Tutaj jesteś: Zdrowie > Medycyna Alternatywna > Alternatywne Remedia > Jakie właściwości lecznicze posiada geranium?

Jakie właściwości lecznicze posiada geranium?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Pelargonia, geranium to roślina, która wcześniej była uznawana za kwiat arystokracji. Jej wspaniałe bujne kwiaty i jasny kolor są ozdobą każdego domu. Geranium to nie tylko piękny kwiat. Jej właściwości lecznicze są nie do przeceniania. Przeczytaj nasz artykuł, a dowiesz się jakie właściwości posiada ta mało wymagająca roślina.
1
geranium lecznicze właściwości
W liściach geranium znajdziemy olejek eteryczny, który zawiera geraniol, pinen oraz cytronelol. Znajdziemy również w nich flawonoidy, przeciwutleniacze, która działają przeciwrakowo, przeciwwirusowo, przeciwzapalnie i antyalergicznie. Olejek z geranium stosuje się w masażu. Zabija on gronkowce i paciorkowce. Poza tym olejek stosuje się w przeziębianiach, katarze, kaszlu, stanach zapalnych zatok i grypach.
2
geranium na przeziębienie
Do leczenia kaszlu należy, 25g liści pelargonii gotować w litrze wody i takim naparem płukać gardło. Ponadto sok z liści można zakropić do nosa, aby pozbyć się przeziębienia. Przykładając liście pelargonii do nadgarstka, można znormalizować ciśnienie krwi.
3
pelargonia właściwości
Geranium można stosować w infekcjach skóry, trądziku, egzemie, opryszczce. Stosując 10 minutowe inhalacje z olejku z geranium można obniżyć ciśnienie oraz wykonana wieczorem działa nasennie. Sokiem z geranium można leczyć zaćmę we wczesnych stadiach.
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Ziele to potocznie zwane anginką warto mieć na parapecie. Jest łatwe w uprawie i ma wiele prozdrowotnych właściwości. I...
Geranium - właściwości i zastosowanie
Ziele to potocznie zwane anginką warto mieć na parapecie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt