Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Rośliny doniczkowe > Jak hodować storczyki?
Jak hodować storczyki?

Jak hodować storczyki?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (275 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Złotą zasadą w owocnej hodowli storczyków jest ich przesadzanie w warunkach jak najbardziej podobnych do naturalnych. W naturze większość storczyków to epifity, co oznacza, że rosną one na innych obiektach, przyczepiając się do kory drzew czy nawet kamieni. Najbardziej preferowane odmiany w uprawach to Phalaenopsis oraz Dendrobium. Zabiegi pielęgnacyjne są bardzo proste. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek co robić, aby twój storczyk był wyjątkowo piękny i kwitnął jak najdłużej.
5
Dbanie o storczyka jest bardzo proste. Latem intensywnie podlewamy go wodą. Żwirowa podstawka zapewni roślinie odpowiednią wilgotność. Nie bój się od czasu do czasu przepłukać rośliny pod bieżącą wodą (może być nawet w zlewie). Dopóki nie pozwolisz na to, by korzeń przysechł, storczyk nie będzie normalnie się rozwijał. Raz na kwartał możesz zastosować sypki nawóz, który znakomicie się do tego nadaje.
6
Jeśli zobaczysz jakieś niepokojące objawy, takie jak: żółknięcie liści, ich pofałdowanie lub brak kwiatów, przenieś roślinę w inne miejsce i zapewnij jej odpowiednie warunki wzrostu. Jeśli zapewnisz jej odpowiednie warunki, w następnym roku odpłaci się pięknymi kwiatami.
Jak podlewać storczyki?
Jak przycinać storczyki po przekwitnięciu?
Jak należy dbać o figowiec sprężysty?
Jak pielęgnować jukę?
Wskazówki
  • Uważaj na wodę chlorowaną. Jeśli woda w twoim kranie jest chlorowana, nigdy nie podlewaj nią bezpośrednio rośliny. Podlewanie kwiatów wodą z kranu jest możliwe wyłącznie na obszarach, gdzie w kranie mamy wodę źródlaną.
< poprzedniastrona 3 z 3
Przeczytaj teraz: Jak przycinać storczyki?
 4.5/5 (275 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (22)

Storczyki to wyjątkowe rośliny, które swoją urodę zawdzięczają pięknym różnobarwnym kwiatom. Są dostępne w wielu...
Jak przesadzać storczyki?
Storczyki to wyjątkowe rośliny, które swoją urodę zawdzięczają pięknym różnobarwnym...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt