Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Uszy i Słyszenie > Domowe metody leczenia infekcji ucha

Domowe metody leczenia infekcji ucha

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Dzieci są szczególnie narażone na infekcje uszu. Najczęściej są to infekcje wirusowe. Do pierwszych objawów należy zaliczyć wysoką gorączkę i silny ból ucha. Sprawdź jak zwalczyć infekcje domowymi sposobami.
1
olejek lawendowy
*Porady w sprawie bezpieczeństwa*: Jeśli z ucha wydobywa się ropa, znaczy to, że błona bębenkowa została perforowana (zerwała pod wpływem ciśnienia). Jest to możliwe do wyleczenia, jednak NIE WOLNO umieszczać czegokolwiek wewnątrz tego ucha.

Olejek lawendowy:
Wetrzyj w skórę kilka kropli olejku lawendowego (upewnij się, że jest to olejek wysokiej jakości) bezpośrednio za uchem. Środek ten pomoże nam wyleczyć infekcję i złagodzi ból. Zacznij tuż za uchem i delikatnie podążaj w dół, wzdłuż trąbki słuchowej, aż do krzywizny szczęki. Olejek połączony z ciepłem przyniesie szybką ulgę.
2
czosnek na infekcję ucha
Olejek do uszu:
Czosnek wraz z olejkiem z dziewanny jest bardzo skutecznym środkiem na przyspieszanie procesu gojenia. Mieszankę taką możesz kupić gotową w większości sklepów ze zdrową żywnością lub przygotować własnoręcznie.
Oto prosty przepis:
Zmiażdż lub zmiel 4-5 ząbki czosnku i pozwól im poleżeć w rondlu przez około 15 minut. Dodaj około 40 gramów suszonej dziewanny. Dodaj około 300 mililitrów oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia i/lub oleju kokosowego.
Rondel z mieszanką włóż do jeszcze większego rondla, wypełnionego w połowie wodą. Włącz kuchenkę i postaraj się ogrzać, ale nie "ugotować" czosnek. Gdy otrzymany olejek stanie się ciepły, wyłącz źródło ciepła i odstaw rondel na bok. Gdy olej uzyska temperaturę zbliżoną do temperatury ciała, odcedź czosnek i zioła. Możesz wykorzystać do tego papierowy filtr do kawy lub czysty, papierowy ręcznik (samo sitko nie wystarczy). Możesz dodać odrobinę olejków eterycznych. Dodatkowo wspomoże to właściwości lecznicze naszej mieszanki. Osobiście dodałam po kropelce olejku z drzewa herbacianego, eukaliptusa, lawendy i oregano. Jeśli twoje dziecko ma wrażliwą skórę lepiej zastosować olejek z czosnku i dziewanny bez żadnych dodatków. Jego "czystą" formę zawsze warto jest mieć pod ręką, np. w razie wystąpienia nagłych podrażnień skóry.
3
infekcja ucha leczenie
Olejek możesz przechowywać w szklanym słoju i podgrzewać go do temperatury ciała poprzez ustawienie słoika na misce z ciepłą wodą. Sprawdzaj jego temperaturę wewnętrzną stroną nadgarstka. Użyj kroplomierza i wprowadź 2-3 krople olejku bezpośrednio do ucha. W tym czasie należy leżeć nieruchomo przez 30 sekund, by substancja mogła dostać się do kanału słuchowego. Ciepły olejek pomaga zmniejszyć ból (podobnie jak olejek lawendowy). Należy go stosować raz na godzinę, sześć razy dziennie.
4
infekcja ucha
Uwaga: Jeśli błona bębenkowa została przerwana, nakładaj olejek bezpośrednio za uchem (raz na godzinę). Polecałabym również trzymanie przy uchu pieczonej i pokrojonej cebuli. Kilka kropelek (2 lub 3) olejku można także nałożyć na wacik, umieścić go w uchu i tam przytrzymać (np. za pomocą taśmy).

Czosnek wprowadzony przez usta: Jeśli masz problemy z przełykaniem, posiekaj czosnek na małe kawałki i wymieszaj je z łyżką surowego miodu. Nawet w tak niewielkich ilościach jest on bardzo skuteczny w zwalczaniu infekcji.

Trzymaj głowę uniesioną: Postaraj się znaleźć najlepszy sposób ułożenia podczas snu. Leżenie płasko powoduje wzrost ciśnienia w uszach, a tym samym również bólu.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Świecowanie uszu (lejkowanie) jest wspaniałą metodą na oczyszczenie uszu z zalegającej woskowiny i innych...
Jak wykonać zabieg świecowania uszu?
Świecowanie uszu (lejkowanie) jest wspaniałą metodą...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt