Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Gry Komputerowe, Internetowe, Video > Gry online > Jak grać w FarmVille?

Jak grać w FarmVille?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.4/5 (27 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 9 
Na FarmVille możesz orać ziemię, sadzić i zbierać plony. W ten sposób zarabiasz pieniądze, za które możesz później rozbudować swoją farmę. Na farmie możesz również zbierać owoce ze swoich drzew oraz czerpać korzyści z hodowli zwierząt (wybieranie jajek, dojenie krów, strzyżenie owiec itp.).
1
farmville

Farmer

Możesz zmienić wygląd farmera poprzez kliknięcie na swój avatar. Wyświetli ci się panel w którym możesz modyfikować kolor skóry oraz poszczególne elementy twarzy (kształt twarzy, oczy, nos, włosy, usta, brwi i makijaż). Po zakończeniu personalizacji swojego farmera rozpoczynasz grę.

2
farmville

Chodzenie (walk)

Aby farmer zaczął iść musisz kliknąć myszką w miejsce, do którego chcesz, aby doszedł. Klikanie myszką (lewym przyciskiem) jest funkcją domyślną, która służy również do wyświetlenia się menu konkretnego obiektu (przenoszenie w inne miejsce lub sprzedaż drzew, dekoracji czy budynków) oraz do komend kontekstowych (np. kliknięcie na ziemię powoduje jej zaoranie a kliknięcie na dojrzałe plony ich zebranie).

3
farmville

Oranie (plow)

Aby zacząć orać ziemię należy kliknąć na motykę a następnie na kawałek ziemi (na którym jeszcze nic nie ma). Zaoranie każdego kawałka ziemi kosztuje 15 monet i daje ci 1 punkt doświadczenia.

4
farmville

Sadzenie (plant)

Jak już ziemia jest zaorana możesz na niej coś zasadzić poprzez kliknięcie myszką. Kliknięcie to spowoduje otwarcie się sklepu (market) w którym możesz wybrać nasiona, których chcesz użyć. Cena nasion jest zróżnicowana i zależy od poziomu, na którym się znajdujesz, oraz od czasu wzrostu. Sadzenie większości roślin daje ci 2 punkty doświadczenia, jednak nasiona roślin, które rosną poniżej 1 dnia dają tylko 1 punkt. Podczas sadzenia należy mieć na uwadze, kiedy kolejnym razem będziemy na farmie (przykładowo na noc lepiej zasadzić dynie, które rosną 8 godzin, niż truskawki - 4h).

5
farmville

Zbieranie plonów (harvest)

Plony można zbierać co 2 h (maliny) lub nawet co 4 i więcej dni (w zależności od tego, jak długo roślina wyrasta). Aby zebrać plony wystarczy kliknąć myszką na dojrzałe rośliny (warzywa, owoce, kwiaty). Zebrane plony są automatycznie sprzedawane za określoną liczbę monet. Należy uważać, aby nie zostawiać zbyt długo dojrzałych roślin ponieważ mogą przekwitnąć i stać się nieużyteczne. Plony zaczynają więdnąć po okresie równym ich rozwoju (zatem roślina której okres wzrostu trwa 1 dzień zacznie więdnąć po 2 dniach od czasu jej zasadzenia).

6
farmville

Poziomy i doświadczenie

Czynności takie jak oranie ziemi, sadzenie, pomaganie przyjaciołom (przeganianie lisów, kretów, wron z ich pola oraz użyźnianie ich gleby) oraz kupowanie przedmiotów na farmę (budynków, drzew, zwierząt) powodują przyrost punktów za doświadczenie. Każdy poziom wymaga zdobycia określonej ilości punktów doświadczenia. Po zdobyciu kolejnego poziomu farmer ma dostęp do większej ilości produktów.

7
farmville

Sklep (market)

Aby wejść do sklepu należy kliknąć na ikonkę marketu znajdującą się w menu. W markecie można nabyć wiele różnych przedmiotów:

- Nasiona

Nasiona te wykorzystywane są do sadzenia roślin na zaoranym gruncie. Im wyższy poziom tym więcej można zarobić na sadzeniu i sprzedaży plonów.

- Drzewa

Drzewa po zakupie można zasadzić gdzie się chce lub wysłać przyjaciołom w prezencie. Owoce na drzewach dojrzewają od 2 do 5 dni. Po ich zebraniu (i automatycznej sprzedaży) zaczynają rosnąć nowe owoce. Owoce na drzewach nie psują się (gdy nie są regularnie zbierane). Drzewa można sprzedawać (zarówno te zakupione jak i te, które dostało się w prezencie) od poziomu 7.

- Zwierzęta

Niektóre zwierzęta można kupić w markecie zaś inne można jedynie dostać od kogoś w prezencie. Zwierzęta można sprzedawać od poziomu 7. Tak jak nasiona i drzewa, zwierzęta również wydają swego rodzaju plony (końskie włosie, owcza wełna, kurze jajka itp.), które można zbierać codziennie lub co kilka dni (w zależności od zwierzęta).

- Budynki

Budynki służą w większości do dekoracji farmy jednak niektóre z nich są również użyteczne (do obory można wstawić krowy, do kurnika kury, do stodoły różne przedmioty itp.).

- Dekoracje

Dekoracje takie jak płotki, wozy czy krasnale ogrodowe sprawią, że farma będzie wyglądać na bardziej kompletną. Do ich zakupu wymagane jest doświadczenie.

- Powiększanie farmy (Expand Farm)

Możesz dokonać zakupu ziemi, aby powiększyć swoją farmę. Do jej powiększenia wymagane jest posiadanie sąsiadów (co najmniej 8).

8
farmville

Dawanie prezentów (gifting)

Możesz otrzymywać i wysyłać prezenty do przyjaciół. Prezentem mogą być zwierzęta, drzewa lub różne dekoracje. Pamiętaj, że im więcej prezentów wyślesz znajomym i sąsiadom tym więcej ich otrzymasz.

 4.4/5 (27 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (28)

JanekMistrz - 2014-09-16
czity tylko dalej nie rozyłać plz www.youtube.com/watch?v=wNcp0_mi88o
zanka - 2012-10-29
czy ktos wie dlaczego nie moge zapisac gry framville?utknelam na 5 poziomie i nie zapisuje mi dalej,czy ktos wie dlaczego?
majka11 - 2012-04-02
mam juz 340 level ale od 100 levela mam FV i wraz z osiagnieciem nastepnego levela nie dostaja FV-czy to jest normalne?dostalam na gwiazdke ubiegloroczna(2010!!!) 100 pare FV a na ostatnia nic!czy ktos moze mi podpowiedziec cos?
carol1 - 2012-03-26
jak usunąć hawajski wystrój ?
megisz - 2011-01-02

Dlaczego nie mogę dodać sąsiadów ?

farmville - 2010-12-24

nie można kupić jednego fv. Najmniej to 4, koszt to:

4 fv - $1.12 USD

25 fv - $5.60 USD

55 fv - $11.20 USD

115 fv - $22.40 USD

310 fv - $56.00 USD

650 fv - $112.00 USD

Można płacić PayPal lub kartą kredytową.

Ogólnie jednak odradzam płacenie za FV. Gra jest po to, aby się bawić. Jak się kupuje to nie ma już takiej zabawy i gra się szybko znudzi.

krystian229 - 2010-12-23

ile kosztuje kupienie 1 FV na farmville

farmer - 2010-10-06
przyjmę każdego na sąsiada wbirek@gmail.com
magdaMa - 2010-08-02

Konia, krowę czy kurę nie można kupić za kasę. aby je mieć trzeba je dostać od kogoś w prezencie. Nie kupuj ich za FV bo szkoda kasy!

magda - 2010-08-02

hej mam takie pytanie dlaczego nie mogę kupić ani konia ani krowy czy kury za monety tylko muszę za FV banknoty? jestem na 27 poziomie i nie wiem czemu moi sąsiedzi są np. na 17 i juz maja te zwierzątka a ja nie mogę proszę o odpowiedz.

Bella - 2010-06-15

Do halina:

ZAKŁADKI FARMVILLE I YOVILLE NA STRONIE GŁÓWNEJ FACEBOOKA

Wejdź na FarmVille (wpisz w wyszukiwarkę na górze FarmVille - po wpisaniu pierwszych liter powinna ci się od razu wyświetlić; kliknij). Jak już będzie ci się ładować farma (lub będzie już załadowana) to nad farmą będziesz mieć taki pasek pokazujący twoje procentowe zaangażowanie w grę czy coś takiego. W step 3 jest "Find your way back" a pod spodem przycisk "Add Bookmark". Kliknij na niego. Od tej pory ikonka FarmVille będzie się wyświetlać na stronie głównej facebooka.

