Tutaj jesteś: Sport i Fitness > Fitness > Trening Siłowy > Jak leczyć naciągnięty mięsień?

Jak leczyć naciągnięty mięsień?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.4/5 (147 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 7 
Naciągnięcie mięśnia może być bardzo bolesne. Dolegliwość ta może dać się nam we znaki nawet podczas wykonywania podstawowych czynności. Dzieje się tak wówczas, gdy nadmiernie chcemy wykorzystać nasze mięśnie i zbytnio je naciągamy. Może to prowadzić do znacznie poważniejszych powikłań. Najskuteczniejsze leczenie to przyjmowanie ibuprofenu i naprzemienne, ciepłe i zimne okłady. Poniżej znajdziesz dokładniejsze wskazówki.
Przeczytaj teraz: Jak leczyć ganglion?
 4.4/5 (147 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (10)

ilonafilon - 2016-02-04
Nadciągnięty mięsień to chyba jedna z najczęstszych kontuzji. Należy też do kategorii tych najbardziej uciążliwych. W ostatnim czasie doszło do sytuacji, że nadciągnęłam mięsień podczas ćwiczeń indoor walking. Nie powinno do tego dojść. Ograniczyłam ćwiczenia przez tydzień, aby wszystko wróciło do normy. Nie nadwyrężałam nogi, ale po tygodniu nadal odczuwam lekki ból. Mam nadzieję, że mi się nic nie odnowi i że w końcu będę mogła powrócić do normalnego trybu ćwiczeń. Przerwa jest dobra, ale na kilka dni, a nie ponad tydzień.
Marcin - 2014-01-14
Czy smarowanie FAstum żel to dobry pomysł?
MartaFor - 2013-10-31
Naciągnęłam mięsień uda bo marszobiegu 20km, nie wiedziałam że to tak cholernie będzie bolało. Iść nie mogę, no nie daje rady chodzić prawie, silny ból mi dokucza... starałam się nie zwracać na to uwagi ale naprawdę boli ;o
Spróbuje zastosować w/w pomysły :)
tomek - 2013-09-12
wczoraj na trreningu ( trenuję piłkę nożną ) naciągnąłem mięsień. Ból jest jeszcze znośny, ale chciałbym żeby mięsień doszedł jak najszybciej do sprawność, gdyż zależy mi na treningach. Ktoś da jakieś rady? :)
emka - 2013-03-15
dołożę swoje dwa grosze w tej bardzo bolesnej sprawie.
Z naderwanym mięśniem dwugłowym uda (prawego) walczyłam od polowy lutego. Bol nieprzeciętny, trudności przy wykonywaniu jakiekolwiek czynności (siedzenie, stanie, leżenie, siadanie, wstawanie). jednym słowem koszmar. Szukałam w necie informacji na temat tego jak postępować i dlatego pisze, bo może sie to komuś po prostu przydać. W pierwszej fazie faktycznie , w miarę możliwości należny unikać przeciążenia nogi. Ja niestety musiałam codziennie chodzić do pracy co było bardzo dokuczliwe. ale cóż taki los. Kolejna rzecz to zimne okłady, do tego przyda się i kawałek schabowego z zamrażalki lub dostępne żele, które rzeczywiście przynoszą ulgę. Ważne jest, żeby tez obserwować nogę, bo gdy dochodzi do tego wyraźna i nieschodząca przez dłuższy czas opuchlizna to może sie jednak okazać, ze to cos więcej niż naciągniecie mięśnia. W tym przypadku sa bowiem 3 rodzaje urazu - naciągniecie, naderwanie i zerwanie. Kazda z nich wiąże sie ze wzrostem bólu. zerwanie podobno jest porownywale do bolu porodowego. u mnie bylo to naderwanie, konsultowałam sie ze znajoma fizjoterapeutka, ktora zaleciła mi, żeby w miarę możliwości po kilku dniach zacząć sie rozciągać. W moim przypadku rozciąganie zaczęłam po 3 tygodniach, wcześniej podejmowałam proby (nieskuteczne). Moja rada - należny uważać na łydkę i druga nogę. Jeżeli się kuleje, chodzi w nienaturalny sposób przez dłuższy czas, to można sobie załatwić dodatkowa atrakcje, a tego nie chcemy. Do lekarza się nie udałam, gdyż mój rodzinny jest cienki w te klocki, szkoda czasu. Poza tym, można tez zrobić usg, co da obraz uszkodzenia miesnia. Maście - ja używałam Trymolu. Dobre sa maści chlodzace. Na taki uraz faktycznie nie ma leku, chyba ze liczą sie leki przeciwbólowe, których sobie nie żałowałam. Moge jeszcze dodać, ze jestem osoba aktywna, biegam, jeżdżę na rowerze itp jednak ten rodzaj kontuzji dopada nie tylko aktywnych, poza tym możne sie przydarzyć np. gdy wysiadamy z autobusu czy tez wstaniemy. U mnie nie miało to związku ze sportem ale z ... wieszaniem pieruńskich firanek. tyle ode mnie. Wytrwałości i cierpliwości! wiosna niedaleko, wiec mam nadzieje, ze juz niedługo nie będę kaleka. pozdr.
romi - 2013-01-23
Ahahahaha, Dymek to mnie rozśmieszyłeś teraz... Wczoraj grałeś i naciągnąłeś ale jakimś cudem boli już od tygodnia ;D
Dymek - 2012-06-26
Powiem wam tyle że wczoraj grałem w piłkę nożnom i kopnełem tak mocno że asz mięśieni mi sie naciągnoł boli mnie już tak od tygodnia nieweim co mam robić robie okłady biore tabletki Prosze o porady na e-mail Makajon76@wp.pl
annqq - 2012-04-03
Hm powiem Wam, że ja na ogólne bóle mięśni (bolą mnie czasami na zmianę pogody lub po wysiłku fizycznym) stosowałam sól jodowo-bromową salco. Na 100 l wody wsypywałam 2-3 opakowania soli i kilkudniowym stosowaniu ból przechodził. Jednakże nie miałam wtedy naciągniętego mięśnia, ale takie kąpiele przecież nie zaszkodzą. :)) Pozdrawiam ciepło
matek05 - 2011-10-21
dzisiaj mi sie zdaje ze naderwalem miesien na wf
gdy chcialem kopnac w pilke to mocno koplem w buta kolegi i teraz mam bol
Luki - 2010-08-10
Zanim pójdzie się do lekarza można używać takich żeli jak Fastum, Ketoprom, Voltaren, Veral itp.
Nie potrzebujesz żadnego wymyślnego wyposażenia siłowni, aby móc ćwiczyć całe swoje ciało. Możesz wykonać niemal każde...
Jak ćwiczyć hantlami?
Nie potrzebujesz żadnego wymyślnego wyposażenia siłowni, aby móc ćwiczyć całe...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.
pasożyt