowadź po wewnętrznej stronie nadgarstka i obserwuj miejsce, by sprawdzić czy czasem nie jesteśmy na niego uczuleni. W sprzedaży dostępne są również kremy o nieco słabszym działaniu przeznaczone do stosowania na twarzy.

4

Leczenie laserowe

Zdecyduj się na leczenie laserowe. Ta metoda jest o wiele szybsza i zdecydowanie mniej bolesna niż elektroliza. Najlepsze efekty w leczeniu odnoszą pacjenci, którzy mają ciemny zarost i bladą skórę. Powodem tego jest fakt, że ciemny pigment pomaga przekazywać energię lasera na dno mieszka włosowego. Następnie promienie lasera niszczą błonę śluzową, co w efekcie pozwala na zahamowanie wzrostu owłosienia. Jak każda metoda leczenia ma swoje plusy i minusy. Do tych drugich na pewno należy zaliczyć cenę i brak gwarancji na długotrwały efekt. Jest to metoda która dopiero wchodzi na rynek, więc dla swojego bezpieczeństwa korzystaj z pomocy lekarza i wykwalifikowanych gabinetów kosmetycznych. Zabieg powinien być wykonany pod okiem specjalisty. Nadmierne promieniowanie lasera może poparzyć Twoją skórę. Procedura leczenia jest bardzo długa. Naświetlenie 9 cm2 skóry trwa od 1 - 2 minut w zależności od szybkości lasera. Ale nawet wtedy zabiegi muszą być wykonywane w odstępie kilku miesięcy.

Terapia laserowa jest skuteczna w 80% a u pozostałych osób pojawiający się z powrotem zarost jest rzadszy i mniej widoczny. Leczenie nie przynosi pożądanego efektu u ludzi, którzy mają czarną skórę, ponieważ pigment w skórze pochłania większą energię lasera, co powoduję bliznowacenie i odbarwienia skóry. Zabiegów nie poleca się także osobą z włosami blond, szarymi czy rudymi - brak rekcji lasera na włosy.

5

Golenie

Jeżeli nie stać Cię na drogie zbiegi pielęgnacyjne musisz zdecydować się na golenie. Dla najlepszego efektu powinnaś golić się raz na dwa dni, chociaż większość kobiet uważa, że musi to robić codziennie. Musisz także pamiętać, że z czasem zarost zrobi się bardziej gęsty i stwardnieje, a co za tym idzie będzie bardziej widoczny.

6

Depilacja woskiem

Największą wadą golenia jest fakt, że włosy coraz szybciej odrastają i jest to tylko rozwiązanie tymczasowe. W swojej domowej kuracji możesz posunąć się o krok dalej i przystąpić do woskowania, wyrywania czy cukrowania włosków. Włoski wyrywane są z mieszka włoskowego, co powoduje jego tymczasowe przejście w stan spoczynku. Przez jakiś czas będziesz miała spokój.

7

Picie mięty

Obecnie przeprowadza się badania kliniczne nad zastosowaniem mięty. Wyniki nie są jeszcze w 100% potwierdzone, gdyż eksperyment został przeprowadzony na małej liczbie kobiet. Zasugerowano jednak picie dwóch filiżanek mięty dziennie, co obniża poziom testosteronu w organizmie kobiety, a w rezultacie zmniejsza niepożądane owłosienie.

8

Elektroliza

Najlepszą metodą na długotrwałe, a nawet na całkowite pozbycie się niechcianego owłosienia jest elektroliza. Leczenie jest długotrwałe i może trwać nawet kilka lat. Jednak podobnie jak w przypadku leczenia laserem, elektroliza ma swoje wady. Jest bardzo męcząca, a przebieg leczenia zależy od wyboru wykwalifikowanego lekarza. Do elektrolizy nie można używać dwa razy tej samej igły pomimo tego, że zostanie ona wcześniej wysterylizowana. Przeciętny proces leczenia trwa od 6 do 9 miesięcy, ponieważ sesje odbywają się raz na 2, by pozwolić skórze na odbudowę. Zabieg ponadto jest bardzo kosztowny i możesz odczuwać ból.

 3.5/5 (30 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (13)

Kordian - 2016-06-23
Nadmierne owłosienie dotyczy zarówno kobiet jak i facetów sam problem mam z nadmiarem owłosienia w okolicach oczu czarny mech na badaniu krwi wyszło dwa razy większe stężenie krwinek obojętnych wiec problem jest jakby nie patrzeć organizm się broni w.dziwny sposób tylko przed czym?
mysza - 2016-06-15
Ile razy mam powtarzać ze leczenie hormonalne NIE POMAGA w walce z hirsutyzmem.Lekarze nastawieni sa na kasę zeby zarobić i leczenie nie daje skutków. Nie znam zadnej dziewczyny co by się wyleczyla z nadmiernego owlosienia. Pozostaje nam cierpliwosc i depilacja. Szkoda czasu na endokrynologow bo ich to nie interesuje zeby wyleczyc pacjentke tylko przepisuja tabletki horm i biora kasę taka prawda. No chyba ze jest taka laska co jej to pomoglo to niech sie odezwie.Pozdrawiam
iiiii - 2016-02-01
to jest problem w jedzeniu, mieso tetaz jest nafaszerowane hormonami zwlaszcza drob a ludzie ze to jedza sami pozniej maja problem z hormonami, szkodzi tez syrop glokozowo-fruktozowy ktory prawie w kazdym slodkim produkcie wystepuje, trzeba zaczac od odzywiania bo tu jest problem
mm - 2015-01-30
z tego co wiem większośc szatynek brunetek ma kilka włosów pod nosem...Ja przez kilka lat młodości miałam na ich punkcie fiśka, potem zmądrzałam i kilka razy usunęłam plastrem z woskiem, kłopot zniknął- czasem pojawia się kilka to je usuwam pensetą i koniec. To nie jest problem usuwać i po krzyku
Kobieta - 2015-01-30
Tylko idiota może napisać ze nadmierne owłosienie jest dowodem babochlopstwa ......to sa zaburzenia hormonalne które trzeba leczy wyśmiewanie się z choroby świadczy o tym ze dana osoba jest bardzo prymitywna ....żenujące......
qwerty - 2015-01-30
Elektroliza wcale nie jest kosztowna, zabieg pomiędzy 40 a 80 zł, tyle że trzeba stosować maść znieczuloającą, bo inaczej ból jest tak potworny że mogliby tak męczyć domniemanych terrorystów...
a1410 - 2015-01-30
Nadmierne owłosienie jest dowodem babochłopstwa...
iva - 2015-01-30
hm, chyba zabrakło najważniejszych i oprę się tu na swoim przykładzie.
Przede wszystkim wizyta u endokrynologa, ginekologa - trzeba znaleźć przyczynę nadmiernego owłosienia, bez tego nie ma co walczyć z problemem. I druga kwestia, jestem blondynką i faktycznie żaden laser nie działa. Natomiast przetestowałam dwie możliwości, o wiele bardziej skuteczne, o których zresztą w ogóle nie było tu mowy, a mianowicie depilacja enzymatyczna i elektroliza. Fakt, elektroliza jest bolesna - ale skuteczna. Miałam dosyć mocne owłosienie na twarzy i zostało mi już naprawdę parę włosków, które są irytujące już tylko dla mnie, bo nie rzucają się w oczy. Ale wydaje mi się, że jeszcze tylko dwa zabiegi mi zostały. Także panie, które macie problemy z nadmiernym owłosieniem polecam: leczenie + elektroliza ewentualnie depilacja enzymatyczna. Powodzenia! Bo wiem jakie to jest krępujące dla nas kobiet.
niki - 2015-01-30
A naturale owłosienie ma je każda zdrowa "osoba ludzka" tzw. meszek na całym ciele ;) kto was zainspirował święty mikołaj ze sztuczną brodą ??
zagubiona2 - 2015-01-30
Ale wam się króliki mnożą ... a jam mam meszek tylko w jednym miejscu np. pod pachami a na brzuchu nie - to wystarczy twoja mać umyć łeb czy leczyć to hormonalnie ;D
marfanka - 2011-12-29
Tylko, że aby wdrożyć taka terapię cyprodiolem trzeba iść do lekarza i porobić odpowiednie badania. Dodatkowo oba te preparaty lecza tylko łagodną postać hirsutyzmu.
Nawiasem mówiąc, nie wiem czy jakakolwiek depilacja działa na dłużej u dziewczyn borykających się z tą chorobą.
kozidupka - 2011-12-02
Nadmierne owłosienie u mężczyzn jednym się podoba, a innym nie. W krajach śródziemnomorskich takie "mocherowe klaty" to coś normalnego, zwłaszcza u włochów i greków.
Gorzej ejst natomiast kiedy nadmiernie owłosiona jest kobieta i cierpi na tzw. hirsutyzm - wówczas oprócz depilacji laserem należy wdrożyć odpowiednią terapię hormonalną, np. Diane35 lub Cyprodiolem.
marfanka - 2011-11-24
A czemu autor nie wspomniał o leczeniu hormonalnym. Przecież z tego typu problemami najlepiej zgłosić się do lekarza endokrynologa. Czasami okazuje się, że niezbędna jest terapia cyprodiolem czy diane 35.
 
Zarost na męskiej twarzy jest oznaką dojrzałości i męstwa, i o ile u mężczyzn jest jak najbardziej pożądaną cechą, o...
Jak pozbyć się owłosienia z twarzy domowymi sposobami?
Zarost na męskiej twarzy jest oznaką dojrzałości i...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt