Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Depilacja i Usuwanie Włosów > Usuwanie włosów > Jak leczyć nadmierne owłosienie?

Jak leczyć nadmierne owłosienie?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (29 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 9 

W niektórych krajach nadmierne owłosienie u mężczyzn jest odzwierciedleniem ich męskości, ale wśród kobiet uważane jest za żenujący problem. W rzeczywistości wiele kobiet, które cierpi na nadmierne owłosienie boi się, że mogą zostać uznane za mężczyzn nie tylko ze względu na nadmiar włosów, ale przeważającą liczbę męskich cech, takich jak pogłębienie się głosu czy zwiększenie wielkości mięśni.

Najczęstszym przypadkiem nękającym kobiety jest owłosienie twarzy (zrośnięte brwi, zarost nad górną wargą i brodzie), a także brzucha, piersi oraz kończyn. Warto pamiętać, że anomalia te mają często podłoże genetyczne i są przekazywane z pokolenia na pokolenie. Związane są także z chorobami nadnerczy, przysadki mózgowej lub tarczycy. Podczas wymienionych wcześniej chorób organizm kobiet produkuję zbyt dużo męskich hormonów (testosteronu), co skutkuje wzrostem włosów na wymienionych wyżej częściach ciała. Przypadłość ta może dotknąć również starsze kobiety po przebytej menopauzie, ponieważ poziom hormonów żeńskich maleje.

Nadmierne owłosienie może także stać się skutkiem ubocznym po stosowaniu leków hormonalnych (steroidy anaboliczne, kortykosteroidy), ale nie jest to regułą. Najczęstszą chorobą ujawniającą się wzrostem owłosienia u kobiet jest Zespół Policystycznych Jajników. Spowodowany zazwyczaj brakiem równowagi nadnerczy i przysadki mózgowej z torbielami na jajnikach.

Większość kobiet zapadających na tą chorobę to starsze nastolatki lub kobiety do 20 roku życia, gdzie wzrost hormonalny odgrywa dużą rolę w ich młodym organizmie.

Innymi objawami oprócz nadmiernego owłosienia może być nieregularna i skąpa miesiączka lub spóźniające się okresy, trądzik, przetłuszczające się włosy, trudność w zajściu w ciążę, a w większości przypadków otyłość.

Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak zwalczyć nadmierne owłosienie.

Przeczytaj teraz: Co to jest hirsutyzm?
 3.6/5 (29 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (10)

mm - 2015-01-30
z tego co wiem większośc szatynek brunetek ma kilka włosów pod nosem...Ja przez kilka lat młodości miałam na ich punkcie fiśka, potem zmądrzałam i kilka razy usunęłam plastrem z woskiem, kłopot zniknął- czasem pojawia się kilka to je usuwam pensetą i koniec. To nie jest problem usuwać i po krzyku
Kobieta - 2015-01-30
Tylko idiota może napisać ze nadmierne owłosienie jest dowodem babochlopstwa ......to sa zaburzenia hormonalne które trzeba leczy wyśmiewanie się z choroby świadczy o tym ze dana osoba jest bardzo prymitywna ....żenujące......
qwerty - 2015-01-30
Elektroliza wcale nie jest kosztowna, zabieg pomiędzy 40 a 80 zł, tyle że trzeba stosować maść znieczuloającą, bo inaczej ból jest tak potworny że mogliby tak męczyć domniemanych terrorystów...
a1410 - 2015-01-30
Nadmierne owłosienie jest dowodem babochłopstwa...
iva - 2015-01-30
hm, chyba zabrakło najważniejszych i oprę się tu na swoim przykładzie.
Przede wszystkim wizyta u endokrynologa, ginekologa - trzeba znaleźć przyczynę nadmiernego owłosienia, bez tego nie ma co walczyć z problemem. I druga kwestia, jestem blondynką i faktycznie żaden laser nie działa. Natomiast przetestowałam dwie możliwości, o wiele bardziej skuteczne, o których zresztą w ogóle nie było tu mowy, a mianowicie depilacja enzymatyczna i elektroliza. Fakt, elektroliza jest bolesna - ale skuteczna. Miałam dosyć mocne owłosienie na twarzy i zostało mi już naprawdę parę włosków, które są irytujące już tylko dla mnie, bo nie rzucają się w oczy. Ale wydaje mi się, że jeszcze tylko dwa zabiegi mi zostały. Także panie, które macie problemy z nadmiernym owłosieniem polecam: leczenie + elektroliza ewentualnie depilacja enzymatyczna. Powodzenia! Bo wiem jakie to jest krępujące dla nas kobiet.
niki - 2015-01-30
A naturale owłosienie ma je każda zdrowa "osoba ludzka" tzw. meszek na całym ciele ;) kto was zainspirował święty mikołaj ze sztuczną brodą ??
zagubiona2 - 2015-01-30
Ale wam się króliki mnożą ... a jam mam meszek tylko w jednym miejscu np. pod pachami a na brzuchu nie - to wystarczy twoja mać umyć łeb czy leczyć to hormonalnie ;D
marfanka - 2011-12-29
Tylko, że aby wdrożyć taka terapię cyprodiolem trzeba iść do lekarza i porobić odpowiednie badania. Dodatkowo oba te preparaty lecza tylko łagodną postać hirsutyzmu.
Nawiasem mówiąc, nie wiem czy jakakolwiek depilacja działa na dłużej u dziewczyn borykających się z tą chorobą.
kozidupka - 2011-12-02
Nadmierne owłosienie u mężczyzn jednym się podoba, a innym nie. W krajach śródziemnomorskich takie "mocherowe klaty" to coś normalnego, zwłaszcza u włochów i greków.
Gorzej ejst natomiast kiedy nadmiernie owłosiona jest kobieta i cierpi na tzw. hirsutyzm - wówczas oprócz depilacji laserem należy wdrożyć odpowiednią terapię hormonalną, np. Diane35 lub Cyprodiolem.
marfanka - 2011-11-24
A czemu autor nie wspomniał o leczeniu hormonalnym. Przecież z tego typu problemami najlepiej zgłosić się do lekarza endokrynologa. Czasami okazuje się, że niezbędna jest terapia cyprodiolem czy diane 35.
Nogi to jedna z takich partii ciała, na którą zwraca się szybko uwagę. Kobiece nogi są obiektem westchnień mężczyzn....
Jak sprawić, by nogi wyglądały pięknie?
Nogi to jedna z takich partii ciała, na którą zwraca...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Sylwia Augustyniak
  • Joanna Wójcik
  • Grażyna Strzelczyk
  • Łukasz Chojnacki
  • Mariusz Mazur
  • Janusz Liberadzki
  • Anna Maciejczyk
  • Monika Jankowiak
  • Zofia Kałużny
  • Alicja Greń
  • Patrycja Przybyłowska
pasożyt