Wejdź na YoVille (wpisz w wyszukiwarkę na górze "YoVille". Jak już zacznie ci się ładować YoVille to na górze strony (u mnie na żółtym tle) powinnaś mieć banerek Bookmark (obok niego jest napisane "Are you missing some bookmarks? Get back to YoVille, Fast". Kliknij na niego - od tej pory będziesz mieć zakładkę YoVille na stronie głównej Facebooka.

halina - 2010-06-15
Nie mogę wejść na swoją farmę zginęły znaczki kukurydzy i Y do you ville.W żaden sposób nie można edytować tych zakładek Proszę o pomoc
annaantonina - 2010-06-14
czy jest jakiś sposób na odbiór prezentów masowo, czy trzeba kazdy kolejno klikać??
nika - 2010-05-24
szukam znajomych sylvia2@amorki.pl
Klaudek - 2010-05-07
Do wisienka: ostatnio często robią coś przy FarmVille także często niektóre opcje nie działają. Trzeba chwilkę poczekać. Prezentów czasami nie można odebrać jeśli bardzo długo czekały na "odbiór" - jednak muszą tak poleżeć chyba tydzień. Po dniu czy dwóch nie powinno być problemu. Co do psa - nie zdążyłem go nakarmić i mi zabrali. Teraz chcą 2FV za wykupienie go. Żenada trochę.
peterjeden - 2010-05-07
zapraszam wszystkich chętnych którzy chcą być w moim sąsiedztwie ... pozdrawiam serdecznie peterjeden@o2.pl
dziunia - 2010-05-03
Potrzebuje wiecej sąsiadów w grze farmvill, może ktoś będzie w tej samej sytuacji to proszę o kontakt.Z góry dziękuję. Anna Łajewska.
wisienka - 2010-04-23
A ja nie wiem czemu, nie mogę nic sprzedać, ani nie mogę odebrać wszystkich prezentów. Ponadto nie mogę kupic pieska za 5000, mimo iż spełniam warunki.... tak mi się przynajmniej wydaje. Czy mam coś zablokowane??
wika - 2010-04-03
jak się zajerestrować??
anonim xD - 2010-03-30
a jak mam dodac kogos do przyjaciol ??
Imre - 2010-03-18

Jednej osobie można wysyłać jeden prezent dziennie, jednak wcześniej było możliwe wysyłanie co 8 godzin (niektórzy piszą nawet że co 4).

Alibi - 2010-03-17
Chciałbym się dowiedzieć co ile moge wysłać prezent tej samej osobie.!
farmville - 2010-02-25
Dolarów tam nie otrzymujemy. Za dolary można wykupić ewentualnie pieniądze Coins albo FV. FV to pieniądze Farm Ville, za które możemy kupić wiele rzeczy normalnie niedostępnych.

FV zarobić można tylko poprzez przejście na następny poziom. 1 poziom = 1 FV. Nie da się ich inaczej zarobić - chyba, że kupimy je za prawdziwe pieniądze.
bauttosai - 2010-02-25
za co otrzymujemy dolary ??
farmville - 2010-02-15
Farmę można rozbudowywać wyłącznie etapami. Oznacza to, że nie można od razu rozbudować jej do rozmiaru 24x24 - nawet jeśli masz wystarczającą ilość sąsiadów i pieniędzy. Musisz rozbudowywać po kolei - najpierw 14x14, potem 16x16 itd. Oczywiście to przykra wiadomość - takie stopniowe powiększanie kosztuje dość sporo.
michu - 2010-02-12
chce rozbudowac farme, pisze ze nie mam homested, co mam zrobic?
farmville - 2010-02-12
Zablokowane prezenty na FarmVille (LOCKED)

Darmowe prezenty (free gifts) są zablokowane - oznacza to, że nie osiągnęliśmy jeszcze odpowiedniego poziomu, aby je wysłać. Za każdym razem, gry przechodzimy na wyższy poziom, mamy możliwość wysłania coraz to lepszych prezentów.

Prezenty na samym dole tabeli (FarmVille.com Exclusive) można wysłać tylko i wyłącznie ze strony oficjalnej FarmVille (http://www.farmville.com/gifts.php?ref=tab). Jednakże, niektóre z nich mogą być również zablokowane na niższych poziomach.
oska :P - 2010-02-12
ejjjjj czemu mi pisze LOCKED przy niektórych prezentach ?
Jeśli ktoś spamuje Twój profil lub sprawia i jakiekolwiek inne problemy, możesz zablokować profil tej osoby, aby nie...
Jak zablokować kogoś na Facebooku?
Jeśli ktoś spamuje Twój profil lub sprawia i jakiekolwiek...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt