Tutaj jesteś: Zdrowie > Medycyna Alternatywna > Medycyna Naturalna > Jak poradzić sobie z kacem?

Jak poradzić sobie z kacem?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Jeżeli zdarzyło ci się dać się ponieść emocjom i impreza ze znajomymi skończyła się potwornym kacem, to nie musisz martwić się jak dotrwać do końca pracy. Co prawda istnieje kilka sposobów na zapobieganie tej przykrej dolegliwości, jak na przykład wypicie szklanki wody niegazowanej przed pójściem spać, jednak nie zawsze o tym pamiętamy. Jeżeli już zdarzy ci się obudzić rano z potężnym kacem, to wiedz, że jest kilka sposobów aby szybko sobie z nim poradzić. Wszystkie znajdziesz w dalszej części artykułu.
1
herbata imbirowa
Woda i sen
Woda wypita natychmiast po przebudzeniu pomoże ci zmniejszyć ból głowy spowodowany przez kaca. Woda pomaga wypłukać toksyny z organizmu, a więc szybko twoje ciało powróci do normy. Odpoczynek i sen to kolejny sposób, aby zapanować nad nadmiernym bólem i zawrotami głowy. Nie każdy może jednak pozwolić sobie na drzemkę w trakcie dnia. Jeśli powrót do łóżka i sen nie są opcją dla ciebie, wypróbuj innych środków wymienionych poniżej.

Herbata imbirowa
Imbir jest od lat stosowany na leczenie kaca. Gryź przez chwilę kawałek imbiru lub zrób z niego napój, aby pozbyć się mdłości. Jak go przyrządzić? Wystarczy gotować kilka kawałków imbiru w 2 do 3 szklankach wody. Następnie należy zdjąć garnek z ognia i dodać sok z jednej limonki i jednej pomarańczy. Na koniec należy wlać 4 do 5 łyżek miodu. Pij kieliszek takiej mikstury co 2 do 3 godzin, a szybko poczujesz ulgę w dolegliwościach.
2
rosół na kaca
Woda cytrynowa
Sok z cytryny zapewnia natychmiastową ulgę. Wypij więc filiżankę herbaty cytrynowej bez dodatku cukru. Można również zastosować schłodzoną wodę z sokiem z jednej cytryny i z odrobiną miodu. Cytryna neutralizuje toksyny z organizmu i pomoże przywrócić go do naturalnego stanu, a ty szybko odczujesz ulgę.

Banany i jabłka
Banany są bogate w potas i magnez, które organizm traci z powodu spożycia alkoholu. Można więc przygotować koktajl z dojrzałych bananów i miodu. Chrupiące, świeże jabłka również zadziałają tak, aby pozbyć się kaca. Koktajl z banana lub jabłko najlepiej zjeść na pusty żołądek. Wówczas ich działanie będzie najszybsze.

Rosół
Gorący, domowy rosół dostarczy ci niezbędną energię na rozpoczęcie dnia, jak również da ci ulgę od kaca. Dodatkowo rosół sprawdzi się na podrażniony przez alkohol żołądek. Jeżeli nie czujesz się na siłach aby zjeść cokolwiek, wmuś w siebie kilka łyżek rosołu, a zobaczysz, że przyniesie ci to dużą ulgę.
3
prysznic
Tymianek
Tymianek i herbata z tego cennego zioła jest skutecznym lekiem na kaca. Jak ją przygotować? Zagotuj szklankę wody i dodaj kilka świeżych liści tymianku. Niech całość gotuje się przez 5 minut. Odcedź herbatkę i pij jeszcze ciepłą. Wypijaj szklankę tak przygotowanej herbatki co 2 do 3 godzin.

Ciepły prysznic
Tak, prysznic z ciepłą lub letnią wodą pomoże Ci uzyskać ulgę w kacu. Woda odpręży cię i złagodzi ból głowy. Użyj pachnącego żelu pod prysznic lub olejku eterycznego, aby jeszcze bardziej zrelaksować ciało i umysł.
4
sok na kaca
Gorąca czekolada
Napij się naprawdę dobrej, gorącej czekolady. Ale nie takiej z proszku, a prawdziwej, przygotowanej z czekolady. To wypełni twój żołądek, a także doda ci energii. Jeżeli nie masz siły na przygotowanie napoju, możesz ewentualnie wypić szklankę zimnego lub lekko schłodzonego mleka czekoladowego, które zadziała podobnie jak gorąca czekolada.

Sok owocowy
Soki owocowe (ze świeżych owoców nie z kartonu) pomogą lepiej kontrolować poziom cukru i zapewniają niezbędne składniki odżywcze, które mogą zostać wypłukane z organizmu podczas picia alkoholu.

Wszystkie te domowe sposoby na kaca są wypróbowane i dały doskonałe efekty łagodzące dolegliwości. Jednak następnym razem, gdy planujesz wypić większą ilość alkoholu pamiętaj, aby mieć pod ręką kilka pożywnych przekąsek, które spowolnią wchłanianie alkoholu, a więc nie upijesz się tak szybko.
Przeczytaj teraz: Domowe sposoby na kaca
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Oko - 2017-02-13
Sorry ale nie bede otwierac piec stron aby przeczytać kilka linijek. Do redakcji mozna to zrobic na jednej stronie a mozna na 20 i kto jet glupi.....?
 
Po szalonej nocy imprezowania, często na drugi dzień sięgamy po kawę lub inne produkty z kofeiną, aby złagodzić kaca....
11 produktów, które oczyszczą wątrobę po szalonej nocy
Po szalonej nocy imprezowania, często na drugi dzień...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt