Tutaj jesteś: Sport i Fitness > Sporty Ekstremalne > Snowboard > Jak leczyć naderwany mięsień?

Jak leczyć naderwany mięsień?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (60 ocen)
Oceń 

Naderwanie mięśni, znane także jako naciągnięcie, występuje wówczas, gdy mięsień jest zbytnio rozciągnięty. Kontuzja ta wiąże się z wielkim cierpieniem i długotrwałym bólem.

Wyróżniamy 3 stopnie naderwania mięśni:

1. Łagodna dolegliwość często nie ograniczająca naszej sprawności,  ból przechodzi bardzo szybko.
2. Umiarkowany dyskomfort uniemożliwiający wykonywanie skomplikowanych działań ruchowych. Może objawiać się także umiarkowanym obrzękiem i zasinieniem skóry.
3. Ciężkie obrażenia, które mogą powodować znaczny ból, objawiający się częstym skurczem mięśni i obrzękiem, a nawet licznymi siniakami.

Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak leczyć naderwany mięsień.

1
Zalecany jest odpoczynek we wczesnej fazie odbudowy mięśnia, trwający od 1 - 5 dni w zależności od stopnia nabytego urazu. Uruchomienie zazwyczaj nie jest konieczne i może być potencjalnie szkodliwe. Dlatego też przed podjęciem jakichkolwiek działań musisz zasięgnąć opinii specjalisty, by uniknąć zesztywnienia mięśni.
2
Stosowanie okładów z lodu pozwala na zmniejszenie obrzęku, krwawienia i bólu. Po zastosowaniu kuracji lodowej powinniśmy delikatnie i z czuciem rozpocząć rozciąganie mięśni. Zabieg ten możemy powtarzać bardzo często, ale nie powinien on trwać dłużej, niż 15 minut.
3
Stosowanie leków przeciwzapalnych i przeciwbólowych zmniejszy obrzęk i złagodzi bolesne dolegliwości. Musimy jednak pamiętać o tym, że leki te mają niepożądane skutki uboczne i na ich zażywanie potrzebujemy zgody lekarza.
4
Dzięki ćwiczeniom rehabilitacyjnym szybko odzyskamy dawną sprawność fizyczną. Ćwiczenia pozwolą nam na regenerację i wzmocnienie mięśni. Mięśnie staną się silniejsze i bardziej elastyczne.
Jak leczyć siniaki?
Jak leczyć wodę w kolanie?
Jak leczyć ganglion?
Jak ustawić wiązania snowboardowe?
strona 1 z 2następna >
 3.8/5 (60 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

agnieszkawawa - 2015-03-03
Najlepsze są maści o charakterze "chłodzącym" z mentolem lub eukaliptusem. Przynoszą ulgę na zdecydowanie dłużej niż inne maści. Wybór na rynku jest dość spory od Fastumu, po Voltaren. Ja jednak zawsze stawiam na bardziej naturalne preparaty, jak Arcalen , czy mający bardzo dobre proporcje skuteczności do ceny MyVen Sport Plus.
cyc - 2011-01-30
bardzo pomocne i rozsadnie wyjasnione

Ciekawe porady

Jak sadzić magnolie?

Stłuczenie kolana jest bardzo bolesne. Mimo, że złamanie kości nie występuje w tego typu urazie, często prowadzi do...
Jak leczyć stłuczone kolano?
Stłuczenie kolana jest bardzo bolesne. Mimo, że złamanie kości nie występuje w tego...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub