Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Inne Choroby > Dlaczego nie powinno się gotować wody dwa razy?

Dlaczego nie powinno się gotować wody dwa razy?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.8/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Po zagotowaniu się wody, z jakiegoś powodu zapominasz zalać nią kawę czy herbatę. Więc gotujesz wodę raz jeszcze, a to błąd. Dlaczego nie powinno się gotować wodę dwa razy? Teraz możesz się dowiedzieć!
1
woda gotowanie
Po gotowaniu woda zmienia swój skład, szkodliwe substancje odparowują i staje się ona zdatna do picia. Jednak, gdy woda wrze zbyt długo lub ponownie jest gotowana, wówczas pojawia się związek chemiczny. Związek ten zamiast być odparowany, zaczyna się gromadzić. Są to:
2
gotowanie wody dwa razy
Arsen
Światowa Organizacja Zdrowia (WHO), że arsen zawarty w wodzie pitnej stwarza największe zagrożenie dla zdrowia publicznego. Stopniowo gromadząc się w organizmie prowadzi do chorób przewodu pokarmowego, neuropatii obwodowej, chorób sercowo-naczyniowych, zaburzeń czynności nerek, uszkodzeń skóry, cukrzycy a nawet chorób nowotworowych.
3
przegotowywanie wody
Azotany
Azotany są nie tylko obecne w glebie, wodzie, ale i w powietrzu. Gdy woda osiągnie wysoką temperaturę, azotany przekształcają się w rakotwórczy nitrozoamin. Substancja ta może powodować nowotwory, jajnika, jelita grubego, pęcherza, trzustki, przełyku i żołądka.
4
gotowanie wody szkodliwe substancje
Fluor
Fakt, że fluor stanowi zagrożenie dla zdrowia ludzi jest już udowodnione. W jednym z naukowych czasopism opublikowano wyniki testów, które dowiodły, że fluor w wodzie pitnej prowadzi do spadku IQ u dzieci. Badanie przeprowadzone w 2013 roku wykazały, że fluor obniża wskaźnik urodzeń samców u myszy.

Teraz za każdym razem, gdy usiądziesz przed TV, komputerem, najpierw zalej kubek gorącą wodą.
 2.8/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Możesz z powodzeniem pozbyć się woskowiny z ucha w domu. Sposób jest bardzo skuteczny i prawie nic nie kosztuje....
Jak pozbyć się woskowiny z ucha?
Możesz z powodzeniem pozbyć się woskowiny z ucha w...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt