Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Bezpieczeństwo w Domu > Inne > Jak czyścić kominek?

Jak czyścić kominek?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.3/5 (11 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Kominek wymaga regularnej pielęgnacji i czyszczenia w celu zapewnienia bezpiecznego i skutecznego ognia. Usuwanie smoły jak i łatwopalnych substancji, które gromadzą się w kominie, powinniśmy powierzyć specjalistom. Dzięki temu unikniemy jednego z potencjalnych zagrożeń pożarowych. Podczas sezonu grzewczego normalne drewno możesz zastąpić specjalnym drewnem kominkowym, co spowoduje wyeliminowanie gromadzenia się sadzy, popiołów i osadzania smoły. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jak dbać o czystość swojego kominka:
1
Pamiętaj o cotygodniowym czyszczeniu powierzchni kominka, aby zapobiec osadzaniu się kurzu i sadzy. Nie należny odkurzać ani zamiatać pozostałości po palenisku przed upływem 12 godzin od jego zagaszenia. Wszystkie pozostałości spakuj do worka i wyrzuć do specjalnego kontenera. Większość z tych odpadów zostanie jeszcze kiedyś ponownie wykorzystana.
2
Pal tylko specjalne i dobrze wysuszone drewno, aby zminimalizować osadzanie się kreozotowych osadów (mieszanka fenoli).
3
Przed rozpaleniem paleniska dokładnie sprawdź kominek, przewód odprowadzający dym. Nie zaszkodzi zdecydować się na coroczny przegląd przez doświadczonego fachowca.
4
Nie stosuj wody do zagaszania kominka, chyba że jest to nagły wypadek. Zagaszanie wodą sprawia, że cała sadza z kominka unosi się ku górze zanieczyszczając wszystko na swojej drodze.
5
Nigdy nie myj paleniska środkami chemicznymi przed upewnieniem się, że całkowicie nie wygasło. Wiele z tych preparatów jest łatwopalnych i nie trudno o tragedie.
Jak nawilżyć powietrze w domu?
Jak zorganizować szafę?
16 sekretów perfekcyjnej pani domu
Jak pozbyć się nieprzyjemnego zapachu z mieszkania?
 3.3/5 (11 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

VITCASPL - 2015-11-30
Warto również poznać kilka sposobów, które mogą ułatwić pielęgnację kominka. Do rozpalania warto wybrać suche drewno, ale też dobrze jest kiedy nie jest to drewno iglaste (jodłowe czy też świerkowe), ponieważ zawiera ono dużą ilość żywicy, która może zostawiać brzydkie i nieestetyczne plamy. Jeśli jednak już dojdzie do zabrudzeń, warto skorzystać ze sprawdzonych środków chemicznych. Do czyszczenia szyb kominkowych polecam Środek do Czyszczenia Szkła w Piecach marki Vitcas.
Jeśli jesteś smakoszem wina i gromadzi Ci się w domu znaczna ilość korków, możesz je wykorzystać. Zrób  z nich kulę...
Jak zrobić kulę z korków po winie?
Jeśli jesteś smakoszem wina i gromadzi Ci się w domu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.
pasożyt