Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Bezpieczeństwo w Domu > Inne > Jak czyścić kominek?

Jak czyścić kominek?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.3/5 (11 ocen)
Oceń 
Kominek wymaga regularnej pielęgnacji i czyszczenia w celu zapewnienia bezpiecznego i skutecznego ognia. Usuwanie smoły jak i łatwopalnych substancji, które gromadzą się w kominie, powinniśmy powierzyć specjalistom. Dzięki temu unikniemy jednego z potencjalnych zagrożeń pożarowych. Podczas sezonu grzewczego normalne drewno możesz zastąpić specjalnym drewnem kominkowym, co spowoduje wyeliminowanie gromadzenia się sadzy, popiołów i osadzania smoły. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jak dbać o czystość swojego kominka:
1
Pamiętaj o cotygodniowym czyszczeniu powierzchni kominka, aby zapobiec osadzaniu się kurzu i sadzy. Nie należny odkurzać ani zamiatać pozostałości po palenisku przed upływem 12 godzin od jego zagaszenia. Wszystkie pozostałości spakuj do worka i wyrzuć do specjalnego kontenera. Większość z tych odpadów zostanie jeszcze kiedyś ponownie wykorzystana.
2
Pal tylko specjalne i dobrze wysuszone drewno, aby zminimalizować osadzanie się kreozotowych osadów (mieszanka fenoli).
3
Przed rozpaleniem paleniska dokładnie sprawdź kominek, przewód odprowadzający dym. Nie zaszkodzi zdecydować się na coroczny przegląd przez doświadczonego fachowca.
4
Nie stosuj wody do zagaszania kominka, chyba że jest to nagły wypadek. Zagaszanie wodą sprawia, że cała sadza z kominka unosi się ku górze zanieczyszczając wszystko na swojej drodze.
5
Nigdy nie myj paleniska środkami chemicznymi przed upewnieniem się, że całkowicie nie wygasło. Wiele z tych preparatów jest łatwopalnych i nie trudno o tragedie.
Jak pozbyć się brzydkiego zapachu w szafie?
Jak zorganizować szafę?
Jak utrzymać porządek na balkonie i tarasie?
Jak czyścić telewizor LCD?
 3.3/5 (11 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Biokominki są obecnie coraz częściej wybierane ze względu na swoją mobilność i ekologiczność. Taki kominek można...
Jaki biokominek wybrać do salonu?
Biokominki są obecnie coraz częściej wybierane ze względu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Miro Miroslaw Pawel
  • Dagmara Niekłań
  • Jolanta Bombel
  • Kaś Koz
  • Katarzyna Wieczorek
  • Joanna Włodarczyk
  • Natalia Dehtyarov
  • Michalina Sajdak
  • Elżbieta Gapanowicz
  • Oliwia Płonka
  • Barbara Zając
  • Maria Kałużyńska
  • Ania Gałwa
pasożyt