Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Publiczne i Bezpieczeństwo > Medyczne Badania Naukowe > Błędy, przez które wyglądamy starzej

Błędy, przez które wyglądamy starzej

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
W dzisiejszych czasach wygląd jest niezwykle ważnym elementem naszego życia. Dbamy o niego i za wszelką cenę staramy się zatrzymać upływający czas. Nie chcemy widzieć na twarzy kolejnych zmarszczek lub siwych włosów. Istnieje jednak szereg błędów przez które wyglądamy starzej. Większość z nich możemy popełniać nieświadomie. Jeżeli zależy ci na młodym wyglądzie, przeczytaj koniecznie poniższe błędy i staraj się ich unikać.
1
bieganie
Więcej pracuj
Oczywiście nie jest tu mowa o pracy zarobkowej. Kiedyś kobiety musiały przygotowywać posiłki od podstaw, następnie po zjedzeniu posprzątać cały bałagan. Dziś wszystkie te czynności robione są na skróty. I o ile jest to dobre dla nas, bo wkładamy mniej wysiłku w posiłki i zaoszczędzamy sporo czasu, to dla naszego wyglądu nie ma to żadnych pozytywnych korzyści. Korzystając z gotowych posiłków, nie zmywając naczyń ręcznie bo przecież mamy zmywarkę lub całkowicie rezygnując z posiłków w domu na rzecz restauracji, odkładamy zbędne kalorie, które kiedyś spalilibyśmy w trakcie przygotowywania posiłków. Jeżeli twój tryb życia wygląda właśnie w ten sposób, to dostarcz swojemu organizmowi dodatkową dawkę ruchu. Wybierz się na wieczorny spacer lub zacznij biegać. Dobrym rozwiązaniem będzie również nordic walking, ponieważ pobudza do ruchu wszystkie mięśnie.
2
prostuj się
Prostuj się
Na co dzień nie zdajesz sobie sprawy z tego, że w ciągu dnia garbisz się. Zazwyczaj związane jest to z siedzącą pracą, szczególnie przy komputerze. Skutkiem garbienia się jest ból szyi, pleców i barków. Utrzymywanie wyprostowanej sylwetki pomoże we wszystkich tych dolegliwościach, a dodatkowo sprawi, że będziesz wyglądać młodziej. Jak? Wyprostowane sylwetki kojarzą nam się z młodością, energią i wigorem, Jeżeli patrzymy na kogoś zgarbionego, wydaje nam się, że jest starym, zmęczonym człowiekiem. Pilnuj się wiec zawsze, aby mieć wyprostowaną sylwetkę i pokazać światu swoją młodość.

Jedz produkty sezonowe wyłącznie w sezonie
Rozwój technologii i przemysłu sprawił, że praktycznie przez cały rok mamy dostęp do wszystkich produktów, nawet tych sezonowych. Czy są one jednak tak samo zdrowe jak w sezonie? Prawda może być dla niektórych szokująca. Weźmy na przykład truskawki. W sezonie dojrzewają na polach w słońcu, są pełne witamin i substancji odżywczych i przeciwutleniaczy. Jednak ich dostępność w dużych sklepach nie kończy się wraz z końcem sezonu.
Produkty które są dostępne przez cały rok nie mają jednak zbyt wiele wspólnego z pysznymi, prawdziwymi truskawkami. Zazwyczaj są one hodowane sztucznie, w szklarniach, z dodatkiem mnóstwa nawozów, pestycydów i całą masą innych substancji. Dotyczy to nie tylko truskawek, ale wszystkich produktów sezonowych. Toksyny obecne w takich owocach odkładają się w naszym organizmie i przyspieszają procesy starzenia, a także mogą powodować poważne choroby. Jeżeli zależy ci więc na zdrowiu i młodym wyglądzie, zrezygnuj z produktów sezonowych po sezonie.
3
spotkania
Kontaktuj się z ludźmi
Kontakt z innymi ludźmi jest niezwykle ważny dla prawidłowego rozwoju i higieny psychicznej. Osoby które nie mają kontaktu z drugim człowiekiem szybciej popadają w depresję i stany lękowe. Zadbaj wiec o kontakt z innymi ludźmi. Nie mówimy tu o pisaniu SMS-ów, czy rozmowach telefonicznych. Kontakt przez aplikacje internetowe również nie daje prawidłowych efektów. Powinniśmy spotykać się z prawdziwymi ludźmi w prawdziwym świecie. W ten sposób nie będziemy narażeni na samotność, depresję i wszystkie związane z tym niedogodności.

Nie opalaj się
Opalanie może jest modne, ale nie jest zdrowe dla naszej skóry. Duża dawka promieniowania może uszkodzić naszą skórę, powodować zmarszczki, przesuszenie, poparzenia, a nawet raka. Unikaj więc kąpieli słonecznych, a zawsze wystawiając się na ekspozycję słoneczną używaj kremów z wysokim filtrem.
Bardziej niebezpieczne od kąpieli słonecznych są solaria. Emitują one około 12 razy więcej promieniowania, niż pochłaniamy podczas opalania na słońcu. I może w solarium spędzamy mniej czasu, ale regularne wizyty sprawią, że nasza skóra zostanie uszkodzona, widoczne będą liczne zmarszczki, nie wspominając już o poparzeniach i wysokim prawdopodobieństwie raka skóry. Zrezygnuj więc z opalania, bo teraz zdrowie jest w modzie, a nie opalona skóra. Jeżeli koniecznie chcesz osiągnąć wygląd jak po wakacjach w tropikach, użyj samoopalacza.
4
stres w pracy
Unikaj stresu
Stres towarzyszy nam każdego dnia. Czy to stres związany z pracą, życiem osobistym czy problemy rodzinne. Staraj się unikać stresowych sytuacji, gdyż powodują one problemy z cerą, zaburzenia apetytu, problemy ze snem. Wszystko to odbija się na naszej skórze. Staje się ona szara, zmęczona i pełna zmarszczek. Znajdź sposób na obniżenie poziomu stresu i wyciszenie się. Joga, medytacja, sport czy zwykły spacer mogą zdziałać tu cuda.

Ruszaj się
Nie utknij za biurkiem. Większość z nas ma pracę siedzącą. Jest ona o wiele mniej męcząca niż praca fizyczna, ale niesie ze sobą pewne niebezpieczeństwa. Jeżeli spędzamy zbyt dużo czasu w pozycji siedzącej to, po pierwsze możemy spodziewać się problemów z kręgosłupem, a po drugie z pewnością przybierzemy na wadze. Rób więc przerwy w pracy i po każdej przepracowanej godzinie poruszaj się choć przez chwilę. Przyniesie to ulgę twojemu kręgosłupowi. Nie zapominaj o wieczornej dawce ruchu. Po całym dniu spędzonym za biurkiem wybierz się na spacer, basen lub pobiegać.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Nikt nie chce się zestarzeć. Chcielibyśmy, aby nasza uroda i młode ciało pozostało z nami na zawsze, abyśmy zawsze...
Do czego posuwają się ci, którzy chcą zatrzymać czas?
Nikt nie chce się zestarzeć. Chcielibyśmy, aby nasza...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt