Tutaj jesteś: Sport i Fitness > Sporty Ekstremalne > Snowboard > Jak leczyć naderwany mięsień?

Jak leczyć naderwany mięsień?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (70 ocen)
Oceń 
Udostępnij

Naderwanie mięśni, znane także jako naciągnięcie, występuje wówczas, gdy mięsień jest zbytnio rozciągnięty. Kontuzja ta wiąże się z wielkim cierpieniem i długotrwałym bólem.

 

Wyróżniamy 3 stopnie naderwania mięśni:

 

1. Łagodna dolegliwość często nie ograniczająca naszej sprawności,  ból przechodzi bardzo szybko.
2. Umiarkowany dyskomfort uniemożliwiający wykonywanie skomplikowanych działań ruchowych. Może objawiać się także umiarkowanym obrzękiem i zasinieniem skóry.
3. Ciężkie obrażenia, które mogą powodować znaczny ból, objawiający się częstym skurczem mięśni i obrzękiem, a nawet licznymi siniakami.

 

Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak leczyć naderwany mięsień.

1
Zalecany jest odpoczynek we wczesnej fazie odbudowy mięśnia, trwający od 1 - 5 dni w zależności od stopnia nabytego urazu. Uruchomienie zazwyczaj nie jest konieczne i może być potencjalnie szkodliwe. Dlatego też przed podjęciem jakichkolwiek działań musisz zasięgnąć opinii specjalisty, by uniknąć zesztywnienia mięśni.
2
Stosowanie okładów z lodu pozwala na zmniejszenie obrzęku, krwawienia i bólu. Po zastosowaniu kuracji lodowej powinniśmy delikatnie i z czuciem rozpocząć rozciąganie mięśni. Zabieg ten możemy powtarzać bardzo często, ale nie powinien on trwać dłużej, niż 15 minut.
3
Stosowanie leków przeciwzapalnych i przeciwbólowych zmniejszy obrzęk i złagodzi bolesne dolegliwości. Musimy jednak pamiętać o tym, że leki te mają niepożądane skutki uboczne i na ich zażywanie potrzebujemy zgody lekarza.
4
Dzięki ćwiczeniom rehabilitacyjnym szybko odzyskamy dawną sprawność fizyczną. Ćwiczenia pozwolą nam na regenerację i wzmocnienie mięśni. Mięśnie staną się silniejsze i bardziej elastyczne.
Jak leczyć ganglion?
Jak leczyć stłuczone kolano?
Jak zabandażować kostkę?
Jak leczyć wodę w kolanie?
5
Po urazie mięśni ważne jest, aby przed przystąpieniem do ponownego wysiłku sportowego w pełni odzyskać siły. Jeśli mięśnie nie będą mocne, możesz ponownie doznać kontuzji. Mocniejsze mięśnie to mniejsze prawdopodobieństwo kontuzji.
6
Wpływ ciepła. Najnowsze badania wykazały, że temperatura może mieć wpływ na sztywność mięśni. Jeśli będziemy utrzymywać wysoką temperaturę ciała i mięśni, ryzyko wystąpienia kontuzji ulegnie znacznemu zmniejszeniu.
7
Unikaj przemęczenia mięśni. Daj im czas na odpoczynek i odbudowę. Zmęczone mięśnie są bardziej podatne na urazy. Szczególną ostrożność powinni zachować sportowcy, zwłaszcza gdy czują, że ich mięśnie są już zmęczone.
8
Przed rozpoczęciem działań, które mogłyby narazić Cię na jakąkolwiek kontuzję, nie zapomnij o kilkuminutowej rozgrzewce lub ćwiczeniach profilaktycznych. Twoje mięśnie samoczynnie się rozluźnią, co zapobiegnie ich naderwaniu i towarzyszącemu temu bólowi. Zmniejszy to możliwość ponownego zerwania lub naciągnięcia mięśni.
 3.7/5 (70 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Nie będzie widoczny na stronie
 
cyc - 2011-01-30
bardzo pomocne i rozsadnie wyjasnione
Problem wypadania włosów dotyka wiele osób w różnym wieku. Brak witamin, silny stres, niska jakość kosmetyków do włosów...
Newsletter - Bądź na bieżąco Codziennie nowa porada w twojej skrzynce
 
Wbrew pozorom stłuczenie kości ogonowej jest dość powszechną dolegliwością. Przyczyn może być wiele, jednak główną...
Jak leczyć stłuczenie kości ogonowej?
Wbrew pozorom stłuczenie kości ogonowej jest dość...
Logowanie   Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się
E-mail

Hasło

   
  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook


lub
Zapomniałeś hasła - kliknij tutaj
Zarejestruj się za darmo   
Czym są Tipy.pl? Co chcesz zrobić? Zmotywować się do pracy? Zrobić samolot z papieru? Zareklamować się w Internecie? Tipy.pl to miejsce, gdzie możesz znaleźć porady i wskazówki na każdy temat.
E-mail

Hasło

Powtórz hasło


   Akceptuje regulamin *wyrażam zgodę na świadczenie usługi, przyjmuję do wiadomości, że jednocześnie tracę prawo do odstąpienia od Umowy.
   Wyrażam zgodę na otrzymywanie od GRUPA INTERIA.PL Sp. z o.o. sp. k.| z siedzibą w Krakowie, Os. Teatralne 9A, 31-946 Kraków |Sąd Rejonowy dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS – 416593| NIP – 5272644300 |za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej informacji handlowych w rozumieniu art. 2 pkt 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r., nr 144, poz. 1204, z późn. zm.). Do korespondencji powyżej wskazuję m. in. podany przeze mnie w formularzu i należący do mnie adres e-mail.
Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook


lub
Usługę świadczy

GRUPA INTERIA.PL Sp. z o.o. sp. k.

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie
XI Wydział Krajowego Rejestru Sądowego

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10
E-mail: tipy@firma.interia.pl
Adres: Os. Teatralne 9A, 31-946 Kraków

KRS 0000416593    NIP 5272644300    REGON 142734048
Nie jestem pasożytem, nie blokuje reklam
pasożyt
Proszę wyłącz Adblock-a, jeśli chcesz zobaczyć treść artykułu.