Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Sprzątanie kuchni > Naturalne sposoby, dzięki którym posprzątasz kuchnię

Naturalne sposoby, dzięki którym posprzątasz kuchnię

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Kuchnia jest jednym z najważniejszych pomieszczeń w każdym domu. Przygotowujemy i zjadamy w niej posiłki, a więc konieczne jest zachowanie w niej szczególnej czystości. Warto zwrócić uwagę na to, jakich środków czystości używamy do sprzątania całego domu, jednak w szczególności kuchni. Toksyny obecne w chemicznych środkach z łatwością dostają się do naszych posiłków, a przez to do naszego organizmu. W ten sposób odkładają się w naszych narządach i powodują choroby i alergie. Zamień więc chemiczne środki czystości na naturalne substancje, które zadziałają równie dobrze, a są o wiele bezpieczniejsze dla naszego zdrowia. Poznaj najskuteczniejsze metody sprzątania kuchni naturalnymi sposobami.
1
lodówka
Dokładne czyszczenie lodówki
Lodówka jest tym miejscem, gdzie wilgoć i przechowywane w niej pożywienie mogą powodować powstawanie pleśni i innych niebezpiecznych zanieczyszczeń. Powinniśmy przynajmniej raz w miesiącu dokładnie wyczyścić całą lodówkę, a za każdym razem gdy zauważysz zepsute produkty lub rozlany produkt wyczyścić dokładnie zabrudzenie. Jeżeli pozostanie nie wyczyszczone, może być idealnym środowiskiem dla bakterii i grzybów.

Żeby dokładnie wyczyścić lodówkę, usuń z niej wszystkie produkty, weź jedną szklankę octu, dwie szklanki wody i dwie łyżki płynu do mycia naczyń. Dla pięknego, świeżego zapachu z lodówki, dodaj kilka kropli olejku pomarańczowego. Wymieszaj wszystkie składniki i przelej całość do butelki ze spryskiwaczem. Całą wewnętrzna powierzchnię lodówki spryskaj stworzonym przez siebie płynem i pozostaw na kilka minut. Po tym czasie zetrzyj całość wilgotną szmatką. Preparat poradzi sobie nawet z lepkimi i zaschniętymi plamami.

Wyczyść kuchenkę mikrofalową
Kuchenka mikrofalowa z łatwością ulega zabrudzeniom z pryskającego, podgrzewanego jedzenia. Osadza się ono na ściankach kuchenki mikrofalowej i tam zasycha. Później plamy są trudne do usunięcia. Skutecznie zadziała na nie para wodna. Weź szklaną miskę, napełnij ją do ¾ objętości wodą i dodaj kilka plasterków cytryny. Kuchenkę uruchom na około 5 minut. Po tym czasie powstałą para osiądzie na zabrudzeniach i rozmiękczy je. Pozostaw zamkniętą kuchenkę na jeszcze około 4 minuty, aby plamy miały czas rozpuścić się. Przetrzyj wnętrze mikrofalówki miękką gąbką i gotowe. Kuchenka będzie czysta i co ważne bezpiecznie możesz jej używać, bez obawy o chemiczne substancje ze środków czyszczących, które znajdują się wewnątrz.
2
zmywarka do naczyń
Wyczyść piekarnik
Piekarniki często pokryte są warstwą przypalonych posiłków, które wykipiały podczas przygotowywania. Spalone resztki z łatwością przywierają do powierzchni piekarnika, i trudno je później usunąć. Zastosuj pastę czyszczącą, którą przygotujesz mieszając ¼ szklanki mydła kastylijskiego lub płynu do mycia naczyń, jedną szklankę sody oczyszczonej, ½ szklanki soli i tyle wody, aby uzyskać konsystencję gęstej pasty. Czyszczenie rozpocznij od zimnego piekarnika. rozprowadź pastę we wnętrzu piekarnika i pozostaw na całą noc. Rano przetrzyj piekarnik wilgotną, miękką gąbką. Następnie rozpyl we wnętrzu odrobinę octu, który pomoże usunąć resztki sody.

Wyczyść zmywarkę do naczyń
Zmywarka do naczyń może zatykać się od resztek jedzenia lub osadzającego się w jej wnętrzu kamienia. Przez to powstaje nieprzyjemny zapach, który ulatnia się ze zmywarki. Aby temu zaradzić nie musisz używać chemicznych środków. Użyj octu i sody oczyszczonej. Wlej pół szklanki octu do pojemnika na detergent i uruchom zmywarkę na długi cykl mycia. Ocet pomoże usunąć kamień zalegający we wnętrzu urządzenia. Kiedy pełen cykl przeminie, weź pół szklanki sody oczyszczonej, rozsyp ją na dnie zmywarki i uruchom krótki cykl mycia. Po tych dwóch czynnościach zmywarka będzie czysta, po osadach, kamieniu i brzydkich zapachach nie będzie śladu.
3
zmywanie podłogi
Wyczyść deskę do krojenia
Deski do krojenia muszą być czyste i sterylne. W końcu kroimy na nich produkty spożywcze, które później zjadamy. Jeżeli deski pokryte są bakteriami, to przenosimy je bezpośrednio z deski na nasze posiłki. Samo mycie deski nie jest wystarczające w zachowaniu czystości. Podczas używania desek powstają na nich rysy, do wnętrza których wnikają bakterie i drobnoustroje. Jeżeli chcesz dokładnie wyczyścić swoją deskę, to użyj cytryny i soli. Kilka łyżek soli rozsyp na powierzchni deski i pocieraj ją połówką cytryny. Dzięki temu sól i cytryna wnikną głęboko, aż do wszystkich szczelin. Po skończeniu czyszczenia spłucz deskę wodą i gotowe. Metody tej możesz używać zarówno do czyszczenia desek drewnianych jak i z tworzyw sztucznych.

Umyj podłogi
Podłogi są ciężkie do utrzymania w czystości. Zawsze coś na nie spada, przenosimy brud na butach, a nasze zwierzaki wnoszą dodatkową porcję na łapkach. Jeżeli chcesz w ekologiczny sposób umyć podłogę i zapewnić jej blask, zrób domowy płyn do mycia podłóg, wykorzystując do tego spirytus salicylowy (lub techniczny), płyn do mycia naczyń, gorącą wodę i biały ocet. Dla lepszego efektu dodaj jeszcze kilka kropli olejku pomarańczowego i z drzewa herbacianego. Wszystkie składniki wymieszaj i umyj podłogę jak zawsze. Będzie czysta, a nasz płyn z łatwością poradzi sobie nawet z trudnymi zanieczyszczeniami.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Nieważne, czy jesteś profesjonalistą w kuchni, czy żółtodziobem, zawsze znajdą się sposoby na to, by ułatwić sobie...
Jak zaoszczędzić czas w kuchni?
Nieważne, czy jesteś profesjonalistą w kuchni, czy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt