Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Rośliny doniczkowe > Jak hodować storczyki?
Jak hodować storczyki?

Jak hodować storczyki?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (276 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Złotą zasadą w owocnej hodowli storczyków jest ich przesadzanie w warunkach jak najbardziej podobnych do naturalnych. W naturze większość storczyków to epifity, co oznacza, że rosną one na innych obiektach, przyczepiając się do kory drzew czy nawet kamieni. Najbardziej preferowane odmiany w uprawach to Phalaenopsis oraz Dendrobium. Zabiegi pielęgnacyjne są bardzo proste. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek co robić, aby twój storczyk był wyjątkowo piękny i kwitnął jak najdłużej.
5
Dbanie o storczyka jest bardzo proste. Latem intensywnie podlewamy go wodą. Żwirowa podstawka zapewni roślinie odpowiednią wilgotność. Nie bój się od czasu do czasu przepłukać rośliny pod bieżącą wodą (może być nawet w zlewie). Dopóki nie pozwolisz na to, by korzeń przysechł, storczyk nie będzie normalnie się rozwijał. Raz na kwartał możesz zastosować sypki nawóz, który znakomicie się do tego nadaje.
6
Jeśli zobaczysz jakieś niepokojące objawy, takie jak: żółknięcie liści, ich pofałdowanie lub brak kwiatów, przenieś roślinę w inne miejsce i zapewnij jej odpowiednie warunki wzrostu. Jeśli zapewnisz jej odpowiednie warunki, w następnym roku odpłaci się pięknymi kwiatami.
Jak pielęgnować anturium?
Jak podlewać storczyki?
Jak przechowywać kwiaty cięte?
Jak pielęgnować hippeastrum?
Wskazówki
  • Uważaj na wodę chlorowaną. Jeśli woda w twoim kranie jest chlorowana, nigdy nie podlewaj nią bezpośrednio rośliny. Podlewanie kwiatów wodą z kranu jest możliwe wyłącznie na obszarach, gdzie w kranie mamy wodę źródlaną.
< poprzedniastrona 3 z 3
 4.5/5 (276 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (22)

Niezwykle ważne jest, by przycinać storczyki, zwłaszcza po kwitnieniu, jeżeli chcesz pobudzić je do dalszego wzrostu i...
Jak przycinać storczyki?
Niezwykle ważne jest, by przycinać storczyki, zwłaszcza po kwitnieniu, jeżeli chcesz...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt