Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Układu Pokarmowego > Jak leczyć nadkwasotę żołądka?

Jak leczyć nadkwasotę żołądka?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.2/5 (399 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 9 
Wiele osób podejmuję terapię lekową w celu szybkiego zobojętnienia nadkwaśności żołądka, ale dla większości ludzi, prawidłowe odżywianie jest najlepszym rozwiązaniem w pokonaniu dolegliwości żołądkowych. Przypadłość ta polega na cofaniu się kwasów żołądkowych do przełyku wywołując ból. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak zapobiec nadkwasocie.
1
nadkwasota żołądka - krok 1
Przede wszystkim staraj się jeść często, ale w mniejszych ilościach. Jest to lepsze rozwiązanie niż 3 posiłki dziennie do syta. Małe porcję zmniejszą obciążenie pracy żołądka, ponieważ ten wytwarza mniejsze ilości kwasu solnego potrzebnego do trawienia. Upewnij się, czy Twoje posiłki zapewniają ci dzienna dawkę węglowodanów potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Podczas diety najczęściej stosowanymi produktami są: ryż, pieczywo, makaron. Każdy z nich wiąże (zmniejsza) nadmiar kwasu żołądkowego i jest łatwo przyswajalny.
2
nadkwasota żołądka - krok 2
Unikaj tłustych potraw, takich jak dania z fast foodu. Żywność, która jest wysoko nasycona tłuszczami pozostaje dłużej w żołądku, ponieważ potrzebuje więcej czasu, by zostać strawiona. A co za tym idzie, potrzebna jest większa ilość kwasu solnego.
3
nadkwasota żołądka - krok 3
Pamiętaj o tym, by się nie przejadać. Nadmiar jedzenia pobudzi żołądek do intensywniejszej pracy i może wywołać nadkwasotę. Unikaj także lub ogranicz spożycie alkoholu. Pamiętaj o zachowaniu pozycji pionowej przez około 45 min po spożyciu posiłku. Kiedy jednak nadkwasota da się we znaki gdy leżysz, spróbuj kilkakrotnie unieść głowę z łóżka na około 6- 8 cm.
4
nadkwasota żołądka - krok 4
Wiele osób pije mleko przed snem w celu neutralizacji kwasu żołądkowego. Czynność ta jest błędem i przeważnie często kończy się nadkwasotą podczas snu. Picie mleka po posiłku potęguje jeszcze bardziej wydzielanie kwasu żołądkowego. Najlepszym rozwiązaniem dla pozbycia się tej przykrej dolegliwości, jest wprowadzenie diety w swoje życie. Pamiętajmy również o spożyciu kolacji na jakiś czas przed snem. Zapewni Ci to spokojnie przespaną noc.
5
nadkwasota żołądka - krok 5
Błędnym stwierdzeniem jest również fakt, że nadkwasotę żołądka powodują owoce cytrusowe, pikantna żywność czy kawa. Nie musimy ich unikać. Każde jedzenie w zależności od przygotowania może powodować nadkwasotę jeżeli jest pochłaniane w nadmiernych ilościach. Naukowcy z uniwersytetu Stanford stwierdzili, że tylko dwie zmiany zachowań mogą zmniejszyć objawy nadmiary kwasu żołądkowego - jedzenie w mniejszych ilościach i podnoszenie głowy podczas snu.
6
nadkwasota żołądka - krok 6
Nie myśl, że napoje tylko szybko przepływają przez żołądek bez wpływu na wydzielanie kwasu. Może to zaskakujące, ale wiele napojów takich jak piwo, wino czy wódka stymuluje produkcję kwasu solnego. Najgorsze w swych skutkach jest piwo, które w ciągu godziny może podwoić ilość kwasu w żołądku.
7
nadkwasota żołądka - krok 7
Wypróbuj także naturalne suplementy diety (mastika, olejek z oregano) oraz środki z apteki. Leki zobojętniające nadmiar kwasów żołądkowych są tanie i łatwo dostępne. Leki te neutralizują kwasy w żołądku, przez co zmniejszają dyskomfort w przełyku. Naturalne środki mogą wpływać na zmniejszenie produkcji kwasów, co również jest pomocne w leczeniu nadkwasoty. Zanim jednak sięgniesz po tego typu leki, skonsultuj się z lekarzem lub poproś o pomoc farmaceutę.
8
nadkwasota żołądka - krok 8
Możesz sięgnąć również po silniejsze leki, zmniejszające sekrecje kwasów żołądkowych. Udaj się więc do lekarza i powiedz o swoim problemie. Po wykonaniu niezbędnych badań, otrzymasz mocniejsze leki na receptę.
 3.2/5 (399 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (36)

loko - 2016-04-20
Miałem reflux i jeden człowiek powiedział zeby spac wysoko wiec spałem przez pół roku i pozbyłem sie zgagi i refluksu ale tez na czczo piłem sok z cytryny z woda tez mi pomogło
Markrak - 2015-11-12
Nie szukajcie daleko - wszystkie ugaszacze z apteki dzialaly w moim przpadku tyko chwilowo.
Postanowilem udac sie do "zrodel" kupilem cala zgrzewke wody mineralnej ZUBER i po tygodniu moglem zapomniec o nadkwasocie. Zuber smakuje wstretnie ale efekty wspaniale (na poczatek proponuje mieszac z woda).
Pozdrawiam
Sam - 2015-08-10
Kogo męczy zgaga ? Tych co mają za słabe kwasy żołądkowe !! Branie leków na neutralizację kwasu jest samobójstwem , wprost przeciwnie należy zakwasić żołądek , nie pić przy jedzeniu dopiero około 2 godz po jedzeniu
mur - 2015-01-07
lekarstwo w zasięgu ręki......nigdy nie zgadniecie.....ale napiszę wam to JABŁKO i po sprawie, serio
Teresa - 2014-12-03
Przez wiele lat meczyly mnie problemy gastryczne lacznie z nadwasota, zazywalam lek omeprazole, ktory tez do konca nie plomagal. Po przeczytaniu paru artykulow i ksiazek postanowilam odsunac produkry zbozowe zastepujac je roznymi nasionami, wszystkie produkty mleczene zastepujac je parowanymi warzywami i owocami(twarde gotowalam). Calkowicie zrezygnowalam z bialego cukru zastepujac go suszonymi owocami. miodem i syropem klonowym. Tluszcze w wystarczajacych ilosciach z miesa oraz oliwy tloczone na zimno+sok z cytryny, ziola i sol morska jako przyprawy do parowanych warzyw. Zastosowalam tez zasade picia zielonej herbaty, wody i innych nieslodzonych napojow dopiero co najmniej 1,5h po posilkach a takze zasade nielaczenia bialek z wewglowodanami w proporcjach jedna czesc miesa, ryby lub jajek ma 3 czesci warzyw. Niektore produkty spozywam wg zasady zgodnej z grupa krwi i pomoglo!!!! Problemy gastryczne calkowicie ustapily.Wszystkim, ktorzy maja podobne problemy zycze dokonywania dobrych wyborow i szybkiego powrotu do zdrowia.
Zrodla:
'Zycie bez chleba'-Wolfgang Lutz.
'Dieta bez pszenicy'-William Davis.
waldek - 2014-12-03
Nie napisano o najprostrzej rzeczy co jest już śmieszne, picie zwykłej wody po 1-2 łyki co kwadrans pół godziny. Kwas jest rozrzedzany o połowę i roztwór idzie dalej do układu trawiennego.
Margi - 2014-12-03
Całe życie walczyłam z nadkwasotą, mam refluks żołądkowo -przełykowy, od wielu lat byłam na lekach jak nolpaza czy controloc . W końcu przeszłam na wegetariańską ale bez nabiału zupełnie z innych pobudek, a przy okazji miłym skutkiem "ubocznym" jest kompletny brak zgagi od kilku miesięcy :)
mb - 2014-12-03
widzial ktos jakiegos lekarza????-ja nie!
Pedro - 2014-12-03
Lufka z rana na obroty , lufka w obiad na trawienie , lufka x 2 , przede snem ! Lufka = 100 g angielskiej gorzkiej i po kłopotach na każdej płaszczyżnie !
Jurek - 2014-12-03
Mleko przed snem rzeczywiście mi nie służyło (próbowałem jakiś czas), natomiast bardzo mi pomaga kilka łyków kwaśnego kefiru przed położeniem się do łóżka. Być może organizm reaguje na zwiększone zakwaszenie żołądka ograniczeniem wydzielania kwasu solnego?
hub381 - 2014-12-03
Unikaj sody czyszczonej,bo nabędziesz wrzodów żołądka ...
urbanito - 2014-12-03
zalecam yerba mate te herbatkę Cejrowskiego. Kapitalnie działa na układ pokarmowy oczyszcza Poza tym probiotyki, regularny sen, ograniczenie stresu, unikanie słodkie + tłuste, fastfoodów i chemii Doszedłem do tego sam kiedy miałem dość lekarzy którzy 2 lata zarzucali mi konfabulowanie
Teresa - 2014-12-02
Zrodla:
'Zycie bez chleba'-Wolfgang Lutz.
'Dieta bez pszenicy'-William Davis.
P. - 2014-12-02
Najgorsze jest połączenie tłustego i słodkiego. Nadkwasota murowana. Mnie w takich co prawda rzadkich okolicznościach pomaga pół szklanki wody mineralnej "ZUBER" (źródła krynickie) dostępnej w aptekach. Polecam. Żadnej chemii czy tabletek!
czkawka - 2014-12-02
cy-try-na sok z cytryny na czczo rano i przypadku dolegliwości!!!
bynio - 2014-12-02
Tylko natka pietruszki surowa
ika - 2014-12-02
W czasie ciazy meczyla mnie nadkwasota. Przeczytalam wtedy na jakims austriackim forum ze pomaga musztarda. He,he... 4 miesiace chodzilam z tuba musztardy w kieszeni i pomagalo. W tej chwili kwasy "melduja sie" wylacznie po spozyciu bananow. Wiec ich unikam a jak juz "zgrzesze" to mam zawsze musztarde w lodowce :)
skarabeusz - 2014-12-02
ble, ble nic odkrywczego
wawa - 2014-12-02
Posłuchajcie, po co się katować jakąś chemią? Jest najprostszy sposób pod słońcem. Masz zgagę - wypij dwie szklanki wody, żeby przepłukać toksyny z żołądka. Będzie się odbijać, a po jakimś czasie zgaga zniknie. Dobrze by było potem już nie jeść.
łukasz - 2014-08-25
Ja też mam zgage ale narazie lecze sie miodem akacjowem i cherbata zielona z jasminem i juz od tygodnia niemam zgagi i to fajnie pomaga Poleca
cenia - 2014-08-21
Ja wyleczylam sie z nadkwasoty w ten sposob, ze jadlam codziennie na sniadanie kasze jaglana + kilka suszonych moreli + kilkanascie suszonych zurawin + pare rodzynek + 2 zoltka i troche slodkiej smietany. Natomiast przed snem miseczke ubitej slodkiej smietany posypanej utarta gorzka czekolada.
stasiulek - 2014-08-06
łyżeczka sody oczyszczonej; za wikipedią NaHCO3 + HCl → NaCl + H2O + CO2↑ (zobojętnianie kwasu solnego – głównego składnika soku żołądkowego)
motorex1950 - 2014-01-20
witam ja mam juz nadkwasote parenascie lat biore codziennie leki i to mi pomaga tylko chcialbym sie tego pozbyc na stale i juz nie brac zadnych lekow lecz jednak gdy przestane je brac na drogi dzien mnie dopada nadkwasota wiecie jak mozna sie tego pozbyc dodam iz zgagi nie mam pozdrawiam
joł - 2013-08-21
jak mnie dopada zgaga to doprawiam moje jedzonko ostrą papryką i się uspokaja, może to placebo, ale mi pomaga :)
zenek50zenek - 2013-05-17
Znajoma to ma i bierze jakies leki
Walduś Sumiński - 2013-04-29
nABAWIŁEM SIE REFLUKS PRZEZ ZŁA DIETE TERAZ MUSZE SIE PILNOWAC ranigasty i bomby proteinowe nie sa wskazane do przyjmowania przez ca ły czas
Sorry za pisownie ale jestem w 7 klasie podstawowej i nie mam czasu na to z moim refluksem
Asia - 2013-03-21
moje objawy to kw3asnosc w ustach,dziwne uczucie na zoladku no cisnienie podnosi sie do gory mocno a zwlaszcza kiedy zjem cos tlustego lub ciezkiego. Ale najbardziej mi przeszkadzaja to ze nie moze mi sie odbic i musze to robic na sile zeby sie troche lepiej poczuc.No i te dziwne bole chodzace w okolicy lewej strony klatki piersiowej.Te bole chodza raz tu a raz tu.
Bodzio - 2012-12-30
Metoda mojej mamy.Mi pomogła.:Pić rano,na czczo pół szklanki wody z łyżeczką kartoflanki.Powodzenia.
skrzacik0007 - 2012-12-19
Miętowa guma do żucia pomaga jak nie ma się tabletek
Maria - 2012-11-29
Prawdą jest, że kawa, cytrusy i pikantne dania wywołują nadkwasotę. Usunęłam je całkowicie z jadłospisu i od 2 lat mam spokój. A męczyłam się z tym 10 lat. Dobrze jest tez pić siemię lniane.
Iza - 2012-11-09
Oj, ja juz nie wierzę w Tombaka, to co stosowałam z Jego książki absolutnie mi nie pomogło i musiałam byc operowana
ewa - 2012-11-09
Bardzo dobry lekarz wyleczył mojego męża z nadkwasoty , ale kazał mu własnie wypijac przed snem szklankę letniego mleka i pić dziurawiec, minęło już 26 lat i mąż odpukać nie ma problemu
maria - 2012-04-19
cytryna jest najlepszym lekarstwem na nadkwasote bo jest ZASADOWA ,cztaj w ksiazce Tombaka ale i w internecie nadkwasota a cytryna albo wlasciwosci cytryny ,po posilkach czesto mam goracy nos a to swiadczy o nadkwasocie ,leki stosowane nie wiele pomagaja zato cytryna tak neutralizuje kwas pozdrawiam
zuzanna - 2011-11-06
*Błędnym stwierdzeniem jest również fakt, że nadkwasotę żołądka powodują owoce cytrusowe, pikantna żywność czy kawa*
Z tym sie nie zgadzam. Moja corka od lat cierpi na nadkwasote zoladka. W jej przypadku podraznialo to migdaly co powodowalo zapalenie migdalow (czesto bez goraczki). Lekarze nie zwracali na to uwagi i przepisywali antybiotyki. Doszlo do tego, ze zaczela chorowac co trzy tygodnie. A lekarze dalej - antybiotyki.
Wtedy udalismy sie do chnskiej lekarki i co sie okazalo - DIETA BEZ zywnosci pikantnej. smazonej, wedzonej, alkoholu, KAWY , pieczywa i sztucznej zynosci odgrywa ogromna role u osob z nadkwasota.
Nie trzeba bylo wycinac migdalow a moja corka przestala chorowac na anginy. Zoladek dalej jest wrazliwy ale stosowanie odpowiedniej dieteyczy oraz zdrowe i naturalnie odzywianie pozwalaja jej normalnie funkcjonowac
zlotemiasta - 2010-11-16
Bardzo skutecznym sposobem na zneutralizowanie nadkwaśności jest zażywanie proszku zasadowego. W zasadzie dodaje się kilka łyżeczkę takiego proszku do herbaty i to bardzo szybko przynosi ulgę. Do tego poprawia perystaltykę jelit. Warto wypróbować.
Mumin - 2010-11-02
To straszna rzecz
Refluks żołądkowy, potocznie nazywany zgagą, objawia się uczuciem palenia i pieczenia w żołądku, klatce piersiowej i...
Jak leczyć refluks żołądka?
Refluks żołądkowy, potocznie nazywany zgagą, objawia...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